2x mv6 in coupe 420 hp

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz 2x mv6 in coupe 420 hp

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239401

    hallo

    wie kan mij vertellen waarvoor het snelhijds signaal voor dient bij de motor
    wat moet een motor met een snelhijds sigaal

    zou een x30xe zonder kunnen

    ik ga 2 van deze blokken in een c kadettje zetten heb de blokken al versnellinsbakken van
    een astra f x18xe (f18) de versnelingsbakken gaan het niet houden,
    worden nu 2 automaaten, (vandaag de achterste motor gemonteert past net)

    wachtend op andwoord,heb dus nu ook een snelhijds sensor
    Egbert

    blauwe tekst 20 aug 2011

    #17897499

    proberen, en anders creeren..

    Willem

    #17897500

    maar 2 blokken dus per as een motorblok??
    zoja waar zijn die FOTO’S man!!!!!!!!!

    #17897501

    de kadett kun vinden op youtube met mijn naam of kadett c 4×4
    momenteel heeft de kadett 2 x een c20ne geschat op 280 pk totaal
    en is in 2002 gebouwd
    neem het op tegen dikke americaanen met meer dan 500 pk zie youtube

    heb sins 2005 altijd in de prijzen gezeten waarvan een paar keer 1e
    laatste wedstrijd laatste geworden

    de bedoeling was en is om totaal een nieuwe kadett c op basis van een
    buisen frame met een totaal leeggekapte coupe als koets te bouwen (coupe licht al klaar net als de v6en en verslelingsbakken )maar voor dit jaar tijd te kort dus komen eerst de v6en in de oude kadett
    (max toerental naar 7600 tpm) moet 10 sept klaar zijn voor wedstrijd in rheeze
    als je me wilt vertellen hoe ik foto,s hier op de site zet maak een nieuw tropic met de bouw

    #17897502

    @EGBERTPullen wrote:

    hallo

    wie kan mij vertellen waarvoor het snelhijds signaal voor dient bij de motor
    wat moet een motor met een snelhijds sigaal

    zou een x30xe zonder kunnen

    ik ga 2 van deze blokken in een c kadettje zetten heb de blokken al versnellinsbakken van
    een astra f x18xe (f18) de versnelingsbakken gaan het niet houden,
    worden nu 2 automaaten, (vandaag de achterste motor gemonteert past net)

    wachtend op andwoord,heb dus nu ook een snelhijds sensor
    Egbert

    blauwe tekst 20 aug 2011

    #17897498

    Snelheidsignaal is niet nodig.

    #17897503

    @EGBERTPullen wrote:

    de kadett kun vinden op youtube met mijn naam of kadett c 4×4
    momenteel heeft de kadett 2 x een c20ne geschat op 280 pk totaal
    en is in 2002 gebouwd
    neem het op tegen dikke americaanen met meer dan 500 pk zie youtube

    heb sins 2005 altijd in de prijzen gezeten waarvan een paar keer 1e
    laatste wedstrijd laatste geworden

    de bedoeling was en is om totaal een nieuwe kadett c op basis van een
    buisen frame met een totaal leeggekapte coupe als koets te bouwen (coupe licht al klaar net als de v6en en verslelingsbakken )maar voor dit jaar tijd te kort dus komen eerst de v6en in de oude kadett
    (max toerental naar 7600 tpm) moet 10 sept klaar zijn voor wedstrijd in rheeze
    als je me wilt vertellen hoe ik foto,s hier op de site zet maak een nieuw tropic met de bouw

    je foto,s kun je hier pas plaatsen
    als ze ergens online staan

    hiervoor kun je een gratis acount aanmaken
    op b.v photobucket.com

    daar kun je dan de plaatjes heen copieren vanaf je harde schijf
    zodra ze daar staan krijgt je foto een link die je kunt copieren naar b,v hier op t forum
    en dan zijn ze voor iedereen zichtbaar

    er zijn meerder site,s waar je de foto,s kunt “hosten”uploaden
    maar zelf heb ik de beste ervaring met photobucket ;)

    had al eens wat filmpjes van je kadett gezien :thumb maar die gaat dus nog veel extremer worden
    :wors :wors :wors :thumb

    #17897504

    ja wel wat extreemer maar daar ga ik het niet mee redden de concurentie heeft nu 680 en zelfs een met 1200 pk

    heb nu 3 wedstrijden gereden met de mv12 1e wedstrijd automaat bakken in in storing staat dan in de 3 of 4 heb de bak doormiddel van 2 relays handmatig gemaakt dus zonder ecu, nu begind hij in de 1
    2 e wedstrijd 1e ronde drijfstangen van de voorste motor krijgen ruzie gevolg 1 zuiger 2 kleppen een gat in het blok verstevigingsbrug doormidden sensor ring gekneust en krukas kapot
    3e wedstrijd laatste ronde achterste motor heeft een raare tik maar loopt nog wel, moet nog kijken wat het is.
    medio juni/juli moet de nieuwe klaar zijn voor de eerste wedstrijd in tiedjerk friesland, met standaart vermogen 420pk
    dan maar eens kijken als alles heel blijft, blokken zijn toch niet zo hufterproef als een c20ne
    iemand ervaring met turbo of turbo’s op een x30xe alle info is welkom,

    #17897505

    Hier kan ik je wat van vertellen, maar dit is erg budget afhankelijk. Mede omdat er mechanisch alles aangepast moet worden.

    http://www.mv6.de (Hier zitten de echte X30LET kenners)

    Anders contact opnemen met FTT, http://www.franke-turbotechnik.com

    #17897506

    budget jaáa
    mijn budget is niet aardig hoog bij mij is alles zeg maar low budget
    ik dacht zelf aan onaangepast blok alleen lagers en bouten versterkt
    en dan een turbodruk 0.4 bar heb al wat gehoordt her en der dat dit redelijk heel blijft
    maar met welke turbo ?

    #17897507

    je hebt een aantal saabs gehad met een single turbo op een v6,
    deze motor is identiek aan de v6’en van opel ( t is gewoon n gm motor )

    deze turbo levert ong 0,5bar druk en dat kan je std blok makkelijk hebben

    #17897508

    @otdh wrote:

    je hebt een aantal saabs gehad met een single turbo op een v6,
    deze motor is identiek aan de v6’en van opel ( t is gewoon n gm motor )

    deze turbo levert ong 0,5bar druk en dat kan je std blok makkelijk hebben

    Alleen dan ga je er kwa pk’s nog niets op vooruit. Die Saab blokken hadden namelijk niet meer pk’s

    #17897509

    Nee juist minder :jerry

    Maar goed je kan dan natuurlijk wel een andere turbo er op zetten, dan win je wel gelijk veel pk’s.

    #17897510

    @otdh wrote:

    je hebt een aantal saabs gehad met een single turbo op een v6,
    deze motor is identiek aan de v6’en van opel ( t is gewoon n gm motor )

    deze turbo levert ong 0,5bar druk en dat kan je std blok makkelijk hebben

    Alles is intern verandert omdat de druk die Saab erop gooide……..let op 0.25bar!!!……te hoog was voor de motor. Nie dat hij gelijk klapte maar de levensduur werd ernstig verminderd. Heb nog een oud artikel van deze motor, staat alleen niet in wat ze ipv de standaard drijfstangen ed gebruikt hebben.

    #17897511

    Ik heb genoten van de filmpjes op Youtube!!!
    Maar zijn er geen andere oplossingen mogelijk ipv een mv6 blok…..je zou ook een bmw v12 kunnen gebruiken of een jaguar v8…als ik jou was zou ik standaard blokken gebruiken die je zo bij de sloop kunt halen…ik kan me voorstellen dat na een dagje blubberen de hele boel oud ijzer is geworden :D

    Succes!!

    #17897512

    dat valt redelijk mee hoor oud ijzer,
    ik heb met de c20ne blokken 5 jaar gedaan en we hebben zo’n 7 wedstrijden per jaar per wedstriijd rijd je
    vaak 4 a 5 ronden als je geluk hebt
    heb nu alleen wat pech met de v6 blokken

    maar ben de concurent in de gaten aan het houden
    in deze klasse (grande 4×4) is alles toe gestaan, dus nooit geen ende
    standaart v6 motoren dus 420 pk is gewoon te wijnig
    zit sterk te denken om terug te gaan naar de gewoone 4 x 4 klasse

    hier is ook allles toe gestaan alleen niet meer dan 6 cil
    dus terug naar 1 motor met een goed 4×4 aandrijflijn
    maar ik weet het nog niet,

    moeilijke keuse!!!!!!!

    #17897513

    2x c36get zit je tss 800-900pk :shock:

    #17897514

    @yves475 wrote:

    2x c36get zit je tss 800-900pk :shock:

    :wors
    zie die maar te vinden, en dan de centen nog :angel

    #17897515

    Waarom 2 v6 jes? Als je met de 2 liter c20xe en c20let of z20let ook al tussen de 300 en 800 pk kunt uitkomen.?

    #17897516

    Zal ‘m vooral zitten in de aanschafkosten. Moet natuurlijk wel leuk en betaalbaar blijven.
    Voor 1000 euro scoor je wel twee x30xe blokken.

    Ik denk dat je met twee setjes felle Catcams (4602806), “open” spruitstukken en aanpassing ECU toch makkelijk boven de 550 pk moet uitkomen.
    Je hoeft dan alleen maar wat stukjes uit de kop te frezen waar de nok langsaf moet. Boven de 6500rpm moet je oppassen met de klepvering.
    Die catcams zijn wel de max voor de deze motoren met standaard zuigers!

    Motoren zullen wel niet het eeuwige leven hebben.

    #17897517

    hallo

    nee zeker niet het eeuwige leven nee maar dat is niet erg

    een volgende deelnemer heeft ook wat bedacht:
    er komen 2 bigblok.s van cheffy velgens mij 7.4? op een frame met lachgas
    wordt dus toch 1 moter…………………………..denk ik????????
    heb 2 turbo’s geschoort van een caterpillar 4.2 diezel met wastgate
    leuk??
    nu nog een 4×4 bak van een frontera autommat wie heeft er wat lichen?

    hartelijk dank alvast

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.