ontsteking c20xe

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) ontsteking c20xe

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236784

    hallo

    in mijn kadett c station komt een c20xe te hangen
    nu moet deze motor op gas lopen (alleen gas dus geen benzine)

    mijn bedoeling is om er een injectie (electisch gedeelte)op te zetten van een c20ne
    de verdeler van een c20ne past achter op de kop van een c20xe door klijne aanpasings
    de andere deelen zijn ook pas te maken
    de c20ne computer zorgt dus alleen voor de vonk de verdeler zorgt voor de vonk op de juste plek
    als alles is gemonteert zou dus ook de vervroeging plaatsvinden
    tevens kan ik met uitlees apparatuur het lamda sonde signaal controleren voor de juiste gas afstelling
    de verdamper en mengstuk zorgt voor het juiste mengsel

    graag hoor ik jully mening en sugesties (sommige zeggen dat dit niet kan)

    groeten egbert

    #17869627

    Starten zal toch op benzine moeten??

    #17869628

    normaal gesproken wel

    maar starten op gas kan ook
    heb ik 4 jaar gedaan men en 2.0E zat helemaal geen benziene meer op
    en een jaar met een 2.4 zelfde opbouw 2.0E aanzuigbuis eninjectorgaten
    afgestopt mengstuk voor de gasklep
    moest nu ook gebeuren bij de 2.4 met een 3.0 aanzuigbuis
    groot mengstuk zou tussen de 170 en 180 pk moeten leveren(meerdere aanpassingen) maar helaas
    cilinderkopje is overleden geen lagers voor te krijgen, vandaar nu een c20xe

    starte altiijd ook bij -20C moest dan wel voorzichtig wegrijden

    gr

    #17869629

    hey egbert.. vertellen ze je er ook bij waarom het niet kan..?

    dacht dat je anders ook wel voor een gekkigheidje inwas, dus kom op, monteren die zooi :P

    suck-6

    #17869630

    als je een ontsteking pakt van een
    1.8 e
    (die lagen zo in de d kadett gte en de c ascona 18i)

    die ontsteking past zo aan de kop
    geen aanpassing nodig

    die ontsteking werkt zonder computer
    daar zet je dan een verdeler kap op van een peugeot 205 1.9 gti
    die kap is haaks en dus veel korter dan de originele 1.8 e kap
    maar past wel gewoon 1 op 1 op die ontsteking
    (deze setup wordt ook wel gebruikt
    bij een c20xe als je op dubbele curburateurs (webers)over stapt)

    dan moet je enkel nog zorgen dat het lpg de motor inkomt ;)

    #17869631

    Ik heb ook een 1800 e (gte) ontsteking.
    Maar komt datwel uit met een c kadetttje? Kachelhuis enz.

    Kan je hem beter op de nokkenastandwiel laten draaien aan de voorkant van de motor.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.