Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B houd in.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 3 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
8 augustus 2011 om 08:10 #17239145
Hi,
Ik heb een aardig irritant probleempje met mij corsa b uit sept. 2000.
Gisteren was ik op weg en begon 2x mijn motorlampje te branden, voor de zekerheid toch maar weer omgekeerd naar huis en anwb gebeld.
de temperatuur vond ik al een tijdje aan de hoge kant, vaak op 100 of iets hoger.
schijnt dat mijn temperatuursensor kapot is en heeft hij gezorgt dat mijn ventilator nu constant draait. hij blijft nu steeds op 95 graden lijkt mij goed toch?echter vertelde hij me dat waarschijnlijk mijn koppakking lek is, en dit even moet laten nakijken.
maar wanneer ik dus een tijdje een aanhoudende snelheid rijd, 50 á 60 / 80 tot 100 km/h.
voel ik dat hij soms even inhoud, of stottert en daarna weer gewoon verder rijd. (voelt alsof je een harde windvlaag van voren krijgt.)
heeft dat met de koppakking te maken of is dit iets anders?Ik hoor graag van iemand,
Groet,
Tim Zoomermeijer
8 augustus 2011 om 10:57 #17894789als je koppakking stuk is zul je waarschijnlijk ook koelvloeistof verliezen doe je dat niet zit het tussen de cilinders in.
maar het is heel eenvoudig te testen of je koppakking lekt, voer maar een compressietest uit
maar als hij tussen de cilinders stuk is dan heb je het de hele tijd en lijkt het of de motor op 3 of minder cilinders loopt.als je MMlampje is aan geweest moet hij ook een storing hebben opgeslagen en die kun je weer uitlezen en daar zou ik eens mee beginnen :vertag
8 augustus 2011 om 11:05 #1789479095 graden is niet normaal, dit hoort 85 graden te zijn met een goedwerkende thermostaat.
8 augustus 2011 om 11:14 #17894791@corsaracer wrote:
als je koppakking stuk is zul je waarschijnlijk ook koelvloeistof verliezen doe je dat niet zit het tussen de cilinders in.
maar het is heel eenvoudig te testen of je koppakking lekt, voer maar een compressietest uit
maar als hij tussen de cilinders stuk is dan heb je het de hele tijd en lijkt het of de motor op 3 of minder cilinders loopt.als je MMlampje is aan geweest moet hij ook een storing hebben opgeslagen en die kun je weer uitlezen en daar zou ik eens mee beginnen :vertag
Hm oke.. ik verlies in elk geval geen koelvloeistof. en hij schokt af en toe en niet constant. want er valt nog normaal mee te rijden.
ik zal hem inderdaad even laten uitlezen, want als ik het zo lees kan het meerdere dingen zijn.dankje!
8 augustus 2011 om 11:16 #17894792@RISL wrote:
95 graden is niet normaal, dit hoort 85 graden te zijn met een goedwerkende thermostaat.
Hmm, dat heeft de mijne eigenlijk nooit gedaan. hij zat altijd tussen de 90 en 95.
zal dat ook een laten kijken, wellicht dat daarom het MM lampje brandt.9 augustus 2011 om 11:24 #17894793@RISL wrote:
95 graden is niet normaal, dit hoort 85 graden te zijn met een goedwerkende thermostaat.
95 graden is heel normaal voor de Corsa-B
deze heeft een 95 graden thermosstaat, en de 102graden koelvinschakelaar.
Willem
9 augustus 2011 om 12:28 #17894794@corsaracer wrote:
als je koppakking stuk is zul je waarschijnlijk ook koelvloeistof verliezen doe je dat niet zit het tussen de cilinders in.
maar het is heel eenvoudig te testen of je koppakking lekt, voer maar een compressietest uit
maar als hij tussen de cilinders stuk is dan heb je het de hele tijd en lijkt het of de motor op 3 of minder cilinders loopt.als je MMlampje is aan geweest moet hij ook een storing hebben opgeslagen en die kun je weer uitlezen en daar zou ik eens mee beginnen :vertag
Vanmiddag laten uitlezen. schijnt mn EGR te zijn :swear
die moet vervangen worden en met gasklephuis moet schoongemaakt worden.volgens de monteur was er geen sprake van een lekke koppakking.
al had ik dat liever gezien de kosten daarvan minder zijn :angel9 augustus 2011 om 12:29 #17894795@wim-v6 wrote:
@RISL wrote:
95 graden is niet normaal, dit hoort 85 graden te zijn met een goedwerkende thermostaat.
95 graden is heel normaal voor de Corsa-B
deze heeft een 95 graden thermosstaat, en de 102graden koelvinschakelaar.
Willem
Top bedankt! dan weet ik dat ik met het temperatuur verhaal goed zit :thumb
9 augustus 2011 om 15:49 #17894796Ik heb anders genoeg Corsa B’s gezien met 85 graden thermostaat, maar dat zal dan niet origineel zijn?
9 augustus 2011 om 15:53 #17894797Nope dat is niet origineel
alles wat ik hier binnenkrijg is met 92graden thermosstaat.
ivm verbruiks efficientie en slijtage vermindering word er met hoge bedrijfstemperaturen gewerkt.
Ik weet wel dat de thermosstaten van de meeste corsa 8kleppers gewoon gaar zijn, en daarom de 90graden niet word gehaald.
Willem
9 augustus 2011 om 16:03 #17894788Okay, goed om te weten! Wat vrienden van me hebben namelijk die 85 graden thermostaat erin zitten. Zal eens vragen waarom ze dat gedaan hebben. Het is namelijk wel bewust gedaan.
9 augustus 2011 om 19:39 #17894798Heb het even nagevraagd bij ze. Ze hebben beiden inderdaad een andere thermostaat dan origineel. De originele is inderdaad 92 graden thermostaat, wat Wim-V6 zei (dat klopt natuurlijk ;) ).
Ze hebben gekozen voor een 85 graden-thermostaat omdat ze vinden dat dat het beter is voor hun motorblok. Koelvinsensor is ook niet origineel, die slaat aan bij 95 graden, waar dus origineel de thermostaat op af is gesteld.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.