Gasklephuis reinigen X16XEL

Forumindex Forums Modellen Astra Gasklephuis reinigen X16XEL

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237118

    Goeiedag leden,

    Bedankt voor jullie vele reacties van mijn vorige posts.

    Nu wil ik, aangezien o.a. mijn stationaire toerental licht schommelt, mijn gasklephuis reinigen. Hiervoor heb ik een remmenreiniger gekocht.

    Nu alleen de vraag, waar is de gasklephuis te vinden?? Heeft iemand een foto van de locatie?

    Een How-To zou ook goed van pas komen,

    Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor jullie meedenken & schrijven.

    #17872843

    alvast veel suc6 gewenst.
    deze zit op een zeer klote plek en vervuilt als een malle helaas :vertag

    als je voor je auto staat en je kijkt de motorruimte in zie je bovenop de motor de inlaat zitten
    als je hier rechts langs naar beneden kijkt zie je een stuk lager de gasklep zitten.
    misschien is het makkelijker om vanaf het schutbord de gaskabel te volgen, dan kom je vanzelf bij de gasklep uit.
    is lastig uit te leggen zo…

    Het beste is om de klep compleet te demonteren en deze van BEIDE kanten schoon te maken.
    veel mensen doen alleen de bovenkant omdat daar het makkelijkst aan te komen is.
    maar de onderkant is meestal het vuilst.
    zorg ook dat de randen helemaal schoon zijn.
    gelijk de stappenmotor eraf halen en schoon maken.
    deze zit met 2 torx schroefjes op de gasklep geschroefd. (zwart dingetje met een stekker erop)
    zorg ook dat de pijpjes van de vacuumslangen helemaal open zijn. deze zitten ook op de gasklep
    en als je dan toch bezig bent, meteen de EGR klep schoon maken, deze zit daar ook in de buurt
    vervuilen ook regelmatig.

    zijn helaas niet de fijnste Opel motoren om aan te werken :???:
    ik wordt daar meestal niet zo vrolijk van :jerry

    hopelijk is het zo een beetje duidelijk allemaal

    gr Maikel

    #17872842

    Hey Maikel,

    Ik lees je bericht en ik vind het erg goed uitgelegd.. Mijn complimenten.

    Ik denk dat als ik voor de motor sta, dat ik het allemaal wel zal vinden..
    gelukkig word ik geholpen door een hobbyist.. Ik ben het van plan morgen allemaal te doen.. En ik zal je op de hoogte houden in hoeverre het is gelukt..

    Thanks a lot Maikel, :agent

    #17872841

    graag gedaan, daarvoor zijn we hier op het forum ;)

    let wel ff goed op voordat je de vacuumslangetjes zomaar los gaat trekken!
    niet dat je ze op de verkeerde plek terug duwt, dan krijg je straks weer andere storingen…
    en ja, op deze motor zitten nogal wat slangetjes en stekkertjes

    #17872827

    goed dat je dat meegeeft :thumbup

    heb trouwens nog een vraag maar die gaat ergens anders over, over de veren, kan dat hier?

    #17872839

    vraag maar eens :jerry

    #17872838

    vorige eigenaar heeft veren rondom vervangen, maar schokdempers niet.

    schokdempers voorzijde zijn allebei aan vervanging toe.

    nu heb ik een setje sportveren gekocht op marktplaats voor 100,- (2cm verlaagd) inclusief schokdempers.
    sportveren hebben 14.000km gelopen, en de gekochte schokdempers 89.000km.

    dus nu mijn vraag..

    is het handig om alleen de schokdempers te monteren, of ook de sportveren..?
    hoe rijden de sportveren in de bebouwde kom en hoe in erbuiten?? Stroef?? of niet?? hoe zit het met drempels? wat kan ik verwachten??

    alvast bedankt voor het meedenken en schrijven

    :swear :wtf

    #17872837

    Dit was onzin ;)

    #17872835

    Let op!!!! Het gaat hier om een Astra G met een 2e fase X16xel, hierbij zit de gasklep bovenop het inlaat. Kun je er zo afschroeven. De x16xel met de lastig gepositioneerde gasklep is enkel geleverd tot 1998 en niet in de Astra- g

    #17872833

    p.s. met 2 cm verlaging heb je geen problemen met drempels
    het word wel ietsje stugger maar met -2 valt dat wel mee :D
    ik zou de veren en dempers samen vervangen

    #17872836

    Okee aangepast :jerry

    #17872834

    Ook de uitleg van Maikel gaat over het eerste type…

    #17872832

    daar kan ik niets aan doen ben geen mod :D :jerry
    alleen raar dat ze bij zo’n groot verschil niet hebben gekozen voor een andere typenaam :hmmz

    #17872831

    Hmmm waar zit die gasklep dan percies??

    Hier is een foto van een vergelijkbare model.

    #17872830

    waar die grote zwarte pijp naar binnen gaat, daar onder

    #17872829

    Tegen je schutbord aan, aan de slang van je luchtfilter zit je gasklephuis.
    Op de foto, midden boven je blok.

    #17872826

    sorry voor de verkeerde info :shock:
    ik had het indd over het 1e type XEL!
    deze motor is helemaal simpel wat jij hebt :thumb

    wat betreft die schokdempers, die zou ik fijn laten liggen.
    normaal zeggen ze dat schokdempers om de 100.000 vervangen moeten worden, dus ik zou fijn een setje kopen wat minder gelopen heeft

    #17872825

    de oude x16xel is helemaal drama. weet inmiddels hoe die in mekaar steekt. zucht…
    nergens ruimte, in een astra gaat het nog, corsa b is toch wel erg lastig -offtopic

    #17872823

    @robert_corsa wrote:

    de oude x16xel is helemaal drama. weet inmiddels hoe die in mekaar steekt. zucht…
    nergens ruimte, in een astra gaat het nog, corsa b is toch wel erg lastig -offtopic

    Klopt helemaal, heb de ervaring met corsa ook, is niet gegaan zoals het hoort, maar hij zit gelukkig wel weer in elkaar :P

    #17872824

    Ik heb bij mn astra f met mantzel anders een zee aan ruimte king:
    ik zou me zelfs tussen blok en schutbord kunnen wurmen :jerry

    #17872844

    Mocht ik willen, tijd voor een ander blok in die crossa, 2liter ofzo… :)

    #17872840

    heb je wel 2.0 knaakies? ik zou gewoon een mantzeltje doen net zo rap ;)

    #17872828

    eerst ff met 106 tamme ponny’s om leren gaan, daarna mogen er wel nieuwe bij :P

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.