Max vlakken 2.0e onderblok ?

Forumindex Forums Techniek Cih Max vlakken 2.0e onderblok ?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235350

    Mijn onderblok is wat ingevreten waar de koppakking opzit. Heb nu een stalen koppakking gekocht merk althena maar wat is de orginele dikte van een 2.0 koppakking ?de stalen is volgens mij 1.5 of 1.6 klopt dat ?
    Hoeveel kan ik er max van een onderblok vlakken voordat ik in problemen kom?

    #17852481

    :agentniets, of heb je er te korte zuigers in?

    #17852482

    Of je moet de bovenkant van de zuigers afdraaien zodat ze niet boven het blok uitsteken.
    Bij mijn 2400 zat er tussen de cilinders 2 en 3 een klein deukje en daarom hebben ze het blok toen moeten vlakken, is misschien 0,25 mm afgehaald toen.
    De zuigers zitten nu precies gelijk met de bovenkant van het blok, maar kan bij andere blokken natuurlijk iets verschillen.

    #17852483

    Is het advies voor een stalen koppaking omdat het echt 100 procent vlak moet zijn tegen lekkage :( zag bij risse dat je wel 6 verschillende diktes had in koppaking denk dat daar het inzit hoeveel je max er af kan halen maar moet wel weten dan hoe dik een orginele is :)

    #17852484

    Hoi, de dikte van een koppakking voor een CIH motor is 1 millimeter volgens de Aldoc, of het een 2.0 of een 2.4 maakt niet uit.

    #17852485

    [rquote=1910120&tid=146008&author=Keesjr]Hoi, de dikte van een koppakking voor een CIH motor is 1 millimeter volgens de Aldoc, of het een 2.0 of een 2.4 maakt niet uit.
    [/rquote]

    Mooi dan komt het helemaal goed thanks:)

    #17852486

    Bij mijn 3.0E heb ik de kop ruim 1mm laten vlakken om de compressieverhouding te verhogen. De klepuitsparingen in de zuigers heb ik iets moeten vergroten, verder geen problemen.
    De compressieverhouding steeg van 9:1 naar 10,1:1. Niet veel dus maar denk er wel aan dat als je het blok vlakt, de compressieverhouding ongeveer tweemaal zo snel stijgt als bij de kop vlakken (door de wigvormige verbrandingskamer).
    Mogelijk moet je je verbrandingskamer nog aanpassen om de compressieverhouding binnen de perken te houden.

    #17852487

    Of een nokkenas met meer graden, dan wordt je compressie ook lager vanwege de later sluitende kleppen.

    #17852488

    @Keesjr wrote:

    Of een nokkenas met meer graden, dan wordt je compressie ook lager vanwege de later sluitende kleppen.

    Citeer dit is ? Ben ik wel benieuwd naar. :idea:

    #17852489

    De verhouding….Cilinder inhoud kop inhoud veranderd door een andere nokkenas niet,enkel de druk die tijdens de compressie plaats vind zal veranderen..

    #17852480

    Oh jah duidelijk, dacht zelf even niet door excuus :D

    #17852490

    heb ook nog een vraagje over het kop vlakken van een c24NE. hoeveel mm kan ik de kop laten vlakken, zal mijn vermogen hierdoor aanzienlijk steigen?? ik hoor nml verschillende verhalen.
    Weet iemand welke nokkenassen ik het best kan kopen voor meer vermogen, en waar bestellen??

    mvg. Robert

    #17852491

    kopvlakken op een standaard motor is bijna niet merkbaar,

    in combinatie met een andere nokkenstok wel,

    #17852492

    is een 2ltr kop beter dan een gevlakte 2.4?

    #17852493

    @Robert Smit 8v wrote:

    is een 2ltr kop beter dan een gevlakte 2.4?

    Nee..

    #17852494

    @Robert Smit 8v wrote:

    heb ook nog een vraagje over het kop vlakken van een c24NE. hoeveel mm kan ik de kop laten vlakken, zal mijn vermogen hierdoor aanzienlijk steigen?? ik hoor nml verschillende verhalen.
    Weet iemand welke nokkenassen ik het best kan kopen voor meer vermogen, en waar bestellen??

    mvg. Robert

    De compressie en nokkenas die je moet hebben hangt helemaal af van wat je met de auto wilt gaan doen, hou je de injectie, gaan er webers op, rij je vooral op straat, of wordt het een circuitracer etc………..

    #17852495

    ik ga rijden met 45mm of 48mm webers en word vooral op straat gebruikt.
    Zoek hiervoor dus de beste combinatie met het meeste vermogenwinst

    #17852496

    Voor op straat zijn 45 mm Webers groot zat, en bv. een nokkenas van 290 graden bv. de kent OP244 of iets soortgelijks, dan heb je trekkracht van onderuit en kan ie ook lekker toeren draaien, 6000 is goed te doen.

    #17852497

    oke, waar raden jullie mij aan om onderdelen zoals nokkenas en zuigerveren te bestellen?

    #17852498

    Nokkenas/stoters/klepveren bij Speedcentre en de zuigerveren/pakkingen bij een revisiebedrijf, heb zelf goede ervaringen met Biggelaar in Made.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.