Stotter de stotter…

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Stotter de stotter…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239271

    Het wordt me waarschijnlijk allemaal niet gegund…

    Ik was op terugreis van de garage met m’n corsa (korte stukje van 8km) en halverwege had ik geen vermogen meer!
    De motor begon de stotteren/bokken en de auto wilde alleen vooruit als ik de gas vol in trapte. Wat niet echt wenselijk was aangezien dat het blok nog ingereden moest worden en ik heb pas 75km erop zitten.
    Nu als ik de auto start, wilt hij niet vanzelf stationair draaien. Ik moet hem een beetje helpen door een beetje gas te geven en boven de +/- 1400 toeren te houden.
    Ik hoor ook een behoorlijke tik van het blok afkomen, lijkt wel een hydro. klepstoter… Maar die zijn allemaal vervangen tijdens het reviseren van de kop.

    Het kan natuurlijk vanalles zijn, maar lijkt jullie het meest logische oorzaak van de problemen?

    Even wat aanvullende info:

    C20XE M2.5, pas gereviseerd met nieuwe zuigers (1 overmaat) alle pakkingen, o-ringen, enz. vervangen.
    KS700 kop gereviseerd
    SFI vervanger
    BMC luchtfilter systeem
    Fast Road nokkenassen van Newman
    FSE PBV
    Blauwe injectors
    Splitfire bougies en bougiekabels
    4-2-1 Groep A uitlaatspuitstuk Ashley (geen kat of lambda)
    Groep A (2.25″) uitlaat Ashley (vlammendover + einddemper)
    Lichte vliegwiel
    Standaard ECU

    Ik kan hem niet uitlezen, de diagnose bedrading moet ik nog verlengen en aansluiten.

    Alvast bedankt!

    #17896031

    dan moet je toch echt zoeken waar het probleem zit….

    of je MM lampje aansluiten..

    kan valse lucht wezen, brandstof te kort, temperatuur onjuist (sensor), etc etc.

    Willem

    #17896032

    Slecht kontakt luchtmassameter? Andere luchtmassameter geprobeerd?Bij mij lag het aan de stekker dus aan de pinnen in de stekker die hadden speling.

    #17896033

    geen lambdasonde meer?
    ligt het daar niet aan?

    #17896034

    @armando wrote:

    Slecht kontakt luchtmassameter? Andere luchtmassameter geprobeerd?Bij mij lag het aan de stekker dus aan de pinnen in de stekker die hadden speling.

    Dat heb ik naar gekeken, kontakt lijkt goed te zijn… Ik heb ergens nog een LMM liggen, ik zal ze even uitwissel.

    @GSI Racer wrote:

    geen lambdasonde meer?
    ligt het daar niet aan?

    Ik denk het niet, de lambdasonde kan je gewoon weglaten. De ECU gebruikt dan alleen de voorgeprogrameerd kenvelden en regelt niks meer bij. Ik heb 75km gereden zonder lambdasonde gereden zonder problemen (bij de APK had ik zelfs een CO van 0.2%).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.