vraagje opfrissen c18xe

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren vraagje opfrissen c18xe

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239383

    hallo

    na een paar crossen begint mijn motorblok wat problemen te krijgen

    lekke koppaking
    krukkas keering bakzijde lek
    komt een heel klein rammeltje in als hij koud is
    nu heb ik voor het gemak de motor er maar uitgehaalt en uit elkaar gepakt
    cilinderkop is zo goed als kaal
    en het onder blok hangt nu in een motorbokje

    nu wil ik versterkte lagerschalen bestellen bij mpech
    moet ik de krukkas lagers hebben of de drijfstang lagers of allebij?
    en zijn er verder nog diingen die ik beter meteen mee kan pakken ?

    ik wil de zuigers laten zitten aangezien hij nog 5 crossen mee moet gaan en dan weer uit elkaar gaat
    en ik nog nooit een motor uit elkaar heb gehaalt :jerry
    de hoonsporen kan je nog zien en voor de lekke kop had hij op alle cil een goede compressie

    ben nog nooit verder gekomen dan 1x een koppaking verwisseld dus kan alle tips en trucs wel gebruiken

    groeten

    #17897342

    Mpech = duur
    Beter even door zoeken.

    Weet niet waar je vandaan komt, OMR http://www.motorenrevisie.com kan je alles wel leveren.

    #17897343

    kollumerpomp (friesland)
    maar opsturen kan altijd zal ze ff contacten :thumbup :thumbup

    #17897344

    heb net bij omr lagerschalen en drijfstanglagers besteld
    en heb ook meteen toch maar zuigerveren erbij gedaan
    high performanche lagers incl zuigerveren zijn goedkoper als aleen de lagers bij mtech :jerry :jerry
    bedankt voor de goeie tip

    iemand enig idee hoe je die erin krijgt of het uberhaupt wat te doen is

    #17897345

    Let op dat je bij het wisselen van je lagers en kop nieuwe kopbouten, en drijfstangbouten gebruikt. En je ook je drijfstang en krukas goed controleerd op slijtage.

    #17897346

    de kop bouten heb ik net vervangen door arp bouten een paar crossen terug die kan ik weer gebruiken?
    heb ook nog een pakkingset nodig dus moet nog ff bestellen
    krijg de foto,s er ff niet op :argue maar komen nog

    #17897347

    hier wat picca,s

    motor demonteren

    onderblok in het motorbokje

    carter weer lekker schoon

    nu wachten op onderdelen :hmmz

    #17897348

    zo motorblokje is helemaal leeg en gespoten
    alle zuigers en lager kapjes weer opgepoetst nu weer wachten op parts :swear

    #17897349

    Ik zou kopbouten niet opnieuw gebruiken, aangezien ze al ‘opgerekt’ zijn door de eerste keer aandraaien. Bij een tweede keer aandraaien met het juiste moment, rek je ze dus nog verder uit. En zo duur zijn ze niet.

    Succes er verder mee!

    #17897350

    @RISL even lezen voordat je zoiets post!!
    Hij zegt dat hij ARP kopbouten (eigenlijk STUDS) heeft, die zijn echt herbruikbaar. Kost wat, maar dan heb je ook wat!


    @Arnold
    , waarom niet gelijk alle andere boutjes vervangen door ARP?
    En onderdelen enzo bestellen via http://www.duparts.nl is ook een stuk goedkoper dan bij de dealer en altijd origineel GM spul ook nog :thumbup

    #17897351

    dit is een kleine test ik had het nog nooit gedaan en zag er nogal tegenop dus eerst maar wat low budget in elkaar zetten
    en vind de arp bouten voor de krukkas en drijfstangen en viegwiel aardig aan de prijs voor deze motor ben tot nu toe kwijt
    krukas lagers high perf 65 euro
    drijfstang lagers high perf 60 euro
    zuigerveren 20 euro per cil
    pakkingset onderblok 90 euro
    koppaking 23 euro
    keeringbakzijde 34 euro
    kop vlakken 22,50
    allemaal wel ex btw
    de distributieriem span en looprollen had ik nog nieuw net als een complete kopset seals keeringen pakkingen enz
    straks mischien nog wat boutjes en moertjes en een kannetje olie ben ik rond de 600 euro klaar
    nu ik het weer in elkaar heb viel het reuze mee ook de zuigerveren had ik er zomaar in nu nog even op een paar pakkingen en de cil kop wachten en dan maar afwachten hoe het loopt
    zuigers zitten wel heel erg strak in de cilinders vergeleken met eerst :hmmz
    maar als het allemaal lukt ga ik met mijn andere blok bezig ook een c18xe deze wil ik zo snel mogelijk maken ook nieuwe zuigers krukas afdraaien/slijpen enz dus daar komen wel arp bouten in en dan gaat de motor die ik nu klaar heb op reserve
    zal morgen weer even wat foto,s maken

    groeten arnold

    #17897352

    Hey, ik ken die ARP bouten helemaal niet. Zie er ook het nut niet zo van in, kopbouten zijn helemaal niet duur, dus waarom niet originelen gebruiken en gewoon vervangen bij revisie. Ik neem aan dat je het niet wekelijks uit elkaar wil halen.

    Dat je die ARP-bouten “studs” noemt, vind ik ook vreemd. Studs zijn draadeinden, zonder kop dus, zoals veel gebruikt in de offshore, en dus iets heel anders als een bout.

    #17897341

    @RISL http://arp-bolts.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Daarstaat alles over ARP ;)

    Maar het komt er op neer dat ze gewoon beter zijn dan normale bouten, zeker in competitie gebruik of bij motoren met echt veel meer vermogen dan standaard.

    Mijn motor wordt er ook helemaal meegebouwd, moet ook wel als ja van 204 naar dik 400 pk gaat.

    En bouten of studs, tsja het moet een naampje hebben. Iedereen is gewend dat er kopbouten in een Opel zitten, als je dan gelijk ARP als studs gaat benoemen, dan snapt niemand het meer :vertag

    #17897340

    Bedankt, zal eens kijken.
    Dat is dan ook wel mooi spul voor m’n V6

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.