Vraagje v6

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240693

    Als ik me auto start komt er heeeeeeeel soms wat rook uit(wit) Alleen zodra de moter loopt en daarna is het weg.
    Het is bijv. 1x per maand of soms 2x is beetje wisselend maar niet continu.

    Komt er dan olie bij de cilinders tijdens het starten of? Is dit te achterhalen waarom het gebeurd of moeiijk.

    Ik heb zelf een calibra 97 v6

    #17910658

    Als dit echt witte rook is wat blijft hangen,lijkt me dat je meer dan alleen benzine aan het verbranden bent :shock:

    Gr. Gts32v6

    #17910659

    Het blijft eventjes hangen ja je ziet het goed. Maar het is altijd starten goed warm rijde geen gekke dinge moter loopt perfect geen gekke geluide te bekennen enzo.

    #17910660

    Ik zou me daar niet zo druk over maken als dit zo sporadisch gebeurd, kan best een klein drupje olie zijn ofzo of misschien heel iets vocht uit de uitlaat ofzo.

    #17910661

    Dat zou mooi zijn als ik me niet druk hoef te maken :thumbup

    #17910662

    olie is grijze rook
    koelwater is toch wit gekleurd…

    :hmmz

    #17910663

    je kan wel het olie en koelvloeistofpeil goed in de gaten houden dus onthouden waar die nu staat en over een week of twee.

    -offtopic en wat betekend blauwe rook?

    #17910664

    @rooiepeet wrote:

    je kan wel het olie en koelvloeistofpeil goed in de gaten houden dus onthouden waar die nu staat en over een week of twee.

    -offtopic en wat betekend blauwe rook?

    Blauwe rook is combinatie van beide toch? Koppakking er uit, of een andere oorzaak, maar dan komen beide vloeistoffen minimaal in 1 van de cilinders terecht.

    #17910665

    Veel olie is licht blauw wittig, en alleen bij de start betekend dat niks meer dan versleten kleprubbertjes, V6 kwaaltje, kan ie oud mee worden, ik en meerdere hebben hier wel last van met deze V6 blokkies.

    Willem

    #17910666

    Bedankt voor de informatie gelukkig is het niks schadelijks :wub

    #17910667

    Wat je kan doen is ff ruiken bij je uitlaat….

    Heeft een zoete geur dan zit er een koppakking aan tekomen, heb dat al met meerdere opel’s meegemaakt..

    #17910668

    Deze V6jes zijn niet zo koppakking gevoelig gelukkig.

    het is namelijk niet effe een klusje als bij de 4 cilinders (8 of 16kleppers) zeg maar:

    Willem

    #17910669

    vraagje mijn TC lampje brand konstand ? wie weet hoe ik die uit krijg

    #17910670

    Dat is niet in het goede topic + voorstelle enzo doen we niet meer?

    #17910671

    Stoppen met gasgeven ;)
    Voorstellen zou wel zo netjes zijn. En dit is inderdaad niet het goede topic.

    Die rook, volgens mij is:
    Wit – koelwater
    Blauw – olie
    Grijs – koelwater en olie (vaak je koppaking dan)

    #17910672

    Hij heeft het nu alweer 1 maand niet gedaan :thumbup en de kleprubbers laat ik zoals ze zijn blokje doet zijn werk enzo goed, het is veel werk om ze ((even)) te vervangen dus ik wacht wel af of het erg word

    #17910673

    hoi met remy kuiper heb me maar is aangemeld en hoop dut een van jullie me kan helpen.

    mijn TC lampje brand de heletijd en als ik op TCknop druk blijft gewoon branden wat kan ik er aan doen ? groeten

    #17910674

    @RISL wrote:

    Stoppen met gasgeven ;)
    Voorstellen zou wel zo netjes zijn. En dit is inderdaad niet het goede topic.

    Die rook, volgens mij is:
    Wit – koelwater
    Blauw – olie
    Grijs – koelwater en olie (vaak je koppaking dan)

    Flink beetje olie word echt wel WITTE hoor..

    heb hier een BMW 540i 4.4 V8 32V enkel vanos waarvan de carterventilatie membraam kapot was,

    dan zuigt ie bij uitzetten olie uit het carter zo het inlaat in…

    bij starten was heet de straat WIT van de olierook (en deed zelfs FLINK zuigerkantelen bij aanslaan)

    membraam vervangen, goed gereden (aantal ritten van 3 a 500km (geen straf in een 285pk sterke BMW 5-er rijhe in high executive uitvoering)

    voor de gein maar eens bij een bougiewissel wat olie in de verbrandinskamer spuiten met een oliespuitje…..

    Bij the way, ook mijn V6 geeft wel eens een klein oliewolkje ivm versleten kleprubbers (lang leve de autobahn)

    Willem

    #17910675

    Ik weet niet hoeveel km die v6 gedraaid heeft maar een beetje witte rook bij de start is helemaal niets ernstigs…oudere motoren hebben nou eenmaal wat slijtage kwaaltjes.
    s’morgens bij de start verbrand de motor ook condenswater….dus daarover absoluut geen paniek.
    Wat eerder al is gezegd…hou je olie en koelvloeistof peil in de gaten en als je twijfelt aan of je koppakking eruit ligt dan heel simpel je olie vuldop eraf draaien en kijken of er geen witte drap aan zit…noemen ze ook wel slagroom. Als dat het geval is dan ben je aan de beurt.

    Succes groet Rob….

    #17910676

    Wat is slijtage.

    De onderblokken van een Netjes behandelde V6 zijn na 250.000km niet verder heen als toen ze nieuw waren…

    Olieverbruik komt bij deze V6en meestal door een onjuist werkende Carterventilatie, of versleten kleprubbers, 1e kan je onderblok kosten, 2e heeft in geen enkele vorm invloed op verdere slijtage van de motor.

    Willem

    #17910677

    Had met mijn eerste v6 ook last van versleten kleprubbers….en dat al bij 155000 km.. Later kocht ik een een jongere v6 met 110000 km op de klok waar nu 192000 km op staat maar nog steeds verbruikt die machine geen enkele druppel olie… rij dus van beurt naar beurt zonder ook maar een druppel olie erbij te hoeven gooien. Heb wel bij het vernieuwen van de distributie de krukas keeringen voor en achter vervangen….fijn klusje trouwens.

    Groet….Rob…..

    #17910678

    Ik had het al bij 110.000km, maar wel VEEL autobahn, ook bij de vorige eigenaar..

    Echter was het niet heel erg, een wolkje bij de start, en af en toe bij lang wachten bij een stoplicht.

    Mijn uitlaat einddemper is altijd Roestbruin gebleven van binnen en hoefde nooit tussen de beurten door olie bij te vullen.

    heb nu een hagelnieuwe 3.0 V6 onder de kap liggen, ben benieuwd hoe lang doe rubbertjes het gaan uithouden…

    Willem

    #17910679

    mijn v6 rookt soms na het opnieuw starten nadat ik ervoor behoorlijk gas heb gegeven een uurtje ervoor ofzo.
    Ik wilde de carterontluchting nakijken is dit veel werk? ergens een how to?

    #17910680

    How to, op http://www.vectra-team.nl > Do it Yourself

    Willem

    #17910681

    Dankje Willem! Heb het gevonden, als ik de kleppendeksels ga vervangen voor alu dan neem ik dit gelijk even mee. :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.