Vreemde vondst marktplaats: dik inlaatspruitstuk C20XE

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Vreemde vondst marktplaats: dik inlaatspruitstuk C20XE

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236547

    Ik was een beetje aan rondneuzen op marktplaats en kwam dit tegen:

    http://link.marktplaats.nl/460979102″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    te koop inlaatspruitstuk c20xe dikke inlaatbocht/diameter

    Beschrijving
    Te koop dik inlaatspruitstuk voor opel c20xe 2.0 16v
    Een zeldzaam spruitstuk die in een kleine serie zijn geleverd
    Origineel opel en goedgekeurd voor autosport.
    Door de grotere diameter en dikkere bochten betere flow en meer vermogen
    Prijs is 225 euro

    Ik heb geen interesse, maar ik vraag me af in hoeverre dat dit waar is…
    Ik heb er nooit van gehoord.

    #17867352

    dit is dus waarschijnlijk een inlaat waarvan het nr eindigd op 197.

    en ja die zijn niet veel geleverd.

    theun

    #17867353

    Kan je dan ook echt een vermogen toename verwachten?

    #17867354

    Ik heb er 3 van gehad(dis motor en costcast kop)en ik merkte er geen reet van….
    Zelfde als het grotere gasklephuis wat hun aanbieden,zolang je lmm niet groter word in diameter heb je er toch geen zak aan.
    En ja diverse testen bewijzen dat….

    #17867355

    die prijs :shock: :shock:

    #17867356

    Ach jezus .. weer zon 197 goud zoeker..

    #17867357

    @mayhem wrote:

    Ach jezus .. weer zon 197 goud zoeker..

    waar staat dat nr in/op de inlaat dan
    zal ik es chekken of ik ook nog goud in de schuur heb
    whahaha

    maar 225 zou ik der niet eens voor durfen vragen
    kan me ook niet voorstellen dat iemand dat er voor betaald ;)

    #17867358

    En toch zijn ze het waard. Snap best dat veel mensen hier het onzin vinden. ken ze zelf uit de rally sport. autocrosers zijn er ook gek op. Normaal zijn die motoren redelijk getuned.. en alle kleine beetjes helpen ;)

    #17867359

    Icm welke cilinderkoppen zijn deze inlaatspruitstukken geleverd?

    Edit:

    Ik ben er al achter…
    Dit type spruitstuk werd geleverd op dis motoren. Dus met KS859 kop, en als ik me niet vergis hadden deze kleinere inlaat en uitlaatpoorten net als de KS400 (vergeleken met coscast en KS700 koppen).

    Lijkt mij wel een vreemd combo eigenlijk… Een vergroot spruitstuk met een verkleinde kop.

    :hmmz

    #17867360

    :) Blijkbaar zijn ze het niet waard maar wordt het er wel voor betaald. Is een klein maar groot verschil. :P

    #17867361

    deze ziten ook op een vectra a gt 20 16v dis deze zijn zonder trackson control

    #17867362

    waar staat dat nummer ongeveer?
    heb namelijk een vectra a gt 2.0 16v dis staan zonder traction control.

    #17867363

    hier op het forum stond er een tijd geleden ook een te koop.
    was van iemand die iets met een manta had, dacht ik.
    dr anthrax, ofzoiets.

    groeten.

    #17867364

    @kadett4x4 wrote:

    hier op het forum stond er een tijd geleden ook een te koop.
    was van iemand die iets met een manta had, dacht ik.
    dr anthrax, ofzoiets.

    groeten.

    Klopt dat was ik die van mij is verkocht alleen was de mijne bewerkt samen met een gasklep. Scheelde wel een paar pk en merkte wel lichte verschil

    #17867365

    @Peter_89 wrote:

    En toch zijn ze het waard. Snap best dat veel mensen hier het onzin vinden. ken ze zelf uit de rally sport. autocrosers zijn er ook gek op. Normaal zijn die motoren redelijk getuned.. en alle kleine beetjes helpen ;)

    Klopt, ze mogen geen lexmaul bv, er moet een gm nmmr op zitten, en dus ze zijn gek op zulke onderdelen met gm nmmr

    #17867366

    ik heb gehoord van een rallycrosser dat een maat van hem hem had en dat die inlaat meer koppel toenamen aan gaf op de dyna dan een lexmaul of et ook waar is gaan idee maar in de cros lijkt et me wel lekker

    #17867367

    @KRSA2000 wrote:

    Icm welke cilinderkoppen zijn deze inlaatspruitstukken geleverd?

    Edit:

    Ik ben er al achter…
    Dit type spruitstuk werd geleverd op dis motoren. Dus met KS859 kop, en als ik me niet vergis hadden deze kleinere inlaat en uitlaatpoorten net als de KS400 (vergeleken met coscast en KS700 koppen).

    Lijkt mij wel een vreemd combo eigenlijk… Een vergroot spruitstuk met een verkleinde kop.

    :hmmz

    dis motoren zijn ook geleverd met coscast kop

    #17867368

    @Oenatje wrote:

    @KRSA2000 wrote:

    Icm welke cilinderkoppen zijn deze inlaatspruitstukken geleverd?

    Edit:

    Ik ben er al achter…
    Dit type spruitstuk werd geleverd op dis motoren. Dus met KS859 kop, en als ik me niet vergis hadden deze kleinere inlaat en uitlaatpoorten net als de KS400 (vergeleken met coscast en KS700 koppen).

    Lijkt mij wel een vreemd combo eigenlijk… Een vergroot spruitstuk met een verkleinde kop.

    :hmmz

    dis motoren zijn ook geleverd met coscast kop

    Dat klopt… dat zijn versterkte versies van de KS859 koppen, dus ook met de kleinere in en uitlaat poorten!

    #17867369

    maar als je dus een 2.5 heb moet die grotere poorten dan helemaal helpen of is dat dan niet het geval of kan ik beter lexmaulen?
    is trouwens voor de sprint

    mvg wijtze

    #17867370

    Er bestaat ook nog een spruitstuk die je niet kan vinden in de EPC van opel. Ik heb toen dat nummer van een Werks Kadett GSi spruitstuk overgeschreven. Deze had een motorsportnummer.. En deze was aanzienlijk dikker dan een originele.
    Alleen met me stomme kop ben ik dat nummer kwijt geraakt…

    Je zou ook gewoon die betreffende persoon kunnen bellen, om te vragen wat voor nummer erop staat. Dan is deze hele discussie niet nodig over of tie het waard is………

    #17867371

    ja da klopt maar het ligt er ook aan wat je der mee wil doen crossen of sprinten is tog anders
    meer koppel of meer pk wat vin je belangrijker

    #17867372

    als er iemand interesse heeft, voor die prijs mag je de mijne komen halen hoor!!
    Heb er 2 liggen.
    naar ’t schijnt zijn ze 2mm groter in inlaat, maar volgens mij zijn ze vooral op de DIS motoren geleverd, heb er 2 gehad en hadden beide eentje die eindigde op 197.

    #17867373

    @felix wrote:

    als er iemand interesse heeft, voor die prijs mag je de mijne komen halen hoor!!
    Heb er 2 liggen.
    naar ’t schijnt zijn ze 2mm groter in inlaat, maar volgens mij zijn ze vooral op de DIS motoren geleverd, heb er 2 gehad en hadden beide eentje die eindigde op 197.

    Bedoel je nu die prijs van 225 Euro?

    #17867351

    @Miruni wrote:

    @felix wrote:

    als er iemand interesse heeft, voor die prijs mag je de mijne komen halen hoor!!
    Heb er 2 liggen.
    naar ’t schijnt zijn ze 2mm groter in inlaat, maar volgens mij zijn ze vooral op de DIS motoren geleverd, heb er 2 gehad en hadden beide eentje die eindigde op 197.

    Bedoel je nu die prijs van 225 Euro?

    tja voor die prijs zeker!!

    maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze zoveel waard zijn, anders check ik de andere die ik liggen heb ook es :jerry

    #17867374

    net bij mijn station c20xe gekeken. daar zit ook zo 1 op die eindigd met 197

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.