Corsa A afgekeurd. Na opknappen weer goedgekeurd!!! :)

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A afgekeurd. Na opknappen weer goedgekeurd!!! :)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240984

    Nou vandaag de Corsa weer eens naar de garage in de straat gebracht.
    Hij zou me even matsen met keuren. En dan niet om hem zomaar goed te keuren maar om samen gewoon even goed te bekijken.
    Bleek dat de hele voorbalk waar de stabilisatorstang aanzit van kit is en de achterbalken allebei helemaal krokant zijn. waarschijnlijk klappertje gehad ooit.
    Ook de dorpels waren niet helemaal lekker meer.
    Voor in de wielkast konden we zo door de tectiel heen een gat in tikken waar mijn hoofd doorheen paste. hebben we overigens maar niet gedaan ;)
    En het co was veel te hoog. 3,5 ;)
    De kat hangt ook bij elkaar aan ijzerdraad dus is ook niet zooo gek :)

    Ach.. Ik heb er toch dik een half jaar heel goedkoop mee gereden en ook de aanschafprijs was lager dan de prijzen die je hier soms hoort voor een klein beurtje. :D
    Ik wilde hem gewoon goed bekijken omdat ik er een 2 liter c20ne in wilde gooien. Maar niet in deze dus iig :)

    Dus ik ben weer eens op zoek naar een andere Corsa A.
    Ik heb echter geen budget voor prachtige autos. Hoe ie er uitziet zal me een worst wezen. Als ie maar of nog een jaar keuring heeft, of er structureel gezien zo weer doorheen komt. liefst het laatste :P
    Een gaatje in een wielkast ofzo kan ik best lassen,. dat is geen probleem. maar ik ga geen balken of ophangpunten vervangen.
    Ik zal wel even in het auto gevraagd een topic maken, maar bij deze dus al een opzet! Corsa A gezocht! Liefst met i!

    #17914084

    Er staan nog wel wat leuke Atjes op marktplaats (word helaas wel steeds minder…)

    #17914085

    Je kan ook eerst kijken voordat je een corsa koopt ipv een rot kreng en er een 2 liter in willen hangen.

    #17914087

    Je kan ook eerst kijken voordat je een corsa koopt ipv een rot kreng en er een 2 liter in willen hangen.

    Haha! Basterd.. :jerry :)
    Ik wilde ook alleen maar even een goedkope auto met nog beetje keuring om mee op vakantie te gaan.
    En ALS ie daarna weer door de keuring kwam had ik er nog een 2 liter voor liggen. :P Had ik al verteld maar goed.

    Inderdaad worden de goede Corsa A’s zeldzamer en degene die nog goed zijn willen ze veel geld voor en dat wil ik ze niet geven. Dus het zullen altijd corsas blijven waar werk aan zit. :)

    Maar goed. We hebben het er nog eens over gehad. De apk meester had gelijk maar was wel erg pessimistisch.
    De delen die verrot zijn, zijn wel heel goed te bereiken. Dus ik heb er voor gekozen om er toch aan te gaan lassen.
    Bij de voorbalk bleek na wat slijpen meer de keienvanger verrot te zijn dan de balk.
    De wielkas links voor heb ik gister weer dicht gelast. Alleen regent en waait het nu verdorie al de hele dag keihard. en kan ik niet verder.
    Morgen hoop ik de achterbalken te lassen. Die zijn alleen aan de onderkant een beetje geroest. Dus even goed slijpen en een nieuwe plaat erop.
    Dan nog even de wielkas linksachter netjes maken en alles goed in de zinkspray met tectiel ofzo.
    Kan het allemaal wel weer even mee.
    Alleen de uitlaat zit ik beetje mee.. Ik denk dat de kat verrot is en daardoor de co te hoog is.
    Iemand daar nog een tip over?

    #17914088

    Ik was vergeten te zeggen dat 1 koplamp geen beeld gaf. Deze lekte ergens water en heb ik dus net even open gemaakt om te drogen.
    Wat voor kit kan ik hier het beste tussen doen? Gewoon iets van silicone?

    #17914089

    Of zwarte bitumen kit van shell in een gele bus. Als je siliconen hebt liggen zou ik het daarmee doen, scheelt weer geld.

    #17914090

    wat heb je voor een blokje? Ik heb eventueel nog een kat over van een c14nz.

    #17914091

    Cool! :) dan gebruik ik die silicone wel. Die heb ik nog in een spuit liggen.

    Ja die dus :) De c14nz.
    Pm me anders even wat je er voor wilt hebben en waar ie ligt!

    #17914086

    Oh ja jurgen. Had jij misschien ook nog een goeie linker/bestuurderkant aandrijfas?
    Ik hoor het wel.

    #17914092

    Succes, wel even goed ontvetten. Weet je in ieder geval zeker dat (mocht het blijven lekken) het niet aan de kitnaad ligt.

    #17914093

    Als het goed is is de lamp verder heel. Glas is niet kapot en de spiegel is nog perfect. Het was vrij duidelijk dat het de kitrand was. Er zat ergens ook modder tussen de kit.

    Vandaag tussen de buien door de voorkant helemaal weggeslepen waar nodig. En redelijk geprepareerd voor lassen. De balk valt mij erg mee.. Zou natuurlijk netter zijn om in 1 keer te vervangen maar goed. Dat wordt het niet.

    De rest van het kaalmaken voor lassen komt wel als ik het echt ga doen..
    Ook het linker achterscherm meteen maar weggeslepen.. Was erg weinig van over.
    zoals hier op de foto te zien is:

    ziet er nu zo uit:

    check de bonk plamuur op de grond…

    Maar ja, toen begon het weer te hozen als een malle.
    Ik ben doorgegaan tot ik zeiknat was maar toen heb ik die zooi onder de auto geflikkerd en ben naar binnen gegaan. En zit nu weer eens achter die pc te grommen op het weer..
    Damn waarom heb ik niet eerst die carport gebouwd.. :argue
    Omdat daar dan toch alleen mn bmw en mercedes onder hadden gestaan., Oh ja. Daarom :P

    #17914094

    Wat een takkeweer… :fy1 :fy1 :fy1
    Kan niks doen.. Nah ja niks.. Heb de koplamp maar goed ontkit en ontvet. Die kit zat goed vast heeeeee :P Behalve op 1 plek. dat was duidelijk het lek :)

    Zo ligt ie er nu bij met nieuwe kit ertussen. Dacht eigenlijk dat ik doorzichtige kit had, maar was nog van de wastafel, dus int wit.
    Nah ja…

    #17914095

    Goed bezig! Ik zal zsm even kijken naar die kat voor je, moet buiten sleutelen en het is behoorlijk kutweer de laatste tijd :P Weet niet hoeveel haast je er mee hebt?

    #17914096

    Ik heb er niet zoooveel haast mee hoor. ;) Maar ik hoor het graag!
    Vandaag het linker voorscherm geplamuurd en ga het zo even netjes schuren. Dan dik tectiel erover en weer verder met de rest. Achter heb ik maar wat verder geopend om boven de dorpel achter het zijscherm ook maar netjes te maken. als je toch bezig bent… ;)

    Ook gister 2 complete aandrijfassen gescored voor 3 tientjes. Ik had al een tijd gezeik met de linker.
    Heb hem er net meteen maar even onder gezet. Hoop dat dat probleem nu ook verholpen is
    Nah. ik ga verder het lasapparaat repareren… De draad was weer eens aan het mondje vast gesmolten en zit zo vast als wat.. Goedkoop rotding met gas in draad! :P

    #17914097

    die voorste balk moet je even goed controleren want die is erg belangrijk , onderschat dat niet :???:

    zitten wel je stabilisatiestangen aan vast en ik heb die balk ook verrot gehad en ik denk dat ik een engel op mijn schouder had dat ik de auto , mijn vriendin en mijn leven nog heb .

    bij mij brak met 140 km /u de stabi stang los van de frontbalk en ik had het geluk dat de auto rechtdoor bleef rijden en niet meteen linksaf de vangrail in dook .

    ik was voor 100 euro klaar , voor dat geld had ik een nieuwe frontbalk en een nieuwe keienvanger ;)

    #17914099

    Ja je hebt wel gelijk.. Het is een erg belangrijk stuk. Ik moet er ook niet aan denken dat die eraf komt zetten nee…
    Maar zoals je misschien nog net ziet op 1 vd eerste fotoos is het alleen de voorkant net achter de keienvanger wat verrot was vd balk. Waar de stabilisatorstang aan vast zit is nog goed hard.
    Ik heb net aan die voorkant een stuk vrij dik plaatstaal in 3 delen gelast en 2 X omgevouwen zoals ie origineel ook is.
    Het is niet perse mooi… ;) Maar wel stevig. Nog even netjes maken en dan goed in iets roestwerends en dan tectiel erover.

    Nu nog een keienvanger maken van hetzelfde spul en aan de onderkant ook weer omvouwen en aan de balk lassen. Wordt denk ik steviger als normaal met die paar puntlassen.
    Heerlijk weer vandaag trouwens om te lassen! :)
    Vooral boven mn hoofd lassen wordt ik altijd ongelofelijk vrolijk van!
    En stug in je tshirt en joggingbroek doen hè… tsss.. Tegen iemand anders zou ik zeggen dat ie gek was. :D
    Maar goed. ik ga weer verder. Er is nog genoeg te lassen.

    #17914100

    Oh ja. Het nieuwe lasmondje doet wonderen.. nog geen 1 keer de draad vastgehad,.. Klopt af :P

    #17914101





    Nu nog in de tectiel en dan zie je al een stuk minder dat niet origineel is. :P
    Ach.. Het is sowieso steviger als origineel..

    Morgen verder met de driehoek wielrand/dorpel achter.

    #17914102


    Niks meer van te zien en zo stevig als een 15 jarige haar kont. :)

    #17914098

    Dat achterspatbord irriteert me hard! :P
    Je ziet geen bal met laskap en je hoofd in het spatbord. Laat staan dan ook nog lassen.
    Om maar niet te spreken van alle vonken op je schoot..
    Maar goed.


    De driehoek naar achter ontroest en met dikke plaat verstevigd. En dik in de antiroest meuk gezet. met primer erover heen. jammer genoeg geen foto van gemaakt.. En toen deze rand eraan gebakken als spatbord rand.

    :P Ik zeg het nog maar eens.. Echt mooi gaat het niet worden. Maar sterk wel. De achterkant vd plaat is trouwens niet zo roestig ;)
    En toen ging het regenen.. En was ik het ook heel erg zat… :D

    #17914083





    Ik vind het wel geinig gezien het eerst een stuk verroest plaat was wat ik maar een beetje in vorm heb geramd met wat hamers.
    En helemaal als je zag hoe het er eerst uit zag.
    Ik wil het denk ik nog wel wat strakker maken met plamuur en een spuitbusje rood ofzo. Maar voor apk laat ik het zo. Dan kunnen ze zien wat het is ipv dat het alleen maar op plamuur lijkt,.

    #17914080

    Wat een heerlijk neusje heeft die SEC toch …..

    Euhh sorry, goed bezig met je Corsa haha. Nee serieus, je pakt ‘m erg goed aan. Ik zou willen dat ik het kon.

    Die keienvanger ook, ziet er goed uit :thumbup

    Gr Colin

    #17914081

    Hehe :) Ja elke keer als ik naar de auto loop bevalt die neus mij ook weer ja! ;)
    Dank je! Het is iig keihard weer.
    Nu moet ik nog zorgen dat het co van 3,7 ofzo naar onder anderhalf komt. gezien de auto uit 1990 komt moest ie daaronder komen volgens de apk meister. Ik ga wel even op de sloop kijken voor een andere lambda sonde.

    #17914082

    Dit zie ik graag :thumb
    Ik denk dat de meeste de krokante corsa hadden afgeschreven
    Voor lassen op donkere plekjes heb ik n lasbrilletje met wat lichter glas er in

    Goed bezig, ga zo door! :thumb

    Mario

    #17914103

    :) Ja ik ben er eigenlijk zelf ook wel blij mee! Hahaha.. :D Geeft toch een goed gevoel om je auto zo op de weg te houden. En een andere Corsa in die prijsklasse zou ook weer zn rottigheid hebben gehad ;)
    Ik had ook allemaal van die brillen en een kleinere kap, en een normale electroden lasser maar dat is allemaal met mn pa mee naar Hongarije verhuisd naar ons vakantiehuis. Daar wordt ook veel gelast. We bouwen en maken daar echt alles zelf.

    Ik heb gister nog een andere lambda gescored, erin gezet en vandaag uitgemeten.
    Deed het zoals het hoort en ik ben dus maar meteen naar Soest naar mn vaste dhz garage gereden.
    Daar auto op de brug en keuren maar.
    De apk meester was blij dat ie weer eens een ouwe auto kon keuren, want al die nieuwe bakken hadden altijd wel wat en hadden voor apk allemaal nieuwe moeilijke zeik regeltjes. :P
    Hij vroeg meteen of ik het allemaal zelf had gelast en wanneer. Hij vond de lassen erg degelijk :P En fijn dat ik het niet vol had gebaggerd met iets om het te camoufleren. Dat sprak wel van vertrouwen in je werk, zei ie.
    Ook de bodem en de rest zat goed in de tectiel. Eigenlijk was het enige probleem een schroef in de lv-band.
    Nadat we hem eruit haalden bleek ie, getest met wat spuug en remreiniger, gelukkig niet te lekken. Scheelt ook weer :)
    Co was ook dik in orde.
    Dus weer nieuwe apk tot 28-09-2012!!
    Scheelde weer op politie letten op de terugweg ;) Nog een leuk snel ritje achter een open gele MG aan.
    Mooie dag! :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.