motorswap van C14nz naar X14XE wat allemaal aanpassen

Forumindex Forums Modellen Corsa motorswap van C14nz naar X14XE wat allemaal aanpassen

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241022

    zo zouden jullie nog even kunnen vertellen hoe het nu precies moet

    ik heb nu een c14nz erin liggen en heb een corsa B sport van 1994 zonder abs zonder stuurbekrachting zonder alles hahha

    nu wil ik er een X14xe in hebben komt uit een tigra van 1995

    wat moet ik allemaal aanpassen

    kan ik met dezelfde kabelboom in de auto blijven
    en dan een nieuwe kabel trekken voor de transponder
    en waar moet die dan op aangesloten
    iemand misschien daar ook foto’s van kwa kleuren

    ik hoor het graag even van jullie

    #17914459

    Transponder is afhankelijk of de X14XE deze al heeft.

    overzetten:

    Benzinepomp (wisselen van singlepointpomp naar Multipoint pomp).
    Motor kabelboom (hele andere motor)
    als je stuurbekrachtiging wil zal je veel moeten aanpassen, leidingen stuurhuis, stuurpomp, motorsteun mutiriem etc etc.

    Willem

    #17914460

    @wim-v6 wrote:

    Transponder is afhankelijk of de X14XE deze al heeft.

    overzetten:

    Benzinepomp (wisselen van singlepointpomp naar Multipoint pomp).
    Motor kabelboom (hele andere motor)
    als je stuurbekrachtiging wil zal je veel moeten aanpassen, leidingen stuurhuis, stuurpomp, motorsteun mutiriem etc etc.

    Willem

    wat bedoel je willem met de transponder
    als de x14xe die al heeft

    zou het ook 1 kunnen zijn zonder transponder dan
    hoe kan ik dat checken

    en wil er geen stuurbekrachtiging en niks op hebben
    er moet zoveel mogelijk af

    motor boom zit er bij
    en hoe zit het met de binnenkabelboom moet die ook anders

    en motorsteun moet dat ook anders of gaat dat wel passen

    ik hoor het graag weer even van je

    gr

    dietrich

    #17914461

    de eerste X14XE’s hebben geen fabrieks startonderbreker (10pins uitlesstekker / rechthoekige sleutel / geen kastje rond contact slot.)

    #17914462

    @wim-v6 wrote:

    de eerste X14XE’s hebben geen fabrieks startonderbreker (10pins uitlesstekker / rechthoekige sleutel / geen kastje rond contact slot.)

    oke willem dat zou mooi zijn maar hoe kan ik dat op het blok zien

    want heb zo dat blok gekocht en kreeg er toen geen sleutel transponder bij dus dat zo misschien wel kunnen

    maar hoe kan ik daar achter komen

    want heb nog een andere set van ebay toen besteld met computer en sleutele en contactslot en transponder

    hoe weet ik dat er geen startonderbreker op zit dan

    ik hoor het graag even van je

    #17914463

    Hallo,
    Ik heb het zelfde met een Combo gedaan. Kabelboom + computer is plug en play. Starten en lopen. Echter nu lees ik dat je ook de branstofpomp moet wisselen. Wat is hier het voorbeeld van.
    De auto loopt goed bij mij.

    Groetjes Vincent
    @Dietrich Concept wrote:

    @wim-v6 wrote:

    de eerste X14XE’s hebben geen fabrieks startonderbreker (10pins uitlesstekker / rechthoekige sleutel / geen kastje rond contact slot.)

    oke willem dat zou mooi zijn maar hoe kan ik dat op het blok zien

    want heb zo dat blok gekocht en kreeg er toen geen sleutel transponder bij dus dat zo misschien wel kunnen

    maar hoe kan ik daar achter komen

    want heb nog een andere set van ebay toen besteld met computer en sleutele en contactslot en transponder

    hoe weet ik dat er geen startonderbreker op zit dan

    ik hoor het graag even van je

    #17914464
    opelvin wrote:
    Hallo,
    Ik heb het zelfde met een Combo gedaan. Kabelboom + computer is plug en play. Starten en lopen. Echter nu lees ik dat je ook de branstofpomp moet wisselen. Wat is hier het voorbeeld van.
    De auto loopt goed bij mij.

    Groetjes Vincent

    Topicstarter gaat van singlepoint naar multipoint injectie
    Jouw combo had denk ik voor ombouw al een multipoint blok ;)

    #17914465

    @opelvin wrote:

    Hallo,
    Ik heb het zelfde met een Combo gedaan. Kabelboom + computer is plug en play. Starten en lopen. Echter nu lees ik dat je ook de branstofpomp moet wisselen. Wat is hier het voorbeeld van.
    De auto loopt goed bij mij.

    Groetjes Vincent
    @Dietrich Concept wrote:

    @wim-v6 wrote:

    de eerste X14XE’s hebben geen fabrieks startonderbreker (10pins uitlesstekker / rechthoekige sleutel / geen kastje rond contact slot.)

    oke willem dat zou mooi zijn maar hoe kan ik dat op het blok zien

    want heb zo dat blok gekocht en kreeg er toen geen sleutel transponder bij dus dat zo misschien wel kunnen

    maar hoe kan ik daar achter komen

    want heb nog een andere set van ebay toen besteld met computer en sleutele en contactslot en transponder

    hoe weet ik dat er geen startonderbreker op zit dan

    ik hoor het graag even van je

    had jij er dan ook geen transponder tussen dan

    hoe kan ik daar achter komen dat ik niet een transponder hoeft te gerbuiken
    en liep hij dan gewoon op de binnenkabelboom van een c14 NZ

    #17914466

    Ik heb mijn binnen kabel niet hoeven vervangen. Alle kleuren passen op elkaar bij de computer. Wat benzine pomp betreft snap ik het niet, want ik had de zelfde motor een C14nz en nu een X14XE. De motor loopt goed en ik heb geen brandstofpomp vervangen.
    De transponder heeft volgens mij niets met de motorcomputer te maken. Maar ik kan het mis hebben. Als je hem toch ombouwd is het een kwestie van proberen. De kabelboom moet je toch omleggen.

    #17914467

    @opelvin wrote:

    Ik heb mijn binnen kabel niet hoeven vervangen. Alle kleuren passen op elkaar bij de computer. Wat benzine pomp betreft snap ik het niet, want ik had de zelfde motor een C14nz en nu een X14XE. De motor loopt goed en ik heb geen brandstofpomp vervangen.
    De transponder heeft volgens mij niets met de motorcomputer te maken. Maar ik kan het mis hebben. Als je hem toch ombouwd is het een kwestie van proberen. De kabelboom moet je toch omleggen.

    had jij er dan geen transponder tussen
    want als er een startonderbreker op zit moet je de transponder wel gebruiken volgends mij

    uit welke auto heb jij dan de motor gehaald en welk jaartal is die dan

    de mijne is van 1995

    #17914468

    Mijn combo is van 1994. Volgens de man waar is de motor gekocht heb komt hij uit een sport van 1996.
    Echter heb ik op carfolie.com zitten kijken. Daar zag ik wat ik niet wist dat er 3 soorten injectie’s zijn.
    60 pk wat ik had, 82 pk welke ik nu heb en 90 pk deze heb jij misschien. Ik heb er in iedergeval geen transponder in zitten.
    Ik moet nu gaan. Kan misschien van de week reageren anders aan komend weekend weer.

    #17914469

    @opelvin wrote:

    Wat benzine pomp betreft snap ik het niet, want ik had de zelfde motor een C14nz en nu een X14XE. De motor loopt goed en ik heb geen brandstofpomp vervangen.

    Ja Goed te arm op Vollast inderdaad…

    de Singlepoint pompen zitten op max 2,5 bar, de X14XE draait op 3bar minimaal,

    de Multipoint pompen pompen meer als 5 bar, en een grotere aanvoer Capaciteit.

    Mij maakt het niks uit, maar te arm lopen merk je meestal niet heel snel, maar vreet wel de motor op..

    Willem

    #17914470

    Ik denk dat mr opelvin maar eens zijn bougies moet checken
    waarschijnlijk zijn ze op weg om er zo uit te zien…..

    En zich ff netjes voorstellen in het daarvoor bestemde topic ;)

    #17914471

    Sta ik me te verbazen dat de mijne Spierwit zijn na een ritje door Duitsland, deze heeft wel heel heet verbrand…

    of hij trapt m niet Langere stukken voluit…

    Ik zit met de Combo nog wel eens bij de oosterburen, dan moet ie wel werken hoor.

    zie onderschrift bij de Combo t= 201km/u

    Willem

    #17914472

    hoe heb jij de transponder dan aangesloten willem in je combo

    #17914473

    gewoon de transponderlezer van de 1400 8V er uit gehaald, en die van de 1600 16V erin gezet en aangesloten, zoals ik al in een PB gemeld had.

    en de transponder van de 1600 16V in mijn sleutel geplaatst

    Mijn Combo is een ’98-er en dus ten aller tijde met startonderbreker (ook diesels), mijn 1.4 8V motor was trouwens een X14SZ met electrische EGR.

    Willem

    #17914474

    ok en er zijn ook 2 verschillende distributie riemen en multiriemen

    hoe kan ik weten welke ik nu moet hebben

    want ik ben onderdelen aan het bestellen

    #17914475

    Hallo,
    Ik ga voor de brandstofpomp. Ik heb de bougie’s er uit gehaald en ze zien er prima uit.

    #17914476

    staat wel op ebay :D :D :D

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.