astra f uitlijnen :(

Forumindex Forums Modellen Astra astra f uitlijnen :(

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239559

    ik he been astra f heb de auto verlaagt en ging met mijn goede gedrag mijn astra laten uitlijnen,

    nu krijgt hij dus niks los dus kan hij hem niet uitlijnen balen ! en zonde van de bandjes.

    is dit eventueel zelf los te krijgen of moet ik ze vervangen ?

    misschien iemand het zelfde probleem gehad ?!

    gr

    #17899425

    yo brain…

    het beste kan je ff je complete armen loshalen, dus op je stuurhuis en uit je fusee… dan krijg je m in de werkbank wel los :thumb

    #17899426

    brain dat wist je allang!!!!

    #17899427

    He Brain,
    heb het zelf ook gehad met mijn GSi.
    is eigenlijk gewoon een klote constructie zo met dat draadeind.

    ik heb het zaakje eerst goed warm gestookt.
    2 nieuwe stuurkogels gekocht, oude waren niet meer fris.
    vervolgens het draadeind zelf uit de stuurstang halen.
    schroefdraad goed ontroesten.
    vervolgens ceramisch vet op de schroefdraad spuiten (niet te zuinig zijn)
    het zaakje weer in elkaar zetten, en uitlijnen die handel.

    Je zult wel met het probleem zitten dat je banden aan de binnenkant wegslijten denk ik he?
    omdat je auto zo verlaagd is heb je meer negatief camber.
    leuk voor op het circuit, maar op de weg krijg je schuin afgesleten banden als resultaat.
    enige oplossing hiervoor zijn camberplates (google) op een andere manier kun je geen camber stellen bij een Astra F.
    of je camber daadwerkelijk verkeerd staat, kun je zien op de uitlijnapparatuur.

    suc6! :thumb

    #17899428

    @GSI Racer wrote:

    He Brain,
    heb het zelf ook gehad met mijn GSi.
    is eigenlijk gewoon een klote constructie zo met dat draadeind.

    ik heb het zaakje eerst goed warm gestookt.
    2 nieuwe stuurkogels gekocht, oude waren niet meer fris.
    vervolgens het draadeind zelf uit de stuurstang halen.
    schroefdraad goed ontroesten.
    vervolgens ceramisch vet op de schroefdraad spuiten (niet te zuinig zijn)
    het zaakje weer in elkaar zetten, en uitlijnen die handel.

    Je zult wel met het probleem zitten dat je banden aan de binnenkant wegslijten denk ik he?
    omdat je auto zo verlaagd is heb je meer negatief camber.
    leuk voor op het circuit, maar op de weg krijg je schuin afgesleten banden als resultaat.
    enige oplossing hiervoor zijn camberplates (google) op een andere manier kun je geen camber stellen bij een Astra F.
    of je camber daadwerkelijk verkeerd staat, kun je zien op de uitlijnapparatuur.

    suc6! :thumb

    negatief camber. de sporing staat niet goed de camber kan je niet afstelen bij een astra f

    wat ik zou doen doe er 5 in de maand op het werk gewoon de 13ers losdraaien en eruit halen wd40 heel veel dan met een bijtel er tussen slaan vriken en dan die 17er verdraaien ik doe het met een griptang kan je meer kracht zeten en vooral niet stooken aan stuurdelen kan goed mis gaan

    #17899429

    camber kun je indd niet stellen bij een F.
    maar het verandert wel als je een auto verlaagd ;)
    sporing kan ook verkeerd staan, maar dat trekt de auto meestal naar 1 kant.
    wd40 ertussen spuiten is maar voor tijdelijk.
    dat ceramisch vet is lekker dik en spoelt er niet meteen af.
    bij mij Astra heb ik dit een half jaar geleden gedaan, laatst nog eens bij gesteld en ging nog perfect los.
    stuurdelen kun je best een beetje warm stoken.
    niet roodgloeiend of totdat je er een gat in smelt uiteraard :thumb
    dan gaat het allemaal goed los!

    #17899430

    Kopervet werkt ook heel goed bij schroefdraad.

    #17899431

    ik heb dat probleem ook gehad heb ze toen goedd heet gestookt en toen ze nog heet waren wd40 er op spuiten en met een griptang er beweging in zien te krijg en het is gelukt :thumb

    #17899433

    let wel op bij het loshalen bij het stuur huis van de stangen dat je de plaatjes die er tussen zitten. er weer tussen zitten tijdens het monteren. anders kun je je stuurhuis naar de klote draaien.

    #17899434

    normaal hoef je een stuurhuis niet los te maken bij het uitlijnen hoor :vertag

    #17899435

    @GSI Racer wrote:

    camber kun je indd niet stellen bij een F.
    maar het verandert wel als je een auto verlaagd ;)
    sporing kan ook verkeerd staan, maar dat trekt de auto meestal naar 1 kant.
    wd40 ertussen spuiten is maar voor tijdelijk.
    dat ceramisch vet is lekker dik en spoelt er niet meteen af.
    bij mij Astra heb ik dit een half jaar geleden gedaan, laatst nog eens bij gesteld en ging nog perfect los.
    stuurdelen kun je best een beetje warm stoken.
    niet roodgloeiend of totdat je er een gat in smelt uiteraard :thumb
    dan gaat het allemaal goed los!

    en als de sporing nu bijde negatief staan trekt hij niet hoor en ook niet als die positief
    en camber verandert bij mijn auto.s niet kadett niet vectra niet en calibra ook niet

    #17899432

    als je sterk gaat verlagen veranderd je camber echt wel hoor.

    #17899436

    ja heb wel altijd 5050 of 4040 dat kan het zijn ja

    denk als je verder gaat als 100100 dat zou kune

    #17899437

    bedoel je hiermee de graden of minuten?
    hoe moet ik dat zien

    want 50 graden camber lijkt me een beetje veel he
    1 graad negatief is wel normaal bij de meeste auto’s
    veel meer ook niet ;)

    #17899438

    de verlaging 5050 of 4040 mm

    #17899439

    ah zo.
    dan zou het wel kunnen ja :thumb

    #17899440

    @GSI Racer wrote:

    als je sterk gaat verlagen veranderd je camber echt wel hoor.

    Ligt aan de stand van de onderste draagarmen.
    Als ze standaard schuin naar beneden staan ( fuseekogel lager dan draaipunt aan carrosserie) , wat volgens mij bij een standaard Astra zo is, en na verlagen minder schuin of zelfs horizontaal, dan is, horizontaal gemeten, de fuseekogel verder naar buiten gaan staan.
    Het bovenste ophangpunt van je veerpoot is op dezelfde plek gebleven en de onderkant staat dus verder naar buiten >> meer wielvlucht.
    Als je ‘m extreem gaat verlagen en de draagarmen gaan omhoog (fuseekogel hoger dan draaipunt aan carrosserie) staan, dan gaat de fuseekogel horizontaal gemeten weer terug naar binnen en zal je wielvlucht gelijk blijven of misschien zelfs afnemen.
    Maar dan moet je ‘m wel héél ver verlagen.

    #17899441

    klopt als een bus wat je daar zegt.
    de mijne is 6cm verlaagd, en de draagarmen staan bijna horizontaal. (is dan wel een GSI met standaard 2cm verlaagd onderstel)
    dus in totaal 8cm lager dan een gewone Astra.
    camber staat bij mij dus te negatief ;)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.