een vraag over 2.0 16v en 2.0 8v motor

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) een vraag over 2.0 16v en 2.0 8v motor

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240621

    ik ben van plan nen kadett gsi te kopen maar ik heb gehoord dat nen 16v gevoelig is aan zijn kleppen ik wou eens weten welke van de 2 motor dat het sterkste is nen 2.0 16v of 2.0 8v

    #17909915

    hoe bedoel je gevoel is aan de kleppen….

    als je bedoelt als de riem knapt dan zijn er idd kleppen krom maar dat is bij een 8V ook

    als je een motor gewoon goed behandel maakt het niet uit wat voor blok je hebt dan gaan ze gewoon allemaal lang mee

    #17909916

    2.0 8v is een vrij loop motor.
    verder wat juul zegt, onderhoud aan een motor is erg belangrijk…

    Waneer er een riem knapt is dat bij een 16v zuur.
    dat is bij de meeste motoren het geval

    #17909917

    behalve de 2.0 8v seh deze is geen vrijloper.

    #17909918

    ik bedoel met gevoel dat de kleppen rap kapot is ik zen iemand als de motor warm is dan trek ik wel eens graag op dan moet de motor tegen nen stoot kunnen

    #17909919

    Een netjes warm gereden motor, die technisch in orde is kan altijd daar wel tegen.

    8v motoren hebben iets meer koppel onderin, waardoor je misschien ervaart dat hij sneller is tov een 16v.

    #17909920

    @fast wrote:

    ik bedoel met gevoel dat de kleppen rap kapot is ik zen iemand als de motor warm is dan trek ik wel eens graag op dan moet de motor tegen nen stoot kunnen

    als jij de motor warm rijd kan een 16v er zeker tegen om eens goed op zijn staart te trappen, heb er zelf nooit problemen mee gehad in ieder geval, niet op de straat, circuit en dragstrip :angel :angel :angel

    als je een 16v (en daarbij elke motor) goed behandeld, lees optijd nieuwe olie en filter, en eerst de olie lekker warm rijd heb je er heel veel plezier van!!

    #17909921

    Ken inmiddels meer dan één 16V die de miljoen KM’s is gepasseerd, dus hoezo minder degelijk??

    Inderdaad goed warm rijden en op tijd onderhoud doen, dan gaan beide enorm lang mee…

    Het zit hem in de hoofd onderdelen wat deze blokken zo verdraaid degelijk maakt, gesmede delen oa.

    http://www.youtube.com/watch?v=xIBG0hfR9v8&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17909922

    @opelkadetje wrote:

    behalve de 2.0 8v seh deze is geen vrijloper.

    ook die loopt vrij. ik d8 vroeger ook van niet maar zat er naast.

    #17909923

    wat bedoel jullie met vrijloper

    #17909924

    @fast wrote:

    wat bedoel jullie met vrijloper

    Dat de kleppen de zuigers niet kunnen raken als de distributieriem breekt…

    #17909925

    met nen volle naftbak hoeveel km kun je er met doen ik heb gehoord 450 km

    #17909926

    52 liter, 1:14…. in theorie is dat 728….

    Ik rij er standaard mee over de 500km voordat ik ga tanken en dan is hij zeker nog niet leeg….

    (C20XE)

    #17909927

    ligt aan de staat van de motor, en de stand van de rechtervoet.

    groeten.

    #17909928

    @kadett4x4 wrote:

    ligt aan de staat van de motor, en de stand van de rechtervoet.

    groeten.

    HAH ja, de ‘stand’ van mijn rechter voet was gemiddeld 130 op de tomtom, dat is bij mij ongeveer 155 op de teller….

    #17909929

    hoe komt het dat nen kadett gsi van 0-100 in 7,7 sec en astra gsi in 8,2 sec doet is het gewicht van nen kadett minder dan den astra

    #17909930

    Ja, carros van een Astra is net iets zwaarder… (o.a. door gebruik van een subframe)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.