2.0 seh of x22xe

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 2.0 seh of x22xe

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238949

    ik wil graag een nieuwe motor gaan bouwe
    maar weet niet wat verstandig is
    of een 2.0seh max opboren liefs naar 2.2
    of kan ik gewoon het onderblok van een x22xe pakken en daar een 8v kop op plaatsen
    en kan ik verder alles gewoon gebruike krukas tadwiel voor de distributie
    en komen de olie kanalen dan wel goed uit

    hoor het graag
    wat het verstandigste is

    #17893137

    Uhm, waarom zou je een X22XE onderblok willen pakken? Met een SEH kop haal je volgens mij je compressie zwaar onderuit, als hij er al op zou passen.
    Ik denk niet dat je er dan nog veel vermogen mee maakt.

    Persoonlijk zou ik gewoon een complete SEH pakken, opboren naar 2.2liter en het daar bij laten.
    Of gewoon een complete X22XE pakken, en die eventueel een stukje opboren. (2.3 of 2.4 indien haalbaar? Stroker kit voor nog meer slagvolume?)

    #17893138

    x22xe wordt toch wel eens gecombineerd met een c20xe cilinderkop?

    #17893139

    maar als ik een 2.0 8v blok 20seh 20se of c20ne maak niet uit welke
    opboor naar 2.2 dat is wel mogenlijk
    of is het te extreem?
    en waar kun je dit laten doen woon zelf in de regio roermond?

    #17893136

    Je moet kijken naar de dikte van de cilinderwanden dat dan overblijft.

    Dat geldt bij alle onderblokken.

    Een 2.0 onderblok kan je max dacht ik boren naar 87.5?
    Reken dan de inhoud maar uit 87.5 * 86 (boring * slag).

    En een strokerkit…. zijn die wel leverbaar voor een x22xe?
    Ik ken ze wel voor de C20XE.

    #17893140

    wat houd een stroker kit precies in
    wil graag een 8v met een lange slag motor dus meer koppel

    en zover ik weer heeft een x22xe de zelfde boring als een c20ne 86
    drm dacht ik eraan om dat blok te pakken omdat ik dan wel een langere slag heb.
    maar dan moet ik natuurlijk mijn kop aan passen op de cc van het onderblok zodat ik 1/12 verhouding krijg

    hoor het graag

    #17893141

    @*Jurgen* wrote:

    x22xe wordt toch wel eens gecombineerd met een c20xe cilinderkop?

    Dat klopt.

    #17893142

    stroker kit is een set van onderdelen om een bepaald motorblok om te bouwen naar grotere inhoud (krukas, zuigers, drijfstangen etc).

    #17893143

    Je kunt een C2.0XE / NE / 2.0SEH max. tot 88mm opboren.
    Je krijgt dan dus 2100CC maximaal. Meer krijg je er niet uit met opboren.
    Persoonlijk zou ik de cilinderwand wat dikker houden.

    #17893144

    drm wil ik wat gaan proberen met een 2.2 onderblok
    wil gewoon genoeg koppel houden in het onderblok
    en heb dan een langere slag motor met een sintra onderblok
    maar dan moet er maar gewoon een 16v koppie op

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.