Motordiagnoze lampje brand en motor houd in

Forumindex Forums Modellen Astra Motordiagnoze lampje brand en motor houd in

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239483
    Frits Visser
    Deelnemer

    Bij mijn Opel AstraG-cc van 11-99 X1.8XE1 ( km stand 273.000 ) brand het moterdiagnose lampje en de motor houdt in. Lijkt wel of de moter op drie cylinders loopt.
    Bougies vervangen ging even goed en nu brand het lampje meestal.
    Motor kan gewoon geen toeren maken en stinkt naar benzine en rijdt lijkt wel duurder.

    #17898473
    wim-v6
    Deelnemer

    uitlezen

    Willem

    #17898475
    Frits Visser
    Deelnemer

    Heb mijn Astra uit laten lezen en het zou mijn gasklephuis zijn. Moet gereinigd worden of eventueel vervangen. Is het schoonmaken zelf te doen of het eventueel vervangen en waar zit dat ding onder de motorkap.
    Kan iemand mij een tip geven ?

    #17898476
    Peter Reedijk
    Deelnemer

    Wim heeft daar een hele mooie uitleg voor heb ik ook gebruikt en ging perfeckt

    #17898474
    Frits Visser
    Deelnemer

    Hallo,

    Staat deze uitleg nog op de site ?

    #17898477
    Peter Reedijk
    Deelnemer

    het is inderdaad van de gasklep, ik herken de carterventilatie slang die op de foto staat.

    daar komt de olie ook vandaan..

    het gaatje op de volgende foto zit dicht, waardoor de dikke carterventilatie slang olie gaat spetteren op de gasklep:

    op boren gaatje carterventilatie:

    foto’s van een X18XE / X20XEV maar princiepe is gelijk, alleen de stappenmotor moet je wegdenken:

    HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:

    Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.

    Demonteer gasklephuis:

    – Luchtslang afnemen
    – vacuum slangen afnemen
    – stekker(s) afnemen
    – gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
    – 4 moeren waar huis mee vastzit los maken

    edit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij

    opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen

    =================================================

    opboren van pijpje:

    * max 1mm groter maken

    – gasklephuis op zijn kop leggen

    – van buiten naar binnen

    foto van gasklephuis:

    nadat de gasklep is opgeboord:

    en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!

    gasklep van bovenaf:

    Willem

    _________________
    Vectra-B1 2.5 v6 (x25xe) CDX ’96 0-100: 7.9 sec – top 257km/u – fabriek: duitsland(russelsheim)

    Opel Combo B LFW 1.6 16V (X16XE mantzel) 125pk 137.000km 0-100: onbek. – top 195km/u tot nu toe, fabriek: Azambuja

    > UITLEZEN OPELS MET 16pins uilteesstekker via OP-COM <
    Agila-A-B Corsa-B-C-D Astra-F-G-H-J Vectra-B-C Omega-B Zafira-A-B Insignia

    #17898478
    Peter Reedijk
    Deelnemer

    @Peter Reedijk wrote:

    het is inderdaad van de gasklep, ik herken de carterventilatie slang die op de foto staat.

    daar komt de olie ook vandaan..

    het gaatje op de volgende foto zit dicht, waardoor de dikke carterventilatie slang olie gaat spetteren op de gasklep:

    op boren gaatje carterventilatie:

    foto’s van een X18XE / X20XEV maar princiepe is gelijk, alleen de stappenmotor moet je wegdenken:

    HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:

    Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.

    Demonteer gasklephuis:

    – Luchtslang afnemen
    – vacuum slangen afnemen
    – stekker(s) afnemen
    – gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
    – 4 moeren waar huis mee vastzit los maken

    edit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij

    opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen

    =================================================

    opboren van pijpje:

    * max 1mm groter maken

    – gasklephuis op zijn kop leggen

    – van buiten naar binnen

    foto van gasklephuis:

    nadat de gasklep is opgeboord:

    en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!

    gasklep van bovenaf:

    Willem

    _________________
    Vectra-B1 2.5 v6 (x25xe) CDX ’96 0-100: 7.9 sec – top 257km/u – fabriek: duitsland(russelsheim)

    Opel Combo B LFW 1.6 16V (X16XE mantzel) 125pk 137.000km 0-100: onbek. – top 195km/u tot nu toe, fabriek: Azambuja

    > UITLEZEN OPELS MET 16pins uilteesstekker via OP-COM <
    Agila-A-B Corsa-B-C-D Astra-F-G-H-J Vectra-B-C Omega-B Zafira-A-B Insignia

    Oke de foto’s zijn niet mee gekopieerd.Dan moet je hier boven aan de pagina even op zoeken klikken en dan gasklephuis in vullen.Dan kan je de how to do vinden

    #17898479
    Peter Reedijk
    Deelnemer

    @wim-v6 wrote:

    het is inderdaad van de gasklep, ik herken de carterventilatie slang die op de foto staat.

    daar komt de olie ook vandaan..

    het gaatje op de volgende foto zit dicht, waardoor de dikke carterventilatie slang olie gaat spetteren op de gasklep:

    op boren gaatje carterventilatie:

    foto’s van een X18XE / X20XEV maar princiepe is gelijk, alleen de stappenmotor moet je wegdenken:

    HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:

    Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.

    Demonteer gasklephuis:

    – Luchtslang afnemen
    – vacuum slangen afnemen
    – stekker(s) afnemen
    – gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
    – 4 moeren waar huis mee vastzit los maken

    edit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij

    opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen

    =================================================

    opboren van pijpje:

    * max 1mm groter maken

    – gasklephuis op zijn kop leggen

    – van buiten naar binnen

    foto van gasklephuis:

    nadat de gasklep is opgeboord:

    en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!

    gasklep van bovenaf:

    Willem

    #17898480
    wim-v6
    Deelnemer

    wat is de code.

    Vaak zegt de opel dealer namelijk dat de gasklep vervangen moet worden als de codes gegeven worden met betrekking op overslaan diversen cilinders of codes die betrekking hebben op overslaan cilinder nr #.

    dat draait dan eerder uit op een bobine dan een gasklep

    Codes zijn in zo’n geval erg handig om te weten.

    willem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.