van mid naar cid door middel van een NCDR 1100

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum van mid naar cid door middel van een NCDR 1100

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236997

    Ik dacht ik maak maar even een eigen topic aan want anders loop ik andermans topic iedere keer maar bevuilen.

    Ik een NCDR 1100 met cid in mijn Vectra b2 plaatsen maar stuit nog op een paar problemen.

    Mijn auto is voorzien van een mid dus dus de standaard 32 polige stekker die in de cid hoort heb ik al liggen van de mid
    maar verder heb ik een 26 iso stekker en dat moet een 36 iso stekker worden.

    die 36 iso stekker die ik hier liggen heb, heb ik bij de radio en cid gekregen en de kleine stekker die ook in de cid hoort zit daar al aan vast.

    dus enigste wat ik nog moet is een koppelstuk maken van 26 iso stekker naar 36 iso.
    duitse site’s heb ik al doorgelezen maar kom ik niet uit. dus als iemand mij kan helpen waar welke draad op hoort zal ik enorm geholpen zijn.
    De draden van de luidsprekers weet ik wel dat is gewoon 1 op 1 over zetten maar de rest komt ik niet uit.

    dit is wat ik nu heb.

    26 iso verloopstekker

    hier zie je ook de 36 iso stekker op met de kleine stekker eraan die in de cid komt.

    de 2 foto’s hieronder zie je gedraaide draden die zijn van de speakers dus dat is mij wel duidelijk

    de foto hieronder zie je de onderste 8 polige stekker die ook 1 op 1 moet dacht ik maar dat komt niet uit (zie foto’s)

    brede stekker van de 36 iso


    dus ik zit nog met de draden van de onderste 8 polige stekker van de 36 iso in de maag en van de bovenste 20 polige van de 36 iso

    dus als iemand mij hier duidelijkheid in kan en wil geven dan is dat van harte welkom.

    #17871705

    Inmiddels heb ik de speaker draden aan elkaar gesoldeerd.

    Blok B Speakerdraden

    Nu blok A en C nog en dan zal het theoretisch moeten werken.

    #17871706

    Vanmiddag heb ik een tekening gemaakt van de originele 26 polige iso stekker die in de vectra zit.
    blok 2 is van de speaker en is 1 op 1 dat was niet zo moeilijk en heb ik zoals je in de vorige post kon zien klaar.
    Maar blok 1 zal ook 1 op 1 moeten zijn maar dat gaat hem niet worden omdat op de 36 polige iso stekker die in de radio komt anders is dan de blok 1 van de 26 polige iso stekker die in de auto zit.

    het verschil is het volgende.

    26 polige iso 36 polige iso

    1 blauw/rood 1 blauw/rood
    2 rood 2 rood
    3 grijs/geel 3 leeg
    4 bruin 4 bruin
    5 blauw/rood 5 blauw/rood
    6 zwart 6 leeg
    7 rood/wit en grijs 7 rood/wit en grijs

    1 op 1
    2 op 2
    3 op ? <<<<<
    4 op 4
    5 op 5
    6 op ? <<<<<
    7 op 7

    dus ik zit bij de 26 polige iso nog met draad 3 en draad 6 want die 2 zijn bij de 36 polige iso leeg.

    #17871707

    http://members.home.nl/opeltje/RADIOSTEKKER.htm&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

    Zoals hier staat beschreven is pin 3 de grijs/gele draad dus voor verlichting en pin 6 voor de telefoon mute in de 26 polige iso en de 36 polige iso

    Maar nu heb ik in de 36 polige iso die ik bij de radio (ncdr1100) heb gekregen pin 3 leeg en pin 6 wie kan mij antwoord geven hoe dat kan en of ik die dus ook gewoon leeg kan laten ?

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #17871708

    Kun je gewoon leeg laten heeft te maken met andere aansturing van de radio
    De telefoon mute is enkel voor de ncdr 1500 welke ook telefoon ondersteund :thumb

    #17871709

    Ja zit nu met andere probleem en dat ik dat ik nog wat draden over heb

    bij de 26 iso heb ik nu de volgende draden over

    17
    20
    21
    23
    24
    25
    26

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #17871710

    Pin 21/23/24/25/26 zijn enkel voor gebruik van cd wisselaar als je deze wilt gebruiken dan zul je deze moeten omzetten anders kun je ook deze open laten
    Oude situatie pin 17 en 18 Display nieuwe situatie moet dat pin 18/19 en 20 worden

    Maar waarom zet je de gehele stekker niet over dit heb ik ook gedaan bij mijn conversie van cdr2005 naar dvd90

    #17871711

    Hele stekker over zetten ?

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #17871712

    Heb je beschrijving voor mij ?

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #17871713

    Want kom er niet meer uit

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #17871714

    vandaag toch nog even moed verzameld en gekeken maar hou echt draden over.

    bij de 26 iso hou ik de draden 17, 20, 21, 23, 24, 25, 26, over

    en bij de 36 iso hou ik de draden 21, 23, 34, 35, 36, over.

    #17871715

    het lijkt er op dat ik zonder deze opgenoemde draden toch alles werk behalve mijn hendel reageert niet moet dat misschien nog geactiveerd worden ?
    stuurbediening werkt overigens wel alleen de hendel niet dus kan alleen via de radio in het menu komen en het verbruik en andere info zien.

    #17871716

    Ik kan bij mij alleen via de stuurwielbediening alles bedienen en niet via de hendel. Dus volgens mij klopt het dat je hendel het niet doet dan.

    #17871717

    Klopt gaat alleen via de radio, mijn astra is origineel geleverd met ncdr1100 en heeft geen eens knoppen op de ruitenwisser hendel.

    #17871718

    Dus dat zal betekenen dat ik het. Nu kan inbouwen Zonder de overige draden aan te sluiten ?

    #17871719

    Mooi gedaan :thumb

    #17871720

    @Bakker wrote:

    Dus dat zal betekenen dat ik het. Nu kan inbouwen Zonder de overige draden aan te sluiten ?

    Klopt want de overige draden zijn voor CD wisselaar en is dus niet nodig

    Mooi gedaan :thumb

    #17871721

    oke
    heb nog klein probleempje,

    heb net alles ingebouwd maar nu blijft er dus continue stroom op de radio te staan en de stuurbediening, en nu weet ik dat je normaal rood en geel om wisselt maar de gele is helemaal niet aangesloten en de rode ja wel rode moet ik dan hebben ? de dikke rode of de dunne rode ?

    @gwriemersma wrote:

    @Bakker wrote:

    Dus dat zal betekenen dat ik het. Nu kan inbouwen Zonder de overige draden aan te sluiten ?

    Klopt want de overige draden zijn voor CD wisselaar en is dus niet nodig

    Mooi gedaan :thumb

    #17871722

    heb nu geel op pin 8 en rood op pin 2 en nu werkt het wel via contact maar nu houdt die de geheugen niet vast. :shock:

    en had dus net rood op pin 8 en geel niet aangesloten maar dan blijft die ook zonder auto op contact aan en blijft ook de stuurbediening verlichting branden dus dat klopt niet

    wat doe/heb ik nog verkeerd ?

    #17871723

    test even waar continu plus en waar geschakelde pus op staat
    Pin 2 moet geschakeld zijn en 8 continu

    #17871724

    Ja maar draai ik 2 en 8 om dat onthoud die zijn geheugen wel maar dan kan die ook aan als die op contact staat en blijft de stuurbediening branden..

    Heb ook niets om het door te meten.

    @gwriemersma wrote:

    test even waar continu plus en waar geschakelde pus op staat
    Pin 2 moet geschakeld zijn en 8 continu

    #17871725

    In de oude situatie was twee leeg
    In de nieuwe situatie is 3 leeg
    Mijn idee :hmmz bij jou is pin 3 gebruikt als schakeldraad
    Probeer die eens

    #17871726

    En dan moet geel op pin 3 ipv op 2 ?

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #17871727

    van een originele radio hoef je ook de geschakelde en constante plus niet om te draaien.

    dus gewoon geel/geschakelde plus op 2 en rood constante plus op 8

    verder zit je met je bovenste deel wat aangesloten moet worden.
    moet makkelijk zijn want: de CDC3 wisselaar en Telematika unit heb je niet en je 12 polige RGB kabel zit er al aan voor je CID

    dus dan gaan we vanaf 17 tellen op de 36 polige stekker:

    Pin:
    17 – CID heb je al
    18 – CID heb je al
    19 – CID heb je al
    20 – leeg
    21 – CD wisselaar heb je niet
    22 – CD wisselaar heb je niet
    23 – CD wisselaar heb je niet
    24 – CID heb je al
    25 – Samen met Pin 33 NCDR stekker naar Pin 22 van de 26-polige stekker
    26 – Massa
    27 – Diagnose naar Pin 19 26-polige stekker
    28 – leeg
    29 – achteruitrijlicht/schakelaar, hoef je niet aan te sluiten. Dus kun je leeg laten.
    30 – CID heb je al
    31 – CID heb je al
    32 – naar Pin 18 van de 26-polige stekker
    33 – Samen met Pin 25 NCDR stekker naar Pin 22 van de 26-polige stekker
    34 – Telematika unit en die heb je niet
    35 – Telematika unit en die heb je niet
    36 – Telematika unit en die heb je niet

    je ziet het, zo moeilijk is het niet ;)

    #17871728

    Zet ik rood op acht dan blijft geheugen wel staan maar gaat radio niet uit als ik auto van contact zet en stuurbediening blijft branden.

    @sw_reijnders wrote:

    van een originele radio hoef je ook de geschakelde en constante plus niet om te draaien.

    dus gewoon geel/geschakelde plus op 2 en rood constante plus op 8

    verder zit je met je bovenste deel wat aangesloten moet worden.
    moet makkelijk zijn want: de CDC3 wisselaar en Telematika unit heb je niet en je 12 polige RGB kabel zit er al aan voor je CID

    dus dan gaan we vanaf 17 tellen op de 36 polige stekker:

    Pin:
    17 – CID heb je al
    18 – CID heb je al
    19 – CID heb je al
    20 – leeg
    21 – CD wisselaar heb je niet
    22 – CD wisselaar heb je niet
    23 – CD wisselaar heb je niet
    24 – CID heb je al
    25 – Samen met Pin 33 NCDR stekker naar Pin 22 van de 26-polige stekker
    26 – Massa
    27 – Diagnose naar Pin 19 26-polige stekker
    28 – leeg
    29 – achteruitrijlicht/schakelaar, hoef je niet aan te sluiten. Dus kun je leeg laten.
    30 – CID heb je al
    31 – CID heb je al
    32 – naar Pin 18 van de 26-polige stekker
    33 – Samen met Pin 25 NCDR stekker naar Pin 22 van de 26-polige stekker
    34 – Telematika unit en die heb je niet
    35 – Telematika unit en die heb je niet
    36 – Telematika unit en die heb je niet

    je ziet het, zo moeilijk is het niet ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 52)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.