afstelling corsa x14xe

Forumindex Forums Modellen Corsa afstelling corsa x14xe

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240411

    Weet iemand een goed bedrijfje in de richting van rotterdam die goed kan afstellen.

    Ik wil namelijk snelle nokkenassen laten plaatsen met verstelbare poulies.

    Maar die moeten effe afgesteld worden.

    Als iemand een bedrijf weet of iemand in de buurt van rotterdam zou het wel beter zijn.

    Grts Kevin

    #17908232

    Zijn er denk ik niet veel….

    Atec, maar die doet alleen standaard Superchips programma’s.
    Rica (wateringen) volgens mij ook.

    Ik kan je Fasttech aanraden in Haaksbergen (bij Enschede) die stellen af op hun rollenbank.
    http://www.fasttech.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Of nog beter maak een deal bij DBilas in Duitsland / Frankfurt en laat het daar inbouwen en op hun rollenbank afstellen.
    http://www.dbilas.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    FF nog een vraagje is je uitlaat al op orde?
    Spaghetti spruitstuk, groep a uitlaat? sportkat?

    Of wil je alleen je verstelbare poelies afgesteld hebben?
    Dan kan ik je ook DP Engineering (Nijmegen) aanbevelen.
    http://www.dp-engineering.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Houdt er wel rekening mee als je boven de 264 graden nokkenassen in zo’n motor stopt zonder dat je de chip aanpast, je wel iets meer brandstofdruk nodig hebt. Hiervoor moet je in zo’n geval een powerboostvalve of instelbare brandstofdrukregelaar installeren.

    #17908233

    De nokken die jij hebt gekocht, zijn veels te wild voor een standaard X1.4XE. Nu ga je veel vermogenkoppel onderin verliezen en krijg je bovenin weer wat vermogen erbij. Ik ben benieuwd of je het lekker vind rijden.

    #17908234

    Oke.

    Ja ik weet niet of het veel uitmaak maar ik ben vanplan om eerst een spaghettie te montere en katvervanger misschien. Rvs middendemper heb k al.

    En samen met de nokkenassen dan een brandstofregelaar erbij. En daarna chippen op maat.

    Maar onderin echt heel veel verlies? Dus niet dat ik volgas moet geven om normaal weg terijden.

    #17908235

    Post eerst is ff wat je precies gekocht hebt dan…

    Sommige nokkenassen moet je gewoon niet willen rijden zonder andere extreme aanpassingen….

    #17908236

    Neetmans biedt een FSE Powerboost Valve met metertje aan, die heb je sowieso nodig om die nokken uberhaupt maar een beetje te laten werken in een 1400.

    Het mooiste is als je ook een 1600 kop en inlaat erop zet.
    En nog mooier een Mantzel powerbox en dan alles laten afstellen!!

    #17908237

    Wat zijn de specs van de nokassen?

    #17908238

    ik heb al een crooke powerbox, ongeveer evengoed.

    maar de nokkenassen zijn volgensmij 284graden.

    maar ik dacht eigenlijk dat een 1.4 en 1.6 kop het zelfde waren jo.

    grtss

    #17908239

    De inlaatpoorten van de kop en het spruitstuk zijn veel groter!

    #17908240

    Oke.

    Ja ik kijk wel effe. Als jullie mij deze nokkenassen afraden. Dan kan ik misschien wel kijken voor 260 of 264 grade nokkenassen de poullies kan ik neem ik aan wel gebruiken. Maar is het verschil tussen 284/264 alleen dat er onderin minder vermogen is?

    #17908241

    Ik zou voor de 256 graden nokkies gaan van Dr Schrick, met een 1.6 kop zou ik de 264 graden nokkies nemen. Hoger is leuk als je TB’s hebt met programmeerbaar management!

    #17908242

    Hoe hoger de lift, hoe later je het maximale vermogen zal bereiken. Stuur anders een mailtje naar Catcams en wat zei jou aanraden!

    #17908231

    Dan gaan me nokkenassen misschien de verkoop in als ik ze heb haha.

    Verstelbare poulies houden?

    #17908243

    nog beter de C16xe kop te pakken,in plaats van een X16xe.

    beter een setje grote remmen kopen.altijd de eerste door hard af te kunnen remmen…op het laatste moment ;)

    #17908244

    C16XE kop is gelijk aan een X16XE kop, zover ik weet (en zoals WimV6 zal zeggen).

    Grotere remmen van een Kadett GSi of een Corsa B GSi nemen.
    Alsmede de hoofdremcilinder van de Corsa B GSi of Kadett GSi.

    De poelies kan je gewoon op elke x1.xe nokkenas gebruiken.

    #17908245

    X16XE / C16XE Koppen:

    Inderdaad, De C16XE en X16XE koppen zijn Exact gelijk!!

    De codering op de kop zegt ook C16XE-X16XE:

    doorlaat van het inlaat van de C16XE is zelfs kleiner als dat van de X16XE, heb ik nagemeten, heb ze hier bij elkaar in een bak liggen namelijk.

    heb wel een foto waarop je dat kan zien:

    X16XE pakking op een C16XE inlaat (hier zie je het metaal nog in de binnenkant van de pakkinggaten):

    X16XE pakking op X16XE inlaat: (Past precies):

    Willem

    #17908246

    X16XE / C16XE Koppen:

    Inderdaad, De C16XE en X16XE koppen zijn Exact gelijk!!

    De codering op de kop zegt ook C16XE-X16XE

    voorbeeld van plaats kop code:

    doorlaat van het inlaat van de C16XE is zelfs kleiner als dat van de X16XE, heb ik nagemeten, heb ze hier bij elkaar in een bak liggen namelijk.

    heb wel een foto waarop je dat kan zien:

    X16XE pakking op een C16XE inlaat (hier zie je het metaal nog in de binnenkant van de pakkinggaten):

    X16XE pakking op X16XE inlaat: (Past precies):

    Willem

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.