Poll: welke motorkap

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Poll: welke motorkap

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235918

    de vraag lijkt mij duidelijk.

    omdat de motor te hoog is moet de kap worden aangepast.

    ik dacht aan een open kap, de vraag welke vinden jullie mooier?

    #17859006

    ik zou toch een andere oplossing zoeken, vind het eigenlijk allebei niks.
    IMO doet dit zeker afbreuk aan de rest van de gerestaureerde kadett…

    Maar dat is wat ik ervan vind :wink:

    #17859007

    Wellicht een idee om een motorkap van een Rekord/Ascona diesel te verbouwen? Die hebben een bult erin.

    #17859008

    Stender, je bent me net voor :jerry

    #17859009

    @Stender wrote:

    Wellicht een idee om een motorkap van een Rekord/Ascona diesel te verbouwen? Die hebben een bult erin.

    ik heb zo’n kap liggen, alleen het is zo lastig om dat netjes te krijgen zonder dat je later de bonken plamuur om je oren krijgt…..

    #17859010

    Kun je dat niet gaan lassen??

    #17859011

    De groene kap maar dan met een twist, maak de bestaande opening rechthoekig en lijm er aan de onderkant een stuk plexiglas tegen aan.

    #17859012

    Wat voor motor is het eigenlijk dat ie zo hoog komt? Is er geen mogelijkheid om het blok er lager in te hangen?
    Ik weet niet wat de uiteindelijke stijl wordt, maar plexiglas vind ik persoonlijk niet zo mooi staan zoals ik het me nu voorstel.

    #17859013

    plexiglas past ook niet, dit gat is bittere noodzaak, want het blok komt circa 3cm te hoog uit.

    #17859014

    Kun je niet een stuk van het kleppendeksel afzagen en dat dan lager terug lassen? Olievuldop helemaal achteraan plaatsen zou dan ook helpen. Als ik de foto van de zwarte kap bekijk zou je er dan al een heel eind zijn..:hmmz

    En iets lagere motorrubbers? is dat geen mogelijkheid? Alle beetjes helpen tenslotte…

    Zo’n gat in de kap is echt geen porum vind ik.. :(

    #17859015

    ik zou ook voor zo’n dieselbult gaan, krijg je mooier dan dit, en bovendien zal dit ook weer zo zijn problemen met zich meenemen.

    #17859016

    bult van een rekord E / senator A / ascona B diesel erop lassen. :thumb

    ik heb eventueel nog wel een uitgezagen bult van een rekord liggen. mag je voor weinig hebben en jij hoeft je goede motorkap niet kapot te zagen. :thumb

    #17859017

    Bult op de kap maken, niet open laten want dat doet echt afbreuk aan de rest van het werk wat je erin hebt gestoken.

    Als je die bult nu van onderuit in de kap gaat lassen heb je volgens mij minder kans op trekken. Goede koel pasta tijdens het lassen gebruiken scheelt ook al weer veel..

    #17859018

    wel gaaf rekord bult erop

    #17859019

    idd bult op de kap , bult kan je afzonderlijk lassen , en dan met carrosseriekit erop lijmen als je niet wilt lassen.

    #17859020

    maak er een luchthapper van?… :p problem solved

    #17859021

    als je het kleppendeksel inderdaad iets aanpast

    dan de carresorie tenopzichte van je vooras iets verhogen
    dit kun je met een verlaging van de ophanging wel weer compenseren
    mischien de motor tenopzichte van de as nog iets laten zakken

    dan kan er een dichte originele kap op
    das vast veel mooier ;) :thumb

    ok t is ook veel meer werk
    maar van werken is nog nooit iemand dood gegaan :jerry :jerry

    #17859022

    +1 :thumb

    #17859023

    @louwe 16 klepper wrote:

    als je het kleppendeksel inderdaad iets aanpast

    dan de carresorie tenopzichte van je vooras iets verhogen
    dit kun je met een verlaging van de ophanging wel weer compenseren
    mischien de motor tenopzichte van de as nog iets laten zakken

    dan kan er een dichte originele kap op
    das vast veel mooier ;) :thumb

    ok t is ook veel meer werk
    maar van werken is nog nooit iemand dood gegaan :jerry :jerry

    blok ligt al koud op de vooras.

    carrosserie zou dan 3cm gelift moeten worden, wat bij een c-kadett niet(normaal/gemakkelijk) te doen is.

    dit tov een manta waar het weer wel makkelijk te doen is.

    kleppendeksel veranderen is ook geen optie want het tandwiel loopt strak in het deksel.

    #17859024

    Een pukkeltje van een Opel GT erop :thumb

    #17859025

    De keus tussen de zwarte en de groene motorklep is heel gemakkelijk.

    Ik kies geen van beide, je kunt nog beter ZONDER motorkap gaan rijden
    Vindt het echt zwaar afbreuk doen aan de kadett

    Ik zou inderdaad ook voor een dieselbult of dergelijke gaan.
    Denk dat met een beetje rondvragen zo een klepje voor weinig wel te maken is.
    Zo vreselijk moeilijk is het toch ook weer niet om een bult in een klep te lassen.

    #17859026

    @louwe 16 klepper wrote:

    ok t is ook veel meer werk
    maar van werken is nog nooit iemand dood gegaan :jerry :jerry

    Maar wil je dat risico nemen dan? :jerry

    Ontopic: Persoonlijk zou ik ook een bult oplassen, van een GT of een Rekord. Of de motor lager hangen, maar zo met een gat rond rijden vind ik niet mooi.
    Mocht je echt een keuze tussen de motorkappen willen maken, zou ik voor de groene gaan, maar dan wel in een andere kleur natuurlijk.

    #17859027

    Ik sluit me aan bij de rest, zo’n gat is not done
    bult van een record zou em mooi staan :thumbup

    #17859028

    Moet me aansluiten bij de rest, vindt beide niks
    Bult erop………

    #17859029

    ik ook niet wat denk je als het regent

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.