2.2i 16V brandstofpomp kuren Vectra C

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum 2.2i 16V brandstofpomp kuren Vectra C

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236306

    Is dit herkenbaar voor iemand en beter, wat is de oplossing ?

    Ik heb een rit gemaakt met de GTS en na een paar uur stilstand start ik de motor. Het toerental komt onder stationair terecht en het rode acculampje gaat branden. Soms verdwijnt het rode lampje bij een herstart, maar soms blijft deze toch branden. Is de motor dan weer op bedrijfstemperatuur en ik herstart de motor, dan verdwijnt wederom het rode acculampje.

    Het ik een stuk gereden en tijdens het inparkeren kom ik kort onder in de toeren, gaat het rode acculampje branden.

    Nu heb ik met de vorige brandstofpomp gemerkt dat er een link is met het brandstofsysteem en dit het acculampje, maar helemaal duidelijk is me het nog niet en als ik de Vectra laat doormeten bij de Opel dealer slaat het tandartssyndroom toe, niets aan de hand (of toch een beetje een Christine ;) ).

    Wie-o-wie herkent dit en heeft het uiteindelijk op weten te lossen? :hmmz

    #17864683

    Euhh Drukregelaar al vervangen???

    Accu lampje gaat waarschijnlijk branden scm te laag toerental.. dat zou dan volkomen normaal zijn, dynamo zit dan onder zijn laad toerental..

    Willem

    #17864684

    Ja, twee jaar geleden zijn beide – drukregelaar en pomp – vervangen. Dat lampje even oplicht prima, maar nu blijft deze na een kort moment te laag toerental branden. Verklaard natuurlijk nog niet mijn eerste deel van het relaas, maar wel bedankt voor je respons.

    #17864685

    Benzine druk werkelijk gemeten???

    Willem

    #17864686

    Een keer of drie, maar dan treedt het tandartsprincipe op. Ik zal ‘m bij de dealer aan de stekker moeten hebben als het beruchte lampje brand … :???:

    Is die brandstofpomp en drukregelaar dan een achilleshiel van deze motor? Of ben ik de enige die dit probleem ervaart? De dealer update (terugroepactie) heb ik namelijk dus al met terugwerkende kracht gehad …

    #17864687

    Is dit dan een 2.2 direct? (Z22YH) of en Z22SE want die zijn volgens mij allebei geleverd in de gts.

    #17864688

    @midnight black wrote:

    Is dit dan een 2.2 direct? (Z22YH) of en Z22SE want die zijn volgens mij allebei geleverd in de gts.

    Het is idd een 2.2 direct Z22YH.

    #17864689

    Die heb ik ook, en heb laast mijn brandstofpomp vervangen.
    Hij was niet meer vooruit te branden, en met de tech 2 er aan gaf hij veel te kort druk.
    Hij liep alleen nog maar op de pomp in de tank!
    Dus hij moest vervangen worden, maar het is wel een dure hij kost ongeveer 600 euro, bij de vod :vertag
    Maar daarna ging hij weer als de brandweer, want het is wel een fijne motor!! :wors

    Gr Jurgen

    #17864690

    De pomp en drukregelaar zijn in augustus 2010 vernieuwd en gaan doet ie, ik laat menig medeweggebruiker de twee achterpijpen met plezier zien, alleen dat rottige probleem met die slechte warme start/rode acculamp irriteert me en wil ik opgelost hebben.

    #17864691

    heb je hier inmiddels al een oplossing voor??
    heb dit probleem afgelopen week nu ook 2 keer gehad.

    #17864692

    Niet helemaal, maar het is wel enorm verbeterd. Tijdens de laatste grote onderhoudsbeurt in juni 2012 maakte ik melding dat na langere tijd harder rijden op de cruise control ;) (150/160), wederom een sensor werd geactiveerd. Dit bleek een melding te zijn dat de terugslagklep in het uitlaatsysteem (ik praat ff na, geen idee wat ik zeg) soms even bleef hangen.
    Om een lang verhaal kort te maken, de computer is gereset op deze foutmelding en waarschijnlijk is daarbij meer gereset op de foutmeldingen, want heel af en toe krijg ik nog de rode acculamp melding. Dit is alleen als ik bijvoorbeeld na een kwartier/twintig minuten na een rit opnieuw de motor start. Uitzetten en herstarten is dan voldoende. Ook rijd ik dit jaar meer lange ritten (ca. 1500 km per maand) en dit heeft ook een positief effect op de techniek van de auto.

    #17864693

    Aha EGR probleem dus, doordat je nu meer lange ritten maakt vervuild de motor natuurlijk minder waardoor je minder problemen hebt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.