Forumindex › Forums › Modellen › Astra › PROBLEEM REMBLOKEN LOPEN AAN
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 3 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2011 om 17:05 #17239099
Vandaag in een dikke file :swear gestaan van een km of 12,pizza gehaald.
Toen ik weg reed en voor de kruising moest stoppen deed hij raar ik liet mij gas los en remde heel snel af.
Thuis in pakeren was ook een ramp omdat wat later bleek de blokken opde schijf zaten.
Hoe komt dit en wat kan ik hier aan doen?
Mijn velg was ook super heet kon hem bijna niet aanraken.
Ik heb de schijven en blokken een maand of 2 geleden vervangen.
Het gaat om een opel astra Gx16XEL.11 augustus 2011 om 17:11 #17894454Klauw is iig vast blijven zitten. Dat is duidelijk. daardoor wordt alles takke heet en kan je schijf krom trekken.
Misschien is het toeval dat je net je remmen had vervangen..
Misschien niet ;)
Even de blokken er weer uit halen en de klauw stuk of 10 keer goed in en uit laten gaan met een grote tang.
En de zuiger goed invetten lijkt me.
Niet te ver uit laten komen!!!! ;)15 augustus 2011 om 14:20 #17894455Vandaag weer blauwe schijven omdat de blokken op de schijf blijven kleven.
Alles weer bloed heet naafkapje er ook uit gesprogen van de hitte.
Dit alles op het stuk van schiedam naar strijen.
Nog meer tips?
Vanavond ga ik doen wat kaneelschep heeft voor gesteld.15 augustus 2011 om 16:14 #17894456Als je het niet snel vervangt, heb je inderdaad kromme schijven straks. Dat kan al optreden na één noodstop waarna je je blokken op de schijven laat staan (bijv. door handrem aan te trekken na de noodstop).
Niet te veel mee rijden dus. Je blokken en schijven slijten ook enorm snel zo.
15 augustus 2011 om 19:03 #17894457@RISL wrote:
Als je het niet snel vervangt, heb je inderdaad kromme schijven straks. Dat kan al optreden na één noodstop waarna je je blokken op de schijven laat staan (bijv. door handrem aan te trekken na de noodstop).
Niet te veel mee rijden dus. Je blokken en schijven slijten ook enorm snel zo.
Vanavond alles schoon gemaakt blokken eruit kopervet op de buitenkant van de blokken gesmeerd.
Zag alleen een klein gaatje in in het rubber waar het zuigertje in zit.
Ook kan ik het zuigertje heel moeilijk terug duwen.
Kan het zijn dat het zuigertje blijft hangen wanneer ik rem en daardoor de blokken opde schijf blijven zitten.
Als ik mijn auto ook op krik en aan mijn wiel draai dan gaat dat heel stroef en stopt hij gewoon.
Dit probleem heb ik niet aan de andere kant.
Schijven en blokken zitten er nu 2 maanden op denk ik.
Iemand een idee of een oplossing?15 augustus 2011 om 19:16 #17894458Ik denk dat kaneelschep niet bedoelde dat je kopervet op je blokken moest smeren, maar iets van vaseline rond de zuigerstang en die een aantal keer op en neer bewegen.
Als er een gat in het rubber zit, is er waarschijnlijk vuil ingekomen dat het één en ander blokkeert (zand ofzo).15 augustus 2011 om 19:31 #17894459@RISL wrote:
Ik denk dat kaneelschep niet bedoelde dat je kopervet op je blokken moest smeren, maar iets van vaseline rond de zuigerstang en die een aantal keer op en neer bewegen.
Als er een gat in het rubber zit, is er waarschijnlijk vuil ingekomen dat het één en ander blokkeert (zand ofzo).Oke,maar die zuiger word toch beschermd door dat rubber hoe kan ik de zuiger dan schoonmaken of invetten?
Of kan je dit rubber er afhalen en eventueel na het schoonmaken vervangen door een nieuw rubber.
Hier is geloof ik nog gen how to van15 augustus 2011 om 19:42 #17894452Dan heb je al meteen een flinke aanloper gehad, ik heb dit grapje zowel met onze Zafira A als B gehad, beide keren linksachter (of was het bij de A nu toch r.a.?). In eerste instantie begint de zaak te piepen / fluiten als het blokje heel licht aanloopt. Dan wordt nog maar alleen de schijf heet, als je doorrijdt met de rem die zo zwaar aanloopt dat zelfs de velg bloedheet wordt ben je imho niet echt subtiel bezig :shock:
Bij de B was het eind van de winter, dus de wielen met winterbanden mochten er toch af. Klauw van de schijf gehaald, blokken eruit, klauw goed schoongemaakt, stangetjes gladgemaakt en met wat kopervet ingesmeerd. Meteen r.a. ook maar meegepakt. Hopelijk blijft het nu allemaal soepel lopen, in elk geval tot de winterbanden weer terug erop gaan, dan controleer ik de zaak wel weer.
15 augustus 2011 om 19:47 #17894450@dutch wrote:
Dan heb je al meteen een flinke aanloper gehad, ik heb dit grapje zowel met onze Zafira A als B gehad, beide keren linksachter (of was het bij de A nu toch r.a.?). In eerste instantie begint de zaak te piepen / fluiten als het blokje heel licht aanloopt. Dan wordt nog maar alleen de schijf heet, als je doorrijdt met de rem die zo zwaar aanloopt dat zelfs de velg bloedheet wordt ben je imho niet echt subtiel bezig :shock:
Bij de B was het eind van de winter, dus de wielen met winterbanden mochten er toch af. Klauw van de schijf gehaald, blokken eruit, klauw goed schoongemaakt, stangetjes gladgemaakt en met wat kopervet ingesmeerd. Meteen r.a. ook maar meegepakt. Hopelijk blijft het nu allemaal soepel lopen, in elk geval tot de winterbanden weer terug erop gaan, dan controleer ik de zaak wel weer.
Welke stangetjes bedoel je die je heb glad gemaakt?
15 augustus 2011 om 19:55 #17894448heel klein beetje wd40 tussen de rubber spuiten, en de zuiger voorzichtig gangbaar maken will nogal eens do
15 augustus 2011 om 20:38 #17894451wd40 lost rubber op toch?
siconen spray zou ik dan doen,
als het zwevende is die pennen ff roest vrij maken en koper vet op doen,
als de zuiger echt zo vast staat moet je reviseren of nieuw anders blijft het terug komen,16 augustus 2011 om 20:47 #17894449@Peter Reedijk wrote:
Welke stangetjes bedoel je die je heb glad gemaakt?
Afaik die waarmee de blokken vast zitten. Weet het niet meer helemaal zeker. De zuiger heb ik dacht ik niet aangepakt, maar kan zijn dat dat ook een gedeelte van de oorzaak is want ik had laatst al weer het begin van een piepje (bij bochten naar rechts, geen geluid bij rechtdoor rijden).
Wat ik niet weet is of onze rijstijl nog van invloed is: beetje vooruit kijken en je hoeft al nauwelijks te remmen. Stop dan nog een paar kinderen in de auto en dan is stevig remmen ook al minder handig. Doen we dan ook alleen als het echt nodig is, en dat valt gelukkig nogal mee (vandaag nog even een wagentje een paar flinke zwarte streepjes zien zetten: file wat laat gezien en schijnbaar geen abs :shock: )
17 augustus 2011 om 17:28 #17894460Zuigers moet je terugdraaien en indrukken tegelijk.
Je zult wel de bosch versie hebben van remtangen met ronde remblokken op het eind?
Zijn toendertijd vervangen door lucas.
Bij Bosch remklauwen blijft remtang geleider ook wel een vast zitten.
We horen het van je wat het is geweest.17 augustus 2011 om 17:44 #17894461Geen id of w440 rubber oplost maar heb de afgelopen jaren menig zuiger zo losgekregen en nadien gene vreemde zaken ontdekt, zoja, tijd voor een ander middel ;)
17 augustus 2011 om 18:51 #17894462@Z20LER wrote:
Zuigers moet je terugdraaien en indrukken tegelijk.
Je zult wel de bosch versie hebben van remtangen met ronde remblokken op het eind?
Zijn toendertijd vervangen door lucas.
Bij Bosch remklauwen blijft remtang geleider ook wel een vast zitten.
We horen het van je wat het is geweest.Ik hoef mijn zuiger niet te draaien en in te drukken kan deze gewoon met een lijmklem of flinke waterpomp in drukken.
Ga nu kijken of er een losse zuiger te krijgen is met het rubber en dan maar vervangen.Want heb vandaag nog eens alles los gehaald en in en uit gedrukt en beetje sileconen spray achter rubber gespoten,maar ze worden nog steeds super heet naar een stukje rijden.
En als ik dan mijn auto op krik en aan het wiel draai dan draait hij maar voor een kwart rond.17 augustus 2011 om 19:00 #17894463nieuwe klauwen monteren dus…
17 augustus 2011 om 19:06 #17894464Dat hoop ik niet kost zo,n 160 euro per stuk.
17 augustus 2011 om 19:38 #17894465Haal er een stel op de sloop dan. Vraag me af of je veel keus hebt dan het zetten van andere klauwen, als je deze niet aan de gang krijgt.
17 augustus 2011 om 19:57 #17894466Heb wel dit gevonden,maar dan moet ik zelf nog de zuiger en de cilinder schoonmaken waar de zuiger in en uit gaat.
http://www.onderdelendirect.nl/opel/astra/16-g-16v__10511/remdelen-hydraulisch/reparatiesets/reparatieset-remklauw-origineel-voor–r43054″ onclick=”window.open(this.href);return false;17 augustus 2011 om 19:58 #17894467Hou er ook rekening mee dat er dan remolie uit kan lopen, dat is zeer giftig en tast je lak aan.
17 augustus 2011 om 20:15 #17894468Kweenie maar ist zo lastig?
Beide klauwen eraf, demonteren, schoonmaken, revisiekitje erin en weer terug erop, ontluchten en klaar
17 augustus 2011 om 20:26 #17894469Iemand hier die de boel heeft gereviseerd en die tips heeft?
Ik kan een gebruikte remklauw op de sloop halen in rotterdam.
Of het zelf doen met een revisiekitje?17 augustus 2011 om 20:29 #17894470tip, lees mijn posting hiervoor :)
nie gaan klooien met 2de hands rommel waarvan je de staat nie weet
tis geen rocket science zon klauw ;)
17 augustus 2011 om 20:33 #17894471Dan zou ik het zelf doen, met zo’n revisiekit.
@ mallemalle, je kunt de staat van het onderdeel toch zien. Ik snap wel wat je bedoeld, maar met een remklauw (tenzij betrokken bij een aanrijding op het wiel) kan weinig mis mee zijn. En anders krijg je (hier in de buurt tenminste) altijd 3 maanden garantie op het onderdeel. Dus een sloop zal ook echt geen rotzooi proberen te verkopen.
17 augustus 2011 om 20:39 #17894472Als je je eigen klauw even eraf haalt en openschroeft zieje nog veel beter in wat voor staat hij is, op sloop is het maar afwachten, die dingen worden echt niet uitgebreid getest op werking
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.