ik krijg mijn motor niet aan de praat

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) ik krijg mijn motor niet aan de praat

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240017

    Hoi allemaal,

    Ik ben al 3 maanden bezig om mijn C20XE in mijn VM-77 vanuit de winterslaap aan de praat te krijgen maar het lukt mij niet. De startmotor draait soepel rond maar hij slaat niet aan, geen plof of zucht. Benzinepomp draait en er wordt ook benzine ingespoten. Brandstofrelais en krukassensor zijn dus in orde. Ontsteking functioneert en staat ook op tijd. Gecontroleerd met een stroboscooplamp. Wat opvalt is dat de bougies onmiddelijk nat slaan, dat duidt op een veel te rijk mengsel. Een te hulp geschoten automonteur komt er ook niet uit, hij kan de CPU niet uitlezen met een storingsanalyser, de sensors zijn hierop wel zichtbaar maar geven geen waarden aan. Wel kunnen we de CPU uitlezen met behulp van de knippercode: 3×12 enz. maar hij geeft geen storingscode aan, ja dat hij geen krukassensor signaal heeft maar dat wist ik al. Zo langzamerhand begin ik de CPU ervan te verdenken (lettercode GL) dat hij niet goed meer regelt. Is iemand van jullie bereid om mee te denken of bijvoorbeeld een CPU ter beschikking te stellen of te verkopen zodat ik definief kan bepalen in welk richting ik het moet zoeken. Bij voorbaat dank. o ja, ik woon in Noord Limburg.

    Met vriendelijke groet,
    VM-77

    #17904495

    waar woon je in limburg

    #17904496

    Hoi 16v kadett c,

    Ik heb je een prive berichtje gestuurd.

    met vriendelijke groet,
    vm77

    #17904497

    je hebt er weer een terug :thumb

    #17904498

    Kijk! :thumb Er zijn nog mensen met het hart op de juiste plaats, veel in het zuiden mag ik wel zeggen want ik heb uit die richting ook een hoop hulp gehad! :wors

    Er zijn wel storingen die niet in de zelf diagnose omhoog komen trouwens, weet niet precies welke, maar ik zou in zo’n geval als dit zeker eens alle sensoren en spanningen ook meten zoals ze in de diagnose handleiding staan van bijv. Autodata. Kan een hoop openbaren en is erg leerzaam! Eigenlijk mist de gemiddelde vraagbaak zo’n diagnose handleiding voor het electrische systeem, ja schema’s staan er in, maar dan moet je er al een hoop verstand van hebben om er chocola van te maken… :hmmz

    #17904499

    Hoi,

    Ik heb vandaag een andere computer gekregen. Deze ga ik eerst proberen. Voor de zekerheid ga ik eerst maar eens controleren of er op de juiste pinnen van de stekker spanning staat cq of de juiste pinnen aan aarde liggen.


    @vinci

    Hoe kom ik aan zo’n diagnose handleiding van autodata, sorry ik ben maar een hobbyist op dit gebied.

    Met vriendelijke groet,
    vm77

    #17904500

    Mis tempratuursensor aan voor kant van het blok dus als je er voor staat linkerzijder kleur is blauw als goed is met 2 draden dezen willen na lange tijd in de kou staan wel eens overlijden en dan kun je je rot zoeken ma auto niet lopen hé !!

    probeer die eens te verwisselen ;)

    #17904501

    hey vm77 ik heb zelf autodata op de leptop staan daar staat vrij veel in over de auto en motor en wardens wat je moet meeten. schema.s

    #17904502

    als je uit het noorden komt mag je mij wel eens een pb sturen, heb ook nog wat rijdende xe’s en wel onderdelen.

    #17904503

    @folkyc20xe wrote:

    als je uit het noorden komt mag je mij wel eens een pb sturen, heb ook nog wat rijdende xe’s en wel onderdelen.

    he folky
    er staat dat die uit limburg komt ;)
    anders had ik ook nog wel delen liggen om wat te kunnen testen ;)

    #17904504

    Hoi allemaal,

    Ik heb het eindelijk opgelost. Toen een andere computer geen oplossing bood, ben ik rigoreuzer te werk gegaan. De motorkabelboom rechtstreeks op de accu aansluiten zonder contactslot, startbeveiliging, zekeringenkast bracht de motor aan het lopen. Na lang zoeken bleek een van de voedende draadjes op de computer slecht te zijn. Hij gaf wel spanning door en dat was waarom ik deze verbinding niet als verdacht beschouwde, de ontsteking functioneerde immers en de benzinepomp draaide ook. Voor de kenners: het betrof de aansluiting op pin 27 van de computer/pin 3 van de ontsteking (de geschakelde plus). Ik heb deze verbinding vernieuwd en alles doet het weer.

    Met vriendelijke groet,
    VM77

    #17904505

    Zo, dat zal even de nodige uurtjes gekost hebben! Respect! :thumb

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.