Rekord 1900 ombouw naar 2200..

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Rekord 1900 ombouw naar 2200..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236794
    Betthus
    Deelnemer

    Dag mensen,
    Heb tijdje geleden een 2.2 cih gekocht via MP.
    Alleen hier zat geen luchtmassameter bij. Misschien heeft iemand er nog 1 liggen?

    Ik heb dus een rekord d coupé, en wil de 2.2 inbouwen. (inclusief 5-bak)
    Nu wil ik graag weten wat ik allemaal moet aanpassen.
    Wel weet ik dat ik de tussenas moet vervangen voor een automaatas, nu weet ik alleen niet welk type?
    Ook moet ik er een injectietank onder zetten.

    Kunnen jullie me a.u.b. tips geven, ben ik nog wat vergeten?
    Ik hoor het wel!

    Gr. Bert

    #17869713
    rinus de boer
    Deelnemer

    Heb je de kabelbomen en het motormanagement er ook bij?

    #17869714
    Betthus
    Deelnemer

    Ja de computer en (bij mijn weten) de complete injectie zit erbij, alleen de luchtmassameter mist..

    #17869715
    kywieman
    Deelnemer

    Wel weet ik dat ik de tussenas moet vervangen voor een automaatas, nu weet ik alleen niet welk type?

    Als je een getrag 265 (5bak) heb kan je een aandrijfas van een 3 traps auotmaat gebruiken.
    Maar ik neem aan dat je een getrag 240 (5 bak) hebt.
    Als je een getrag 240 (5 bak) hebt is bij mijn weten de enige mogelijkheid om de huidige aandrijfas in te laten korten. (bij een revisie bedrijf)
    Hier zit een maar bij want als je nu een 4 bak hebt past de huidige aandrijfas niet in een getrag 240.
    De 4 bakken die in de D Rekord gebruikt zijn hebben een kleinere uitgaande as.

    Sterkte met de ombouw.
    En foto’s zou leuk zijn. :kewlpics :kewlpics

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.