probleem help P 1901 roetfilter 88% vol

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum probleem help P 1901 roetfilter 88% vol

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236599

    hallo

    ik heb een probleem met mijn signum 19 cdti 150 pk en gechipt naar 185 met de EGR uit geschalkeld

    roetfilter zit vol

    88% vol gaf hij aan en 5kPa. stationair druk verschil
    wat is de beste oplossing

    ik hoor het graag even van jullie

    alvast bedankt

    #17867743

    Eerste oplossing is naar de dealer gaan en laten regenereren, kost een bak met centen maar dan ben je gelijk van het probleem af, voorlopig…….. :thumbdown
    Vervolgens kun je 2 dingen doen. DPF er uit slopen en vervangen voor een rechte pijp met 2 flensen die je dan voor de keuring weer makkelijk kunt vervangen voor je dpf. Naar een chipper gaan, Mijn voorkeur EDS. Ik heb nu meerdere gesproken en het regenereren kan software matig uitgeschakeld. Wel dien je de twee toevoerleidingen af te doppen en de sensoren met een tyripe weg te werken. Of het dpf er af, open maken aan de bovenkant, binnekant er uit slopen, buis er door heen en dpf weer terug hangen. Visuele check bij de apk kom je dan door. Zit je alleen met de roetmeting…. :vertag

    Safe driving Jurgen

    #17867744

    Gewoon handmatig regenereren. Met opcom of tech2 !

    #17867745

    @speaker wrote:

    Gewoon handmatig regenereren. Met opcom of tech2 !

    Goede tip!

    Met iets meer uitleg kan hij het misschien ook zelf nog uitvoeren. Staat die auto dan een half uur in je oprit 3000 toeren te draaien?

    #17867746

    Dacht ook dat ’t alleen met de tech2 kon, vandaar dat ik er mee naar de dealer ging. Ben er toen bij gebleven en hij staat idd op z’n 2200 a 2300 toeren minimaal 20 minuten te draaien.
    DPF modje gaat er bij mij toch echt in de winter op komen :afro
    Safe driving Jurgen

    #17867747

    Heb niet meer info. Dit is wat ik weet. Heb zelf geen DPF !! :wors

    #17867748

    geforceerd regenereren noemen ze dat.

    als i bij een verkeerde gechipt is kan het zijn dat i nimmer regenereerd

    #17867749

    @CORSA2L16VALVE wrote:

    geforceerd regenereren noemen ze dat.

    als i bij een verkeerde gechipt is kan het zijn dat i nimmer regenereerd

    ben nu 4000 km verder dan had hij toch wel eerder een probleem gehad of niet

    #17867750

    ik heb al veel meegemaakt met die F*cking fiat motor.

    eerste egr half kapot (gaf geen foutmelding maar was idd stuk) geforceerd regenereren lukt ook nimmer. dus pot erondereuit en uitstomen met de hogedrukreiniger. regenereerde toen weer vanzelf. Maand later foutmelding van die drukslangetjes. Zat er 1 verstopt en roetfilter weer verstopt. weer geforceerd regenereren. weer een maand goed.
    Toen hoorde we ergens een licht geblaas. maar konden het probleem niet direct vinden. Paar dagen later werd het erger en was het de intercooler gescheurd….. Roetfilter weer moeten demonteren en uitstomen… want geforceerd lukte weer nimmer.
    Nu gaat het alweer een jaartje goed en om de 6 a 700 km doet i het nu vanzelf. auto gaat wat inhouden, en als je dan op je moment verbruikt kijkt zie je het verbruik serieus stijgen voor 10 min

    dus er moet een reden zijn dat i niet regenereerd. en het zijn altijd maar kleine dingen. Ahja men wervelkleppen heb ik ook al moeten laten vervangen

    als je de roetfilter uitstoomt met de hoge druk reiniger… een nachtje laten staan zodat het water er redelijk kan uitlekken…

    #17867751

    @CORSA2L16VALVE wrote:

    geforceerd regenereren noemen ze dat.

    als i bij een verkeerde gechipt is kan het zijn dat i nimmer regenereerd

    EDS verhoogt toch ook de frequentie van automatisch regenereren?
    bij sommigen wel geloof ik :hmmz

    het kan zowiezo geen kwaad

    #17867752

    @jraaf wrote:

    Dacht ook dat ’t alleen met de tech2 kon, vandaar dat ik er mee naar de dealer ging. Ben er toen bij gebleven en hij staat idd op z’n 2200 a 2300 toeren minimaal 20 minuten te draaien.
    DPF modje gaat er bij mij toch echt in de winter op komen :afro
    Safe driving Jurgen

    en hoe lang was je er dan vanaf
    omdat je zegt voorlopig

    want moet over 2 weken op vakantie dus wil dan geen gezeik hebben

    #17867753

    @sw_reijnders wrote:

    @CORSA2L16VALVE wrote:

    geforceerd regenereren noemen ze dat.

    als i bij een verkeerde gechipt is kan het zijn dat i nimmer regenereerd

    EDS verhoogt toch ook de frequentie van automatisch regenereren?
    bij sommigen wel geloof ik :hmmz

    het kan zowiezo geen kwaad

    als i bij EDS gechipt is, zit het probleem daar niet. Maar er zijn chippers die de wagen chippen en dat de auto nimmer regenereerd

    #17867754

    @CORSA2L16VALVE wrote:

    ik heb al veel meegemaakt met die F*cking fiat motor.

    eerste egr half kapot (gaf geen foutmelding maar was idd stuk) geforceerd regenereren lukt ook nimmer. dus pot erondereuit en uitstomen met de hogedrukreiniger. regenereerde toen weer vanzelf. Maand later foutmelding van die drukslangetjes. Zat er 1 verstopt en roetfilter weer verstopt. weer geforceerd regenereren. weer een maand goed.
    Toen hoorde we ergens een licht geblaas. maar konden het probleem niet direct vinden. Paar dagen later werd het erger en was het de intercooler gescheurd….. Roetfilter weer moeten demonteren en uitstomen… want geforceerd lukte weer nimmer.
    Nu gaat het alweer een jaartje goed en om de 6 a 700 km doet i het nu vanzelf. auto gaat wat inhouden, en als je dan op je moment verbruikt kijkt zie je het verbruik serieus stijgen voor 10 min

    dus er moet een reden zijn dat i niet regenereerd. en het zijn altijd maar kleine dingen. Ahja men wervelkleppen heb ik ook al moeten laten vervangen

    als je de roetfilter uitstoomt met de hoge druk reiniger… een nachtje laten staan zodat het water er redelijk kan uitlekken…

    morgen eerst naar de dealer daan kunnen ze meer zien dan met de opcom
    en met de opcom kon hij niet regenerenen

    de opcom gaf dit aan diferenteeldruksensor deeltjesfilter funktioneringsstoring

    #17867755

    @CORSA2L16VALVE wrote:

    @sw_reijnders wrote:

    @CORSA2L16VALVE wrote:

    geforceerd regenereren noemen ze dat.

    als i bij een verkeerde gechipt is kan het zijn dat i nimmer regenereerd

    EDS verhoogt toch ook de frequentie van automatisch regenereren?
    bij sommigen wel geloof ik :hmmz

    het kan zowiezo geen kwaad

    als i bij EDS gechipt is, zit het probleem daar niet. Maar er zijn chippers die de wagen chippen en dat de auto nimmer regenereerd

    maar dan had hij toch al eerder vol gezeten

    is nu 3000 km verder

    zou dan al eerder vol hebben gezeten of niet

    #17867756

    @Dietrich Concept wrote:

    @jraaf wrote:

    Dacht ook dat ’t alleen met de tech2 kon, vandaar dat ik er mee naar de dealer ging. Ben er toen bij gebleven en hij staat idd op z’n 2200 a 2300 toeren minimaal 20 minuten te draaien.
    DPF modje gaat er bij mij toch echt in de winter op komen :afro
    Safe driving Jurgen

    en hoe lang was je er dan vanaf
    omdat je zegt voorlopig

    want moet over 2 weken op vakantie dus wil dan geen gezeik hebben

    Standaard regenereert het dpf om de 5000 kilometer bij een toeren tal boven de 2000 toeren in de 6de versnelling maar daar hebben ze al eens een modificatie op ingezet bij de dealer. Wat het nu is weet ik niet maar vraag morgen ff of die modificatie is doorgevoerd. Voorts is de mijne bij EDS gechipt en daar is de frequentie van regenereren verhoogd. Welke waarde weet ik ff niet meer. Staat me bij dat ze zeiden vanaf 1800 toeren in de 4de 5de en 6de versnelling om de 2000 kilometer. Pin me er niet op vast. Mijn Vec ging overigens pas na 800 km file te hebben gereden in noodloop en zat toen voor 84 % vol. Dit is nu ruim 5000 km geleden en tot op heden nog geen problemen :hmmz Maar ik gaat’m er gewoon uithalen, moet nog alleen uitzoeken wat ik met die toevoer slangen moet doen, netjes af doppen of iets dergelijks. Er zijn tegenwoordig ook DPF cleaners op de markt, iemand daar ervaring mee?

    Safe driving Jurgen

    #17867757

    ok dus als hij morgen schoon is zou ik wel een 5000 km weer kunnen rijden

    en normaal regenereert hij dan ook wel weer dus

    zullen morgen zien wat de dealer mij wijs maakt

    jullie horen het morgen wel

    #17867758

    @jraaf wrote:

    @Dietrich Concept wrote:

    @jraaf wrote:

    Dacht ook dat ’t alleen met de tech2 kon, vandaar dat ik er mee naar de dealer ging. Ben er toen bij gebleven en hij staat idd op z’n 2200 a 2300 toeren minimaal 20 minuten te draaien.
    DPF modje gaat er bij mij toch echt in de winter op komen :afro
    Safe driving Jurgen

    en hoe lang was je er dan vanaf
    omdat je zegt voorlopig

    want moet over 2 weken op vakantie dus wil dan geen gezeik hebben

    Standaard regenereert het dpf om de 5000 kilometer bij een toeren tal boven de 2000 toeren in de 6de versnelling maar daar hebben ze al eens een modificatie op ingezet bij de dealer. Wat het nu is weet ik niet maar vraag morgen ff of die modificatie is doorgevoerd. Voorts is de mijne bij EDS gechipt en daar is de frequentie van regenereren verhoogd. Welke waarde weet ik ff niet meer. Staat me bij dat ze zeiden vanaf 1800 toeren in de 4de 5de en 6de versnelling om de 2000 kilometer. Pin me er niet op vast. Mijn Vec ging overigens pas na 800 km file te hebben gereden in noodloop en zat toen voor 84 % vol. Dit is nu ruim 5000 km geleden en tot op heden nog geen problemen :hmmz Maar ik gaat’m er gewoon uithalen, moet nog alleen uitzoeken wat ik met die toevoer slangen moet doen, netjes af doppen of iets dergelijks. Er zijn tegenwoordig ook DPF cleaners op de markt, iemand daar ervaring mee?

    Safe driving Jurgen

    ik vond dit nog op het motor talk forum in duitsland misschien is het wat voor je
    kan misschien ook wel makkelijker lijkt mij

    http://www.pnx-tuning.de/index.php?gallery-18″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17867759

    Is het ook niet zo, doordat je de egr hebt afgedopt dat je roetfilter VEEL sneller verstopt gaat zitten. Tenminste dat zijn de verhalen die ik lees.

    #17867760

    oke

    hij moet dan wel vaker regereneren als je chipt he

    en ben al lang blij dat ik die egr kwijt ben

    anders dat roetfilter ook nog maar weg

    al die milieu shit erop geeft alleen maar problemen

    #17867761

    Net m’n opcom met een laptop aan de praat gekregen. DPF staat nu op 50% Leek er wel op dat ik een regenereer optie er op heb maar durfde die nog niet aan te klikken :hmmz Wel een proefrit gemaakt met de record mode ON. Ga ‘m zo eens bekijken. Verder geen foutcodes :afro Alleen de DVD90 herkende die niet en gek genoeg is er ook geen F40 bak beschikbaar in de opties. Voor de rest vind ik dit een heel leuk en goedkoop tooltje.

    @ Dietrichconcept, wat zij de dealer vandaag?

    Safe driving Jurgen.

    #17867762

    was vandaag geen tijd bij de dealer gaat hij nu morgen heen

    waar heb jij die opcom vandaan

    want is wel handig als je dat dan zelf regeneren

    bij mijn garage kon hij het niet maar dat was een BOSCH

    maar met de opcom kan het dus wel

    dus gaat morgen naar dealer

    #17867763

    Op-Com is echt ideaal, zeker voor degene met roetfilter. Het regeneren is een beetje “eng” om te doen maar ook wel weer grappig. Wel zorgen dat je de motor goed warm gereden heb alvorens het te doen. Als hij aan het regeneren is zie je de uitlaat temperatuur (2 sensoren) oplopen naar +600 graden, motor loopt dan ook te stampen om 3000rpm.

    #17867764

    @DennisD wrote:

    Op-Com is echt ideaal, zeker voor degene met roetfilter. Het regeneren is een beetje “eng” om te doen maar ook wel weer grappig. Wel zorgen dat je de motor goed warm gereden heb alvorens het te doen. Als hij aan het regeneren is zie je de uitlaat temperatuur (2 sensoren) oplopen naar +600 graden, motor loopt dan ook te stampen om 3000rpm.

    heb jij er ook 1 dennis

    en waar heb jij hem vandaan

    gr

    dietrich

    #17867765

    @jraaf wrote:

    Net m’n opcom met een laptop aan de praat gekregen. DPF staat nu op 50% Leek er wel op dat ik een regenereer optie er op heb maar durfde die nog niet aan te klikken :hmmz Wel een proefrit gemaakt met de record mode ON. Ga ‘m zo eens bekijken. Verder geen foutcodes :afro Alleen de DVD90 herkende die niet en gek genoeg is er ook geen F40 bak beschikbaar in de opties. Voor de rest vind ik dit een heel leuk en goedkoop tooltje.

    @ Dietrichconcept, wat zij de dealer vandaag?

    Safe driving Jurgen.

    Dat er geen f40 bak in de opties staat, komt omdat er alleen automaten uitgelezen kunnen worden.

    #17867766

    @dietrich, ik heb hem via ebay besteld, duurde wat langer maar was maar 30,- geloof ik.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.