DTM astra Xtreme

Forumindex Forums Modellen Astra DTM astra Xtreme

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240338

    Iedereen kent de Opel Astra Opc Xtreme wel maar er is weinig over deze auto bekent.
    Nu ben ik op internet aan het speuren om zoveel mogelijk info over deze auto te vinden.
    De info is handig omdat ik misschien in de toekomst een replica wil gaan bouwen maar dan moet ik nog veel research doen.

    Er schijnt al een engelsman te zijn die al een replica heeft gebouwt van deze auto maar daar heb ik nog niks over gelezen of gezien.
    Dus misschien heeft iemand een link.

    Enkele dingen die ik al heb verzamelt:

    MOTOR:
    De basismotor is een Northstar (Cadillac) L47 en is geplaats in de Oldsmobie Aurora (2001/2003).
    Dit is een 4 liter 90 graden v8 met 4 kleppen per cilinder, een goede basis dus, en is veel gebruikt in de IRL.
    Deze motor is dus ook de basis van de echte DTM auto. Het betreft hier dus wel een motor van GM.

    TRANSMISSIE:
    X-TRAC Sequentieel 6-gang versnellingsbak

    ONDERSTEL:
    De vering is van Sachs

    REMMEN:
    voor 8 zuigerklauwen AP met 380 mm SICOM Schijven(Double Matrix Composite), Achter 6 zuigerklauwen AP met 340 mm SICOM Schijven

    WIELEN:
    voor 9Jx20″ met 245/650 banden, achter 11Jx20″ met 305/650 Banden

    EXTERIEUR:
    Blast It Aerodynamics maakt een polyester verbredingset voor 650 euro. maar ik heb er nog geen resultaat gezien en weet ik dus ook niet hoe dit nu zit bij de deurenen of je hierbij vleugel deuren kunt maken. misschien heeft iemand foto’s van een gemonteerd set?

    ik hoop dat er mensen zijn die nog meer informatie of links hebben alvast bedankt.

    Hier wat foto’s






    #17907628

    vette shit zeg..
    Als je hem nabouwt zou wel gruwelijk wezen :wors

    #17907629

    Die Blast It kit heb ik nog nooit gezien.
    Je hebt een Coupé als basis nodig. Veel geduld en geld zijn ook een vereiste.
    De motor en versnellingsbak zullen waarschijnlijk het meest kosten.
    Waarschijnlijk ben je goedkoper uit door een BTCC Astra te kopen

    #17907630

    Vergeet de 18″ maar met 400mm schijven. Ben bang dat dat niet gaat passen nie.

    #17907631

    Zeer ambitieus plan

    Zou errug stoer zijn als je dit kunt bouwen
    Maar ben bang dat je er niet snel een nederlands kenteken op krijgt
    Als t zo ver al komt want wat je eigenlijk doet is een complete auto
    Zelf bouwen
    Want het origineel lijkt mischien op de astra coupe
    Maar veel meer over eenkomsten zijn er volgens mij niet :hmmz

    Maar ik blijf dit volgen nu al respect voor de durf :wors

    #17907632

    Wat wel zou kunnen is een V6 gebruiken, en omkeuren.
    Een 1:1 replica gaat niet lukken voor straatgebruik, zoals louwe al aangeeft.
    Een meer realistische optie is de basisvorm van de bodykit toe te passen.

    Maar zeker respect!

    #17907633

    ja het zal niet makelijk zijn om zoiets op kenteken te krijgen. maar een maat van mij heeft een bedrijfje gehad die cobra kitcars bouwden. dat is eigenlijk toch ook een eigenbouw auto alleen is dat dan een bouwpaket. hij heeft mij weleens vertelt dat hij via duitsland een NL kenteken kon krijgen.
    maar dat nog ter zijde een zoek ik nog wat meer specifieke info over de auto zelf.

    en het klopt dat 400mm schijven wel erg krap word in een 18 inch wiel. maar als je naar de foto’s kijkt lijken de wielen wel groter dan 18 inch.

    en zijn er wel coupe’s met v6 motoren gebouwt?

    #17907634
    #17907635

    Nou, ik weet toevallig dat een kennis Brembo GT’s krap aan in 19″ kreeg. Dat zijn 381mm schijven. Daar móet nog een klauw omheen en daar ga je ben ik bang de mist in.

    #17907636

    20″ ben je zoiezo benodigd ja

    #17907637

    zeer ambitieus plan,

    destijds kostte de auto 1 miljoen duiste marken, wat dus neer komt op zo’n 500.000 euro. Nabouwen zal allicht wat goedkoper zijn, maar dan nog. Zal wel heel knap zijn als je dit lukt. Het geld daabrij wel; of je moet het goed doen… of niet. Anders sla je de plank helemaal mis. Heb hier een grote poster er van hangen, blijft een bruut ding

    #17907638

    ff oftopic

    Maar hoezo zou het niet kunnen dan?

    Want als je kijkt naar die omgebouwde kadett Rieger Gto’s enzo..

    Worden ook een stuk breder.

    ik weet niet hoeveel die astra breder wordt..

    #17907639

    keesjanvanzanten , een motorswap naar V6??
    Bedenk wel, als je zo’n look hebt, moet je het ook waarmaken vind ik…
    Calibra DTM had ook een V6, dus weer een extra link ;)

    #17907627

    @keesjanvanzanten wrote:

    ja het zal niet makelijk zijn om zoiets op kenteken te krijgen. maar een maat van mij heeft een bedrijfje gehad die cobra kitcars bouwden. dat is eigenlijk toch ook een eigenbouw auto alleen is dat dan een bouwpaket. hij heeft mij weleens vertelt dat hij via duitsland een NL kenteken kon krijgen.

    een bouwpakket heeft al n type goedkeur
    ga je nu iets zelf opnieuw maken moet je der al 2 maken
    want 1 moet dan botsproefen ondergaan
    dus dan wordt het wel een heel duur geintje

    vraag “kadett 4×4” hiero op t forum maar eens hoe gemakelijk je via duitsland een kenteken krijgt ;) en dan ging het bij hem “enkel” om een ombouw naar 4×4 ;)

    maar dat nog ter zijde een zoek ik nog wat meer specifieke info over de auto zelf.

    en het klopt dat 400mm schijven wel erg krap word in een 18 inch wiel. maar als je naar de foto’s kijkt lijken de wielen wel groter dan 18 inch.

    en zijn er wel coupe’s met v6 motoren gebouwt?

    #17907640

    @Gsifreak wrote:

    ff oftopic

    Maar hoezo zou het niet kunnen dan?

    Want als je kijkt naar die omgebouwde kadett Rieger Gto’s enzo..

    Worden ook een stuk breder.

    ik weet niet hoeveel die astra breder wordt..

    t gaat niet om het breder worden ;)
    dat moet opzich wel te doen zijn

    enkel een v8 inbouwen
    en dan ook nog de motor naar achteren verplaatsen
    aandrijving wijzigen , eigenlijk een heel nieuw buizenframe maken en daar zo,n carresorie overheen bouwen tjah das een heel ander verhaal ;)

    maar ook ik blijf het een super auto vinden :wors :wors
    moet zelfs nog wel ergens foto,s hebben
    van toen die op essen stond ;)

    #17907641

    en waarom zou je zoiets dan niet op kenteken kunnen krijgen?

    #17907642

    Die V8 op kenteken krijgen wordt geen optie. tenzij Opel en GM meewerken.
    Ook zal het buizenframe moeten worden voorzien van een keurmerk door een erkend lasser.
    Er zal een nieuwe typegoedkeuring moeten komen, en of die afgegeven wordt is een groot vraagteken.
    Maar dit wordt dan niet geschikt voor straatgebruik helaas.

    De auto moet voldoen aan de APK eisen, zoals minimale wagenhoogte, geen scherpe uitstekende delen enz….
    En wat te denken van de milieu-eisen?
    Denk dat zoiets op het kenteken komt met bouwjaar 2011??
    Ga je nooit redden met de milieu-eisen.

    #17907643

    http://www.youtube.com/watch?v=aJsOYaIiAVY&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Het is mogelijk…… :D

    #17907644

    @waltwalt500 wrote:

    en waarom zou je zoiets dan niet op kenteken kunnen krijgen?

    staat toch al uitgelegd
    als je even leest ;) :sleeping

    alles is mogelijk ;)
    enkel hangt overal een prijskaartje aan
    maak je zo,n ding zelf na
    dan wordt het nooit een opel
    en moet je zelf alle keuringen betalen voor een type goedkeur
    dan moet je dus al een auto aanleveren die alle botsproefen moet doorstaan
    deze auto gaat dus verloren
    dus moet je er al 2 bouwen ;)

    dan is het goedkoper een originele te kopen
    als je die al kunt vinden ;)

    #17907645

    @Driekus wrote:

    http://www.youtube.com/watch?v=aJsOYaIiAVY&feature=related
    Het is mogelijk…… :D

    ja een v8 op kenteken krijgen zal nog wen n x lukken
    maar de rest gaat heeeeeeelll errug lastig worden

    #17907646

    Ja een kenteken zal wel een moeilijk verhaal worden maar ik denk dat het wel te doen is wat hoe komen deze auto anders aan een goedgekeurd kenteken?:



    die manta b heeft ook een v8 en een kenteken.

    maar het kenteken nog even terzijde, ik hoop dat iemand nog detail foto’s of constructie tekeningen heeft.
    of foto’s van de voor en achter as

    de maat van de remschijven heb ik al verandert wat ik geloof niet dat 400mm schijven in een 20” wiel past en ik denk ook niet dat de achterschijven even groot zijn als die van voor.

    #17907647
    #17907648

    In andere landen mag veel meer.
    En daar hebben ze een motorswap gedaan met de originele carrosserie.
    Hoeft dus geen nieuwe botsproef gedaan te worden.
    Dit is een ander verhaal dan de OPC Extreme.

    #17907649

    daarom zou een 1 op 1 replica nooit echt gaan lukken. maar je zou hem wel een eind na kunnen bouwen als je een coupe als basis hebt met de northstar v8,X trac versnellingbak,Sachs vering en de Blast it uitbouwset. wat je dan niet hebt is dat de motor achter de vooras ligt.

    Wel bedank voor de link naar die blauwe astra v8. ik heb er al veel iedeeen van op gedaan en ik denk dat de xtreme replica wel zoiets kan gaan worden.

    #17907650

    @louwe 16 klepper wrote:

    @waltwalt500 wrote:

    en waarom zou je zoiets dan niet op kenteken kunnen krijgen?

    staat toch al uitgelegd
    als je even leest ;) :sleeping

    alles is mogelijk ;)
    enkel hangt overal een prijskaartje aan
    maak je zo,n ding zelf na
    dan wordt het nooit een opel
    en moet je zelf alle keuringen betalen voor een type goedkeur
    dan moet je dus al een auto aanleveren die alle botsproefen moet doorstaan
    deze auto gaat dus verloren
    dus moet je er al 2 bouwen ;)

    dan is het goedkoper een originele te kopen
    als je die al kunt vinden ;)

    je zegt dat het niet mogelijk is…..en dan zeg je opeens dat alles mogelijk is :???:
    beetje verwarrend niet?
    Maar met geld kom je een heel eind en is alles te koop..misschien niet voor de normale mens hier onder ons..maar er zullen zeker mensen zijn met een lading geld die zoiets op kenteken kunnen krijgen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 47)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.