Hoeveel ben jij aan je vectra per jaar kwijt (CDTI)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Hoeveel ben jij aan je vectra per jaar kwijt (CDTI)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239681

    Hey,

    Als ik alle werkzaamheden bij elkaar optel, dynamo, wervelkleppen, DPF filter, turbo, uitlaat flex. tussenstuk dan wordt z’n cdti vectra best duur (in 1 jaar).
    Komt dat vaker voor hier? Of heb ik gewoon pech…

    Ben bang dat ik nog niet uitbetaald ben..

    Ps. vectra 150pk met 210.000 km op de teller.

    #17900540

    Ik heb een Vectra 1.9 CDTI 150pk automaat uit 2006 met nu 250.000 op de teller
    heb hem nu ruim 2 jaar en heb de volgende reparaties gehad.

    flexibel stuk uitlaat
    turbo
    interkoeler
    thermostaat
    EGR klep
    stuurbekrachtigingspomp
    remblokken rondom
    verder gewoon zijn beurtjes en 2 voorbanden

    #17900541

    Ik heb in de afgelopen 2 jaar de wervelkleppen vervangen Koppeling/vliegwiel-set, 1 EGRklep, 1 thermostaat en verder niet echt iets schokkends dan de gebruikelijke beurtjes.

    De dynamo was al voor dat ik hem kocht vervangen en DPF heb ik niet ( gelukkig )

    1 voordeel voor jou : je hebt nu al alles vervangen , dus je rijd weer als nieuw !!

    #17900542

    Als je een auto koopt die meer dan 200k op de teller heeft is het toch wachten op zulke reparaties? Dat weet je als je hem aan schaft, maar daar is de prijs ook naar.

    Zelf heb ik er een genomen rond de 150k en ook ik weet dat ik binnen nu en 3 jaar flink wat kan krijgen. Al kan het blok heel wat aan, de onderdelen er omheen zijn gewoon aan vervanging toe. Wel valt het me tegen wat al die onderdelen + manuren allemaal kosten qua euro’s.

    #17900539

    Mijn auto is een Vectra GTS (CDTI met 120 pk) van mei 2007.
    Bij 54000 km is de EGR-klep al vervangen. Bij 80.000 Km was de condensor rot (na 4 jaar) en paar weken geleden (84.000 km) de dynamo defect.
    Nu begint de cruise control ook al regelmatig uit te vallen (waarschijnlijk de CIM)
    Allemaal van die Opel-kwaaltjes wat vaak bij andere merken niet voorkomt (behalve dan de EGR)

    En dat allemaal bij een auto van 4.5 jaar en minder dan 100.00 km op de teller
    Denk dat dit bij een toyota of Mazda onder de 100.000 km nooit voor zal komen. M.a.w. ben niet kapot van de kwaliteit van de Opel Vectra

    #17900543

    Laat ik het zo zeggen, ik heb een franse auto gehad (lpg) met 215.000 km op de teller en die kende niet zoveel problemen als een diesel.
    Het enige waar ik bij die franse auto bang ben was de kop (kleppen).

    Maar goed, ik vind het erg tegenvallen had namelijk van een diesel toch meer degelijkheid verwacht.
    Persoonlijk ben ik bang dat er nog meer aan gaat komen (bijv een koppeling of brandstofpomp die ik nog niet defect heb gehad)

    #17900544

    In 3 jaar tijd het volgende vervangen aan mijn 1.9 DTH GTS van 2005 voordat hij gechipt was.

    3 keer dynamo ( alleen 1e keer betaald de rest onder garantie)
    Accu
    EGR klep
    Schokbreker achter

    Wervelkleppen zijn nog heel bij 135.000 km

    #17900545

    Heb de mijne precies twee jaar en eigenlijk niet veel shit mee gehad. Laatst de dynamo, diodes voor een paar tientjes laten vervangen. En afgelopen winter gaf de ABS sensor een storing aan, grapje zou bijna €500,- moeten kosten inclusief montage. Zelf op onderzoek uitgegaan en bleek een breukje in de kabelboom te zijn, was ik voor €15,- klaar.

    Verder normaal onderhoud, APK en een beurtje vorig jaar, twee maand terug de distributieriem en het zwikkie eromheen vervangen plus groot onderhoud, bijna €500,- in totaal. Maar voor de rest helemaal niets. En onlangs 4 nieuwe bandjes. De vorige ( een GTS 2.2 DTI ) bijna 3 mee gereden en op 175.000 gezet he-le-maal niets mee gehad. Deze die ik nu heb is een GTS C2 120PK, wel gechipt naar 150PK en van de eerste eigenaar overgenomen. Had toen net 115.000 op de klok, staat nu bijna 150.000 op..

    #17900546

    Mijn C kocht ik 2 jaar geleden met 112.000 op de klok, staat nu op 170.000. Daar ik garantie bij de koop had is het natuurlijk een ietwat vertekend beeld maar eigenlijk heb ik geen echt grote kosten gehad:

    * turbo, vervangen na ca. 7 maanden, onder garantie.
    * stelklep recirculatieklep, onder garantie

    * remblokken voorzijde (volgens mij ca. 80 euries)
    * dynamo+accu (volgens mij ca. 600 euries)
    * uitlijnen (volgens mij ca. 60 euries)
    * Verder gewoon onderhoud en af en toe wat kleine dingetjes

    Nadeel voor deze auto is natuurlijk dat er een aantal zwakke plekken zijn die je lieve niet wilt vervangen. Denk aan vliegwiel,drukgroep en koppeling. Velen hebben deze al moeten vervangen.

    Greetz Roel

    #17900547

    Helaas zijn veel problemen met de moderne diesels te wijten aan de lage snelheden die hier gereden worden.

    dat wil zeggen:

    door veel ritten waarbij de motor niet GOED heet word, krijgt de motor niet de kans inter zijn vervuiling weg te werken, hierdoor gaat dat ophopen in bijvoorbeeld de EGR klep en het inlaat (Wervel kleppen), als het inlaat ernstig vervuild is gaad de motor nog meer roet uitstoten omdat ze niet voldoende kan ademen (lucht te kort), en versnelt het proces alleen maar, en hierdoor kan het roetfilter ook alleen maar sneller en meer verzadigd raken, ook kan door de roetafzetting op de schoepen van de turbo de variabele werking blokkeren, en eventueel kan er onbalans optreden waardoor de lagers van de turbo kapot kunnen gaan.

    Ook komt het hier veel voor dat de parameters voor regenereren van het roetfilter niet behaald worden, en er eigenlijk eens in de zoveel tijd geforceerd geregenereerd dient te worden.

    een oplossing is wel om eens af en toe een GOEDE snelle rit bij de oosterburen te maken

    De dynamo is helaas een kwaal van deze 1.9CDTi motoren.

    Willem

    #17900548

    Volgaaaas :thumbup

    Gr. Gts32v6

    #17900549

    Dat is inderdaad het beste voor de moderne diesel…..

    of heul veul snelweg rijden en stad vermijden.

    truttige rijstijl is KILLING voor de moderne diesel.

    eerst wat ik zei tegen de verkopers bij ons op de zaak toen ze de Vectra’s C met 1.9 diesels kregen.

    > STAMPEN MET DIE HOKKEN!!!! haha..

    en het werkt, 300.000km GEEN EGR / inlaat en DPF problemen gehad 1x wervelkleppen en een aantal dynamo’s thats it.

    Willem

    #17900550

    Per jaar ben ik het meeste kwijt aan WEGENBELASTING EN DIESEL !!! En dat komt allemaal in de staatskas terecht !! :puke

    #17900551

    Die wegenbelasting is voor de vec diesel niet mals, €130,00 per maand, pfff. Toch een hoop centen.

    #17900552

    vectra 3.0 v6 cdti.

    Sinds 25 februari in bezit, circa 7000 km mee gereden

    wegenbelasting 134 euro per maand
    verzekering 108 per maand :| (shit om zo jong te zijn)

    Na aanschaf vervangen/gedaan:
    – Grote beurt 300 euro
    – Veren voor 300 euro
    – 6 verstuivers vervangen 2700 excl. arbeid

    Joepie! wordt dus een duur vectra jaartje dit jaar

    Tot zover nog weinig plezier gehad aan me veccie :(

    #17900553

    Verzekering voor mij is 65 euro All risk ( of hoe dat tegenwoordig heet )
    ‘T dus beter om wat ouder te zijn Kimmy ! :agent

    #17900554

    Klopt inderdaad wat je zegt, helaas heb ik het ook verkeerd ingeschat en eigenlijk geen diesel moeten pakken.
    Voorheen reed ik gas en liet ik mezelf blind rekenen door het aantal km’s.
    En als ik het bekijk blijkt dat 80% van de km’s binnendoor / stad worden gemaakt.

    #17900555

    Ik reserveer 100 euro per maand voor (preventief) onderhoud.

    Vec gekocht in november 2007 met 140 op de klok, ex lease. Tot op heden (km stand 230) de volgende onvoorziene dingen gehad:

    Inlaatspruitstuk (wervelkleppen)
    Thermostaathuis
    Gasklephuis
    Koppelingsplaten
    Hydraulieke bak
    Vliegwiel
    DPF Sensor+kabel
    Subframe (!) :fy1
    Geforceerd regenereren DPF

    Preventief:

    Klauwen, schijven, blokken voor en achter
    Schokbrekers en veren voor en achter

    Onderhoud regulier:

    Distributie, waterpomp, spanrollen, olie, luchtfilter etc.
    Banden……

    Kost wat maar dt moet je er voor over hebben :afro
    Gemiddeld verbruik is 6,6 liter per 100 kilometer bij een agressieve rijstijl. (deze meting is over de laatste 5000 km)

    Safe driving Jurgen

    #17900556

    @wim-v6 wrote:

    Dat is inderdaad het beste voor de moderne diesel…..

    of heul veul snelweg rijden en stad vermijden.

    truttige rijstijl is KILLING voor de moderne diesel.

    eerst wat ik zei tegen de verkopers bij ons op de zaak toen ze de Vectra’s C met 1.9 diesels kregen.

    > STAMPEN MET DIE HOKKEN!!!! haha..

    en het werkt, 300.000km GEEN EGR / inlaat en DPF problemen gehad 1x wervelkleppen en een aantal dynamo’s thats it.

    Willem

    Doet ik ook sinds mijn nieuwe spruitstuk er in zit :afro Wel gevaarlijk met die Snelheids kabouters in de bosjes.
    Gelukkig zijn er tegenmiddelen, :ass

    Safe driving Jurgen

    #17900557

    ik rij dan geen vec.. had ik wel in gedachte, ben uiteindelijk gegaan voor een toledo 110pk met chip naar 140 pk.
    heb er bijna 50.000 opzitten in mijn bezit (2 jaar) en heb nog niets hoeven vervangen.
    even afkloppen…

    km stand nu 231.000

    alleen bij apk 1 stuurkogeltje.
    rij pittig door met de toledo en dan nog is het verbruik maar 1:17.5, als ik normaal rij is het 1:20 ,wb per maand is 92 euro. en de all risk verz kost me 30 euro.

    ik blijf lekker toledo rijden

    #17900558

    @kimmiej666 wrote:

    6 verstuivers vervangen 2700 excl. arbeid

    OMG…. 6 verstuivers laten vervangen.
    Die bak van jou moet wel heel slecht hebben gelopen, of je hebt je fantastisch laten naaien. :wtf

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.