wat voor kopeling update mogelijk

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) wat voor kopeling update mogelijk

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237300

    hallo,

    ik heb een c20xe met een versleten koppeling wat zijn er mogelijk betreft tuning van de koppeling,
    ombijv koppeling te monteren van een LET ofzo iets heb een plat vliegwiel.

    kan ik bijv standaart xe koppeling nemen met let drukgroep of andersom?

    welke vliegwiel is beter plat of kom?

    #17874869

    heej kiyamizo
    ik heb ook dat zelfde probleem maar ik weet niet welk vliegwiel ik heb
    weet iemand daar meer over wat je allemaal pas is op een xe en welk vliegwiel er op een let zit ivm drukgroep van een let
    is de druk groep wel sterker van een LET ik weet het niet heb iem,and erwaring hier mee of met een andere sport koppeling (ik wil niet zon cenerbruns ofzo dan kan me meisie er niet meer in rijden :D

    mvg kevin

    #17874868

    een kopelingsplaat van een let past niet op een xe en omgekeerd ook niet behalve als je een f28 bak steekt je kan dan beter een goede kopeling van sachs halen die kunnen meer koppel aan dan dat ze aangeven .van de de drukgroep weet ik niet dacht dat het wel gaat

    #17874870

    elke sachs performance koppelingsset (drukgroep, plaat en lager) is prima voor een c20xe.

    en bij de platen heb je keus uit diverse soorten:
    organisch geveerd
    sinterbrons geveerd
    sinterbrons star

    Heb met allen gereden en zeker de 1e 2 zijn door iedereen mee te rijden, ook in de file.

    Je kan ook kiezen voor OMP, National Sports die hebben ook goede opties voor (bijna) standaard motoren.

    #17874871

    Gewoon een originele LUK koppeling doet het ook prima.

    Ligt er ook een beetje aan tot hoever je wilt gaan en wat je ermee doet, maar ik weet dat
    190 pk geen probleem is voor een LUK en dat het dan gewoon nog lekker licht te bedienen is voor de vrouwtjes, en normaal mee te rijden is.

    Ik persoonlijk vind een plat vliegwiel fijner op een XE, omdat je dan ook je koppeling kunt v.v. zonder dat je bak er af hoef, mits je een service luik hebt dan.

    Al heb ik een bewerkt en afgedraaid GM komvliegwiel die 0,8 kg lichter is dan een afgedraaid GM plat vliegwiel. Allen waren de kosten wel weer 2x zo duur.

    Het is maar net wat je wilt.

    succes met je keuze

    :thumb

    #17874872

    wat is het verschil in organisch en sinter, in organisch iets minder sterk ofzo?

    moet ik organisch nemen voor een beetje circuit gevoel op de weg?

    #17874873

    een organische is soort van orriginele stijl

    voor beetje sportief gebruik pak je een sinterbrons geveerde
    alleen cirquit pak je een starre sinterbrons

    #17874874

    het materiaal bepaalt hoeveel vermogen het aankan.

    ga je echt grote vermogens / extreme krachten erop zetten, dan kan je er voor kiezen geen ronde plaat te nemen, maar 1 met 5 of 4 padjes.

    heb op een phase 2 let prima kunnen rijden met een organisch geveerde, ook op circuit 1/4 mile.
    voelde geen verschil met de latere sinterbrons geveerde.

    starre sinterbrons kan ook bij normaal gebruik, moet je alleen mee leren rijden. :jerry

    #17874875

    @Mr. Bone wrote:

    Gewoon een originele LUK koppeling doet het ook prima.

    Ligt er ook een beetje aan tot hoever je wilt gaan en wat je ermee doet, maar ik weet dat
    190 pk geen probleem is voor een LUK en dat het dan gewoon nog lekker licht te bedienen is voor de vrouwtjes, en normaal mee te rijden is.

    Ik persoonlijk vind een plat vliegwiel fijner op een XE, omdat je dan ook je koppeling kunt v.v. zonder dat je bak er af hoef, mits je een service luik hebt dan.

    Al heb ik een bewerkt en afgedraaid GM komvliegwiel die 0,8 kg lichter is dan een afgedraaid GM plat vliegwiel. Allen waren de kosten wel weer 2x zo duur.

    Het is maar net wat je wilt.

    succes met je keuze

    :thumb

    Voor straat dan want mijn ori koppeling slipt met een launch op de mickey thompsons. Oké, zijn semi drag slicks, maar toch ;)

    #17874876

    @ Mayhem: Op Bitburg doet die LUK het van mij prima hoor, ook op semi slicks.
    Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat me koppeling 5000 km oud is en me blok vrij standaard. Maar ook met de tijd op andere stokken en chip op maat, verwacht ik geen problemen. Ruben reed ook met 190 zonder gas en 230 pk met gas op een standaard koppeling, en dan zat er nog een sper in ook.
    Maar ik ben wel met je eens als je echt verder wil gaan er bijna niet mee op straat rijd, je voor een versterkte clutch moet gaan.
    Ga je de 24e trouwens Drachten?

    #17874877

    Idd originele (LUK) koppeling gaat lang goed hoor.

    heb 1x luk set gehad en achter diverse motoren, 185pk c20xe, en 280pk fase2 LET en 310pk fase3 LET…… bij de laatste gaf die na een jaar racen pas de geest….

    heb nu geveerde cinterbrons met versterkte drukgroep achter een 3.5kg billit steel vliegwiel. valt goed mee te rijden ook voor het meisje.

    enige nadeel wat ik ondervind is, dat de koppeling warm moet zijn voor hij goed aangrijpt (dus niet koude start vol t gas er op…..) anders slipt ie soms nog….

    #17874878

    dus ik kan eigenlijk gewoon de normale set nemen want ik wil wel gewoon lekker sportief rijden maar ik ga niet egt racen en ik hoor nu de verhalen dat de standaart koppeling het goed houd
    mvg kevin

    #17874879

    @Mr. Bone wrote:

    @ Mayhem: Op Bitburg doet die LUK het van mij prima hoor, ook op semi slicks.
    Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat me koppeling 5000 km oud is en me blok vrij standaard. Maar ook met de tijd op andere stokken en chip op maat, verwacht ik geen problemen. Ruben reed ook met 190 zonder gas en 230 pk met gas op een standaard koppeling, en dan zat er nog een sper in ook.
    Maar ik ben wel met je eens als je echt verder wil gaan er bijna niet mee op straat rijd, je voor een versterkte clutch moet gaan.
    Ga je de 24e trouwens Drachten?

    Mijne is ook niet zo gek oud, maar als ik meerdere keren kort achter elkaar met me mickey’s launch vind ie t toch niet heel tof. Toen ik ze net binnenhad ben ik in de polder proefstarts gaan maken, beetje kloten met toerental en bandenspanning.

    Drachten ben ik niet, is vrijdag as usual toch?

    #17874880

    @ Kevin172839: advies al ik het zo leest, “pak een LUK”

    @ Mayhem: Ik ben er de 24e ook niet, kan geen vrij krijgen.
    Maar 30 sep. ben ik wel in Bitburg, misschien zie ik je daar wel

    :thumb

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.