vaag vocht probleem

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) vaag vocht probleem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238912

    Ik heb een vreemd probleem met mijn calibra c20xe.
    Als het geregend heeft wil hij amper starten en als hij al start dan is het de eerste tijd op 2 a 3 poten als je gas geeft.
    Als hij dan ongeveer 10 minuten gelopen heeft doet hij het weer normaal.
    Als eerste denk je natuurlijk aan de ontsteking en die heb ik dan ook eens flink nat gespoten met de plantenspuit maar daar had hij niks van.
    Nu denk ik zelf dat het een brandstofdrukprobleem is omdat hij gaat haperen als je gas geeft.
    Ik kan dat echter niet plaatsen met de regen want ik kan niks verzinnen wat nat zou kunnen worden bij een auto die stil staat.
    Ik hoop dat iemand hier eens hetzelfde heeft mee gemaakt zodat ik weet waar ik het moet zoeken.
    Alvast bedankt voor de reacties.

    #17892681

    Even voor de duidelijkheid, bij droog weer doet hij dit niet??

    #17892682

    Als hij het alleen bij vochtig weer doet, doe dan eens de verdeelkap vervangen, met de kabels.

    pas daarna kan je kijken of het probleem in de kabelboomstekkers / Computer zit.

    Willem

    #17892683

    Bij droog weer heeft hij er geen last van.

    Ik heb mijn kabels en verdeler zeiknat gespoten dus dat is het waarschijnlijk niet.

    Bij het stuurapperaat kan ik geen vocht ontdekken dus daar zit het waarschijnlijk ook al niet.

    #17892684

    haal je ecu eens los en kijk de contracten eens na op corrosie. mogelijkheid bestaat dat er water via de kabelboom in je ecu loopt

    #17892685

    check je computer en stekker eens!

    jaren terug ook gehad, toen liep er een paar druppels vocht via mn kabelboom de computer in!!
    door “sluiting” liep de auto niet meer!!

    ***edit
    zie post hier boven, idd :jerry

    #17892686

    Ik heb geen vocht bij de ecu aangetroffen maar wie loopt het zoals jullie zeggen netjes achter de kabelboom zo het stuurapperaat in.
    Ik zal binnenkort eens de brandslang in die hoek zetten om te kijken wat er gebeurd.
    Bedankt voor de reacties.

    #17892687

    Lekker hard leidingwater hoeft niet persé het zelfde probleem te veroorzaken als lekker zuur regen water. Zou dan gewoon eerst eens op zoek gaan naar corrosie inderdaad, even de ECU stekker los is de moeite niet. Straks heb je alleen maar meer schade als je er de brandslang op zet….

    En zoals Wim al zegt, even een nieuwe verdelerkap en kabels er op zetten is nooit weg, die dingen gaan niet eeuwig mee en dan sluit je dat alvast uit….

    #17892688

    Bedankt voor de reacties.
    De storing is nu opeens verdwenen tijdens de laatste 3 regenbuien dus ik kan nog even niet vertellen wat het nou is.
    Hopelijk blijft het weg en komt het niet opeens terug als ik aan de andere kant van het land sta :hmmz

    #17892689

    De storing was weer terug dus ik heb toch maar de verdelerkap vervangen en dat bleek het inderdaad te zijn.
    Bedankt Wim en Vinci want daar had ik het niet gezocht.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.