Vec c 1.8 ja of nee.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vec c 1.8 ja of nee.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236778

    Zijn van plan om een vec c sedan 1.8 aan te schaffen.Wat zijn met dit type de ervaringen? En nee de Gts V6 blijft.

    Gr. Gts32v6

    #17869536

    Ik heb zelf ook een 1.8.

    Je kunt zeer zeker goed meekomen maar het is geen snelheidsmonster.
    Ik heb het idee dat voor het mooie de 1.8 te licht is voor de auto :hmmz

    #17869537

    de 1.8 is aan de lichte kant, maar kan wel heel zuinig rijden als je er een beetje voorzichting mee bent.

    De Z18XE is vrij probleemloos, de Z18XER kent wel wat kleine puntjes.

    Willem

    #17869538

    valt best mee te rijden, ook met aanhanger/caravan. maar geen snelheidsduivel…..

    z18xe op lpg nooit problemen mee gehad, behalve olie verbruik na 3ton.

    nu z18xer ook lpg, nog geen problemen mee gehad. cilinder koppen schijnen drama te zijn op LPG. hebben mechanische klepstoters met stelplaatjes…..

    de pk’s die de Z18xer meer zou hebben merk je niet noemenswaardig. al rijdt de motor wel ‘gemakkelijker’.

    ook de hydraulisch verstelbare nokkenas poulies willen wel eens de geest geven.

    maar vooralsnog doet hij het hier al 17.000km zonder problemen, totaal nu iets van 140.000 gedraaid.

    #17869539

    De Z18XE is redelijk te doen, verwacht geen wonder prestaties, onderin is het een lui blok en duurt het wat langer om vooruit te komen.
    Maar het is zeker niet verkeerd, je kan bij een rustige rijstijl zuinig rijden en je hebt toch comfort.

    Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.
    En al helemaal met een auto die 1300+ kg weegt.

    #17869540

    @D3nnis_ wrote:

    Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.

    Volgens mij heb jij persoonlijk voor een 1.8 gekozen… :D

    #17869541

    @Edvries wrote:

    @D3nnis_ wrote:

    Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.

    Volgens mij heb jij persoonlijk voor een 1.8 gekozen… :D

    Hahaha correct, het moest dan ook zijn:
    Ik zou op dit moment voor een 2.2 kiezen en niet voor de 1.8, maar dat wist ik niet met aanschaf van de Vectra.
    Verder is het een puik blok waar bijna geen problemen mee zijn.

    #17869542

    @D3nnis_ wrote:

    @Edvries wrote:

    @D3nnis_ wrote:

    Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.

    Volgens mij heb jij persoonlijk voor een 1.8 gekozen… :D

    Hahaha correct, het moest dan ook zijn:
    Ik zou op dit moment voor een 2.2 kiezen en niet voor de 1.8, maar dat wist ik niet met aanschaf van de Vectra.
    Verder is het een puik blok waar bijna geen problemen mee zijn.

    ;)

    #17869543

    @wim-v6 wrote:

    de 1.8 is aan de lichte kant, maar kan wel heel zuinig rijden als je er een beetje voorzichting mee bent.

    De Z18XE is vrij probleemloos, de Z18XER kent wel wat kleine puntjes.

    Willem

    wat is er met de Z1.8XER dan? nog nooit iets aan gezien of mee gehad (tenzij LPG)

    de Z1.8XE gaat prima in de Vectra maar verwacht er niet teveel van.
    Z1.8XER heb ik nu ook valt me niks tegen als je m goed los rijdt heb je er best een snelle motor aan
    de mijne lijkt wel steeds sneller te worden :D

    #17869544

    Nokkenasverstelling wil zowiezo wel eens problemen geven, en de waterpomp wil wel lekken gaan..

    Willem

    #17869545

    meestal geven de nokkenassen problemen als ze een keer los geweest zijn.
    afstelling is heel belangrijk bij deze motoren

    en waterpomp gaat bij alle andere Opel blokken net zo hard lekken
    heb nu een zafira 1.8xe staan met lekke pomp en het aardige van de XER is weer dat de pomp
    buiten de distributie zit

    #17869546

    jup, alleen is het bij een andere motor altijd te wijten aan niet wetendheid of verkeerde bezuiniging, en is het bij de Z18XER gewoon slijtage

    Bij de oudere motoren is het bekend dat deze mee vervangen moet worden met de distributie, bij de Z18XER is deze niet meer door de distributie aangedsreven maat door de multiriem.

    Willem

    #17869547

    Mannen,bedankt voor de info.Hier kan ik wat mee :thumb

    Gr. Gts32v6

    #17869548

    @Gts32v6 wrote:

    Zijn van plan om een vec c sedan 1.8 aan te schaffen.Wat zijn met dit type de ervaringen? En nee de Gts V6 blijft.

    Gr. Gts32v6

    Is een stuk zuiniger dan de V6 maar ik vind hem te licht voor zo auto.
    Kan beter een 2.2DGI (Z2.2YH, 155Pk/220Nm) nemen is iets minder zuinig dan de 1.8 maar rijdt daartegen wel een stuk beter dan een 1.8. Ik heb namelijk voor mijn V6 een 2.2 DGI gehad en dat reed best goed.

    Groet,
    Koos

    #17869549

    Prestaties vind ik niet zo belangrijk ( de 3.2 gaat toch niet weg king: ) de vec 1.8 word ingezet als leenauto/vervangend vervoer.

    Gr. Gts32v6.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.