licht vliegwiel v6 m-tech/courteney krom geleverd??

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz licht vliegwiel v6 m-tech/courteney krom geleverd??

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235313

    Wie heeft er ervaringen met het vliegwiel van mtech op een 3.0 V6 met F25 bak?

    Meen ooit gelezen te hebben dat de koppeling slipte door de chroomlaag die er op zit of iets dergelijks?

    zie op ebay ook nog meerdere vliegwielen voor V6 maar is allemaal met chroomlaag.

    Gaat die slippen met een 3.0 V6 met sportkoppeling en 243,2 pk?

    #17850918

    de chroomlaag er afstralen geen optie? :hmmz

    #17850919

    Zou die chromelaag er af laten draaien. Stralen is gelijk zo grof, denk om je koppelingsplaat he….Zal wel weer glad slijten, maar je plaat dus ook iets.

    #17850920

    heb ik ook aan gedacht maar liever laat ik hem zo ivm onbalans enzv.

    Vraag me dus af of er meerdere mensen problemen mee hebben de leverancier zegt chroomlaag slijt er vanzelf vanaf geeft geen problemen.

    Maar tja heb geen zin om het zooitje weer los te maken om het vliegwiel te vlakken omdat die slipt.

    Geen mensen met v6 vliegwiel van mtech?

    #17850921

    Ik heb er 1 in Engeland gekocht! Zonder chroomlaag. Kostte me 300 incl verzenden.



    #17850922

    [rquote=1909408&tid=145964&author=Trompie]Ik heb er 1 in Engeland gekocht! Zonder chroomlaag. Kostte me 300 incl verzenden.




    [/rquote]

    Dat is het het vliegwiel van rennsport.

    ik heb ze bedrijfsmatig besteld bij de hoofdleverancier van mtech voor 204 inclusief verzenden :agent
    Leverancier heeft mij verzekerd dat de problemen met slippende koppeling opgelost zijn.

    We wachten af.

    #17850923

    wat een afzetter dan. Op inet vraagt ie 315 euro er voor.

    #17850924

    verschil tussen bedrijfsmatig inkopen en particulier verkopen houdt je altijd;)

    #17850925

    [rquote=1909547&tid=145964&author=Trompie]wat een afzetter dan. Op inet vraagt ie 315 euro er voor.[/rquote]

    inderdaad en prijs is wel exclusief btw maarja btw is weer aftrekbaar!

    Hoe denk je trouwens dat mtech die dure banner betaald hier op de website?

    moet toch ergens aan verdienen :-)

    #17850926

    Sommige mensen kunnen maar moeilijk verkroppen dat handel betekend dat er spullen duurder verkocht worden dan dat ze zijn ingekocht.

    #17850927

    Inderdaad ik begrijp dat ook niet altijd..
    Ben absoluut geen ‘Mtech-fanboy’, en wellicht dat ze met sommige delen (te) duur zijn, maar uiteindelijk is niemand verplicht daar te kopen.

    btw aftrekbaar ?? Mtech moet die 19% over die 315 weer afdragen, maar goed.

    In het geval van het vliegwiel zou de marge zou voor M Tech 35% bedrragen.
    Is geen exceptionele (hoge) marge lijkt me. Deze marge moet alles dekken, het is een bruto marge.

    #17850928

    Mja totdat ze zelf op die stoel zitten, dan is het klagen dat er niks te verdienen valt. :P Dat is echt zó Nederlands, en wat een beetje slimme handelaar doet….als iedereen korting wil dan drukt ie er in eerste instantie 10% extra op, betaal je je eigen korting zeg maar. Doen ze in Turkije ook, alles is daar 2x zo duur geprijsd als dat je het daadwerkelijk kan kopen als je even handje klap doet. Maar jij hebt een goed gevoel omdat je er de helft af hebt geluld, maar die turk heeft het spul nog 6x over de kop laten gaan :D

    #17850929

    Jullie hebben wel gelijk hoor! Ik moet eigenlijk nie zo zeuren! ;)

    Ik heb ook weleens wat verkocht voor veel mer dan ingekocht! :angel

    #17850930

    Vliegwiel van Mtech is ook iets te dik, afdraaien van de chromelaag is al een goede om dit enigzins op te vallen.

    Willem

    #17850931

    toch raar dan, want een kennis van me heeft daar dus geen last van. gekietelde 3.0 met mtech vliegwiel icm. f25 bak..

    #17850932

    wij hadden onvoldoede druk, slippende koppeling, en dat met een geknepen 2.5 V6.

    je voelde ook de diafragma werking in het pedaal

    Willem

    #17850933

    [rquote=1912007&tid=145964&author=wim-v6]wij hadden onvoldoede druk, slippende koppeling, en dat met een geknepen 2.5 V6.

    je voelde ook de diafragma werking in het pedaal

    Willem[/rquote]

    was dat niet icm. een f28 bak en zo’n pasplaat ertussen? of was dat iemand anders?

    #17850934

    Leverancier had toch Dietrich verzekerd dat de problemen met slippende koppeling opgelost waren?

    Ik ga er dan ook vanuit dat er dan ook ooit problemen geweest zijn in het verleden. Mischien iets te dikke chroomlaag gehad.

    #17850935

    Of er nu een pasplaat tussen zit of niet, maakt niks uit wat betreft de koppelings werking, gaat puur op montage ruimte koppelings plaat tussen drukgroep en vliegwiel.

    Willem

    #17850936

    moet die van mij nog monteren, ben benieuwd!

    #17850937

    [rquote=1912589&tid=145964&author=wim-v6]Of er nu een pasplaat tussen zit of niet, maakt niks uit wat betreft de koppelings werking, gaat puur op montage ruimte koppelings plaat tussen drukgroep en vliegwiel.

    Willem[/rquote]

    ging mij meer om die bus die je plaatst ivm. het druklager. als die te lang is, ontkoppeld ie ook niet goed he..

    #17850938

    [rquote=1912007&tid=145964&author=wim-v6]wij hadden onvoldoede druk, slippende koppeling, en dat met een geknepen 2.5 V6.

    je voelde ook de diafragma werking in het pedaal

    Willem[/rquote]

    Dat ligt denk ik aan de pasplaat, Ronald had ook een 3.0 met F18 en pasplaat.
    Dat reed voor geen meter! en zelfs met de originele koppeling, vliegwiel slipte die door!!

    #17850939

    [rquote=1912966&tid=145964&author=bd.][rquote=1912589&tid=145964&author=wim-v6]Of er nu een pasplaat tussen zit of niet, maakt niks uit wat betreft de koppelings werking, gaat puur op montage ruimte koppelings plaat tussen drukgroep en vliegwiel.

    Willem[/rquote]

    ging mij meer om die bus die je plaatst ivm. het druklager. als die te lang is, ontkoppeld ie ook niet goed he..[/rquote]

    We hadden een gewoon en niet aahgepast druklager ertussen.

    met de juiste ontkoppelbaan en ontkoppelbereik, dus daar lag het bij ons niet aan.

    De gehele setup was origineel op het vleigwiel na!!!

    Ligt niet aan de pasplaat, daar de koppelings werking gelijk was aan origineel.

    Willem

    #17850940

    Toch is het probleem bij hem nu opgelost je voelde door die pasplaat duidelijk de diafragma werking.
    en bij stationeer toeren draaien hoorde je het druklager gewoon rammelen af en toe!

    Nu met een normale F25 bak, sportkoppeling, licht vliegwiel niet meer slippen en geen diafragma werking meer in het pedaal.

    #17850941

    Het licht echt niet aan die pasplaat, snap niet dat mensen daar problemen mee hebben Zal dan eerder aan liggen dat de F28 gaar is. Moet je eens de prisas van een F25 bak opmeten, en die van een F28. Lengte is hetzelfde, moet je de beide bellhousings eens opmeten, die van een F25 staat verder naar voren, de prias valt daar dus ruim binnen, bij een F28 ligt de punt van de prisas vrijwel gelijk met de rand van de bellhousing. Enige wat die pasplaat doet is die belhousing verbreden zodat je dus het V6 vliegwiel er aan kunt laten zitten i.p.v een 16v monteren en de motor opschuiven.

    Probleem wat je nog wel kunt hebben is mer het lichte vliegwiel. De genoemde chroomlaag kan een probleem zijn. Combinatie van een 3.0 motor, licht vliegwiel en een 2.5 koppeling. Probleem is dan een slippende koppeling door een te warm wordend vliegwiel. Oplossing is een versterkte sachs sportkoppeling te monteren.

    Ik heb de laatste jaren al genoeg van V6 gezien om inmiddels wel te weten wat goed gaat en wat niet. En dan zijn er altijd nog de tussen verhalen, bij de een gaat het goed en bij de ander niet.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.