Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa ’95 1.4i 16v loopt slecht.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
2 september 2011 om 14:06 #17241016
Hallo,
Ik heb sinds een half jaar een Opel Corsa uit 1995. Dat ding liep eerst als een zonnetje, maar na een flink stukje snelweg begon hij wat te stotteren en bleef hij niet meer stationair draaien. Ook brandde er een lampje op het dashbord, dus heb ik hem naar de garage gebracht. Ondertussen heb ik hem weer terug, maar er mankeert nog van alles aan.
Ze hebben de EGR-klep afgedopt en nu loopt hij stationair weer prima. Alleen als ik nu gas geef, houd hij flink in. Als de motor koud is, erger dan met een warme motor. Met een warme motor kan ik wel flink doortrekken, alleen met een constante snelheid begint hij te haperen. Er valt eigenlijk niet mee te rijden op deze manier.
Er zat een 2-dradige lambdasonde in. Deze heb ik vervangen door een originele, maar dit mocht niet baten.
Nu is er nog 1 ding wat niet werkt onder de kap, dat is dat eco-geval rechts van mijn blok. Deze zit aangesloten met een vacuum en een stekkertje op het spruitstuk. Maar op één of andere manier krijgt dat hele ding geen stroom. Zal dit mijn probleem kunnen zijn? Of denken jullie dat het ergens anders aan kan liggen?
Vriendelijke groet,
Albert van Benthem.
2 september 2011 om 14:40 #17914364Dankzij Wim-v6 heb ik via de “paperclipmethode” de foutcodes uitgelezen.
Het waren er nogal wat.
Hier de volgorde:
12# Begin en einde foutkode uitlezing
47#Relais secondaire lucht injectie spanning te hoog
85#Injector stuurspanning 5e cylinder te hoog (beetje vreemd, gezien het een 4 cyilinder is)
43#Uitlaatgas recirculatie geen of onjuiste werking (egr?)
56#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
71#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
29#Relais brandstofpomp stuurspanning te laag
22#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
12# Begin en einde foutkode uitlezingZijn er mensen die wat met deze informatie kunnen?
2 september 2011 om 16:05 #17914365dynamo probleem??
slechte massa kan ook nog
2 september 2011 om 16:08 #179143662 september 2011 om 17:31 #17914367Een dynamoprobleem heb ik volgens mij niet, maar dit basseer ik eigenlijk alleen op het feit dat mijn accu gewoon laadt.
Maar een massaprobleem zou een optie kunnen zijn. Met een ander massapunt krijgt dat eco-geval aan de rechterkant van mijn blok wel iets spanning, maar 0.09V is nog niet wat het wezen moet. Dus er blijft een probleem van te weining spanning op bepaalde punten.
Ik kom iedere keer weer bij de boordcomputer uit. Zou het probleem hier weg kunnen komen?
2 september 2011 om 17:39 #17914368Ik ga morgen even naar de Opel garage. Ik weet het ff niet meer. Ik kan voor 150 euro aan een goedlopend blok komen met nieuwe boordcomputer. Misschien dat dit voor mij de beste oplossing is.
8 september 2011 om 16:53 #17914369Hallo,
Voordat ik er een ander blok in ga zetten, wil ik nog even proberen om er een andere ECU in te zetten.
Nu loop ik tegen een probleem aan. Met een andere computer wil hij niet starten. Het storingslampje begint te knipperen in plaats van continu te branden.
Nu heeft dit volgens mij te maken met een bepaalde sleutelherkenning. Weten jullie hoe ik dit probleem kan oplossen? Want met die andere computer heb ik al een behoorlijk aantal fouten minder met uitlezen.
Ik snap dat ik naar de dealer kan gaan voor een reset. Maar hier vragen ze geld voor. Als ik deze kosten kan besparen door op een andere manier een reset uit te voeren (of misschien het contactslot van de andere auto ook over te zetten?) zou dit natuurlijk een betere optie zijn.
Graag zou ik hier een mening over willen horen.
Groeten.
9 september 2011 om 21:20 #17914370Probleem oplossen door de sleutel transponder en lezen daarvan op het contact slot behorende bij de computer te pakken zien te krijgen en te monteren.
Willem
10 september 2011 om 14:15 #17914371Willem en anderen,
Het werkte inderdaad. De andere computer deed het nu. Na opnieuw uitlezen bleven deze meldingen staan:
47#Relais secondaire lucht injectie spanning te hoog
85#Injector stuurspanning 5e cylinder te hoog
22#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laagDeze was nieuw:
84#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
Ik blijf dus problemen houden.. Als ik het gas volledig intrap, houd de motor eerst een flink stuk in voordat hij op toeren komt.
Zijn er nog mensen met tips/ideeën? Want ik ben het spoor nu wel helemaal bijster.
Vriendelijke groet.
10 september 2011 om 20:51 #179143725e cilinder is toch knap haha….
je hebt er maar 4
kabelboom slecht, of slechte massa..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.