waterpomp ascona c 1.6s

Forumindex Forums Modellen Ascona waterpomp ascona c 1.6s

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239680

    wie weet hoe ik het makelijkste mijn waterpomp kan vervangen van mijn ascona.
    iemand een paar tips zonder dat die uit de bloksteunen moet?
    :idea: :idea:

    #17900534

    De waterpomp word aangedreven door de distributieriem, dus zout gij die ook gelijk moeten vervangen.
    De waterpomp gebruik je om de distributieriem te spannen.
    En de bloksteunen cq motorsteunen hoeven niet los.

    #17900535

    kijk dat scheelt dan weer dus als ik het goed begrijp is mijn water pomp ook meteen mijn span rol?
    en heb ook meteen een set besteld dus waterpomp en distributieriem vond ze trouwens niet duur 47,95 zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
    bvd ramon

    #17900536

    Jazeker,………..eerst het koelwater aftappen.
    En goed op de merktekens zetten, staat wel op de verpakking van de riem.
    En de waterpomphuis goed reinigen.
    En de riemspanning goed afstellen, kijk eerst eens bij de oude riem.
    Met de nieuwe riem verdraai je de waterpomp zo dat als ge de riem beet pakt, tussen duim en wijsvinger bijna 90 graden kan draaien.
    Moet wel op de merktekens staan, maar dat had je wel door.
    De pomp met rubberen afdichtring met vaseline insmeren ( niet TE veel ), zodat de pomp makkelijk verdraait met het spannen.
    En,…………de motor twee keer ronddraaien voor controle merktekens.

    Gebruik is op EIGEN risico. ;)

    #17900537

    En als je gaat aftappen en vullen: de hendel van je interieurverwarming op heet zetten, zodat dit ook leegloopt, dan kun je het systeem meteen helemaal met verse koelvloeistof vullen.
    Als je bijgevuld hebt de motor op temperatuur laten komen (stationair of kort een blokje om rijden) totdat de thermostaat is opengegaan, meestal moet je dan nog weer wat extra vloeistof toevoegen, dus niet meteen vol een rit mee gaan maken.

    Groeten, MArk

    #17900538

    @Kadett C wrote:

    En als je gaat aftappen en vullen: de hendel van je interieurverwarming op heet zetten, zodat dit ook leegloopt, dan kun je het systeem meteen helemaal met verse koelvloeistof vullen.
    Als je bijgevuld hebt de motor op temperatuur laten komen (stationair of kort een blokje om rijden) totdat de thermostaat is opengegaan, meestal moet je dan nog weer wat extra vloeistof toevoegen, dus niet meteen vol een rit mee gaan maken.

    Groeten, MArk

    Dat doe je verkeerd! :vertag
    De temp zender verwijderen bij vullen tot dat de koelvloeistof er uit stroomt. :thumbup
    :agent

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.