Forumindex › Forums › Modellen › Astra › cold air intake luchtfilter
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 6 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
24 mei 2011 om 16:20 #17237698
hallo,,
ik heb zaterdag me middendemper onder me astra g vandaan gehaald,
het geluid valt me echter nog een beetje tegen, en ik zat dus te denken aan een ander luchtfilter.
zeggen jullie, zowiezo niet goed want zitten risico’s aan, of maakt het niet uit?en is er veel verschil in een merkfilter of een van 60 euro?
24 mei 2011 om 16:31 #17879048wat voor auto heb je?
24 mei 2011 om 16:52 #17879049oo sorry, een opel astra g 1.6 uit 2001
24 mei 2011 om 17:05 #17879050@NL-Kevin wrote:
hallo,,
ik heb zaterdag me middendemper onder me astra g vandaan gehaald,
het geluid valt me echter nog een beetje tegen, en ik zat dus te denken aan een ander luchtfilter.
zeggen jullie, zowiezo niet goed want zitten risico’s aan, of maakt het niet uit?en is er veel verschil in een merkfilter of een van 60 euro?
heb je nog een standaart of een sport einddemper eronder zitten?.. die wil dan is meer sound geven te samen met de middendempervervanger…. Over de luchtfilters zijn de meningen verdeelt.. de een zweert bij een inlegfilter.. de ander bij een open filter.. die open filter maken meer sound. maar je trekt er ook warme lucht mee in je blok.Heb zelf een K&N openfilter gehad op de astra g stw maar heb er nooit last van gehad van die warme lucht..
Ik vind van wel..koop er een van K&N of Green die zijn goed.
24 mei 2011 om 17:12 #17879051Middendemper ertusssen uit moet toch al behoorlijk wat extra geluid geven.
K&N filters werken prima , kosten alleen een beetje , maar vind ze wel beter dan de rest.
Open filter ga je zeker horen bij volgas , alleen je hebt maar een 1.6 wat ga je doen als
je door van alles en nog wat bij het stoplicht eruit getrokken wordt ondanks al dat gebrul?24 mei 2011 om 20:26 #17879052ik heb al bijna een jaar een sebring einddemper, dus die zal ondertussen wel ingereden zijn.
alsnog is het geluid niet overdreven,
ik heb ook veel gezocht op internet, en de meningen zijn daar inderdaad heel erg over verdeelt.
het ga mij tevens gewoon om wat meer geluid, ik heb een volledige boddykit van rieger, ruiten geblindeerd en een mooie sebring einddemper.
ik heb nieuwe angel eyes koplampen besteld, doe booskijkers, embleemloze grill, en laat de stootlijsten en handvaten in kleur spuiten.
Het kan natuurlijk niet als je er alles aan heb gedaan je met een kakgeluidje aankomt zetten.25 mei 2011 om 05:03 #17879053hallo,
sebring eronderuit halen, remus eronder gooien.
sebring dempt veel meer dan de remus.ik zelf heb een 1.6 8v met remus mid demper vervanger, en remus duplex, en dat doet het gewoon perfect.
daarnaast heb ik een cold air intake. de carbon uitvoering met turbo propellor.Dat ding doet het fantastich mooi. Het is net een impreza als je die flex slang eraf haald.
Met die slang rijd hij wel beter moet ik zeggen laag in de toeren.vw golfie stond laast te gassen bij het stoplicht, doe ik normal nooit aan mee, ik gaf 1 keer gas, vrrrrrrroem, en de golf was stil :jerry
maar ik kan je de filter wel aanraden, je voelt dat de moter beter aanvoelt.25 mei 2011 om 07:17 #17879054robert,
die propellor heeft geen zin….
Kevin, je kunt ook nog een inlaatpijp van een Astra Diesel erop zetten, heb ik ook gedaan, merkte toch wel behoorlijk verschil in z’n 5, zeker icm met begrenzers uit de filterbox te verwijderen!
25 mei 2011 om 08:55 #17879055Zo ff een vraagje tussendoor he, hebben die Astra H modellen ook begrenzers op het filterhuis zitten???
VOor de rest, als er de ruimte is onder de kap kan je wel een koude aanvoer maken.
Deed ik bij mn vorige auto ook, helemaal een plaat gemaakt zodat er geen warme lucht van de radiator bij het filter kon komen.
Werkte perfekt.25 mei 2011 om 10:15 #17879056frank, ik zou zeggen, doe je motorkap omhoog, haal de bovenkant van je filterbox los, en kijk of er een trechtertje in zit
25 mei 2011 om 14:20 #17879057@frank de jonge wrote:
Zo ff een vraagje tussendoor he, hebben die Astra H modellen ook begrenzers op het filterhuis zitten???
VOor de rest, als er de ruimte is onder de kap kan je wel een koude aanvoer maken.
Deed ik bij mn vorige auto ook, helemaal een plaat gemaakt zodat er geen warme lucht van de radiator bij het filter kon komen.
Werkte perfekt.Ja die hebben ook begrenzers erin zitten, degene naar het motorblok toe kun je er makkelijk uithalen, dat resulteerd in een iets beter trekken bij lage toerentallen en een klein beetje geluid meer.
Heb ik bij die van mij ook gedaan.25 mei 2011 om 14:59 #17879058en hoe verwijder je precies de begrenzer uit het filterbox?
er zit bij mij alleen een buis die naar het midden van het filter ga volgens mij.25 mei 2011 om 17:22 #17879059het verwijderen van de begrenzer is gelukt.
geluid is inderdaad nog wat beter, en zit nu te denken aan een inleg filter.
de toerentalteller stotterd nu wel als hij terug ga naar 1000 toeren als ik in zijn vrij gas geeft.25 mei 2011 om 19:41 #17879060@ rickr91: weet dat die propellor geen zin heb, maar vond het wel leuk erbij te vermelden omdat de topic opener vroeg naar meer geluid. en dat krijg je door zo’n ding.
26 mei 2011 om 08:56 #17879061Robert en Kevin, meer geluid wat ook voor meer vermogen zorgt : Diesel inlaat :thumb
Heb het zelf ook gedaan, en verschil in z’n 5 is echt enorm! Auto blijft gewoon doortrekken boven de 120, wat ie eerst niet deed…26 mei 2011 om 12:51 #17879062oke, een goede tip.
waar kan je dat kopen?26 mei 2011 om 16:02 #17879063@NL-Kevin wrote:
oke, een goede tip.
waar kan je dat kopen?Sloop? De aanzuigbuis van een Vectra C diesel zijn het fijnst..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.