Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B2 2.5 V6 startproblemen bij warm blok
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 7 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
7 april 2011 om 15:14 #17235304
Hallo opelliefhebbers!
Sinds kort heb ik een 2.5V6 i.p.v. een 2.016v.
Ik ben de auto in perfecte staat aan het brengen en heb er al veel aan gedaan.Nu het wat warmer begint te worden buiten merkte ik op dat als ik de auto 2 uurtjes met rust heb gelaten en hem daarna wil starten dat hij moeilijk op “gang” komt!
Daarna loopt hij wel prima.Ik heb gelezen dat het aan een hangende injector zou liggen, wat denken jullie ervan?
En helpt dan zo’n blik met fuel cleaner in de tank gooien of moet ik dan de injectoren reinigen (lijkt me zo’n gedoe!)?
Groetjes Sander
7 april 2011 om 16:15 #17850831volgens mij moet ik eens goed in de buurt rondkijken ;)
Die flesjes injector reiniger kunnen in ieder geval geen kwaad en ik moet zeggen dat ik daar ook weinig van injectoren hoor bij een x25xe
wat wel een kwaaltje van die v6 is, zijn de bougiekabels/bobine.
7 april 2011 om 16:33 #17850832Temp.zender van het koelwater gecontroleerd?
gr.Rudy7 april 2011 om 16:35 #17850833klinkt idd als een temperatuursensortje…
Mischien even checken met Opcom of tech 2?7 april 2011 om 18:59 #17850834vermoed ook temp sensor.
hang hem is aan een opcom inderdaad lees de waardes is uit of met een tech 2.7 april 2011 om 19:02 #17850835[rquote=1909016&tid=145956&author=sw_reijnders]volgens mij moet ik eens goed in de buurt rondkijken ;)
Die flesjes injector reiniger kunnen in ieder geval geen kwaad en ik moet zeggen dat ik daar ook weinig van injectoren hoor bij een x25xe
wat wel een kwaaltje van die v6 is, zijn de bougiekabels/bobine.[/rquote]
Mja, de bobine is maandje geleden vervangen en de kabels werken en vonken allemaal prima.Ik had zelf gelezen dat er nog wel eens een injector lek wil zijn, dan blijft die door druppelen als je contact uitzet en verzuip je de motor een beetje.
Weet niet dat als ze lek zijn ze ook daadwerkelijk kapot zijn of gewoon gereinigd moeten worden?7 april 2011 om 19:03 #17850836[rquote=1909032&tid=145956&author=Fearless]klinkt idd als een temperatuursensortje…
Mischien even checken met Opcom of tech 2?[/rquote]Hmm nog niet aan gedacht, ik zal het eventjes inzien!
10 april 2011 om 07:13 #17850837ik heb het zelfde gehad mijn mijn V6 (’96), bij mij was 1 injector lek, (Bleef gedeeltelijk / geheel open staan).
Willem
10 april 2011 om 15:28 #17850838[rquote=1910563&tid=145956&author=wim-v6]ik heb het zelfde gehad mijn mijn V6 (’96), bij mij was 1 injector lek, (Bleef gedeeltelijk / geheel open staan).
Willem[/rquote]
Okej, is dat op te lossen door de injector schoon te maken of is die kapot en moet ik alvast maar kijken voor nieuwe?
Groetjes
10 april 2011 om 19:20 #17850839Eerst vaststellen of dat het probleem is, lijkt mij.
10 april 2011 om 19:59 #17850840inderdaad.
kan je doen door het inlaat te verwijderen tot he de injectorrails kan demonteren.
stekkers van de injectoren halen,
dan starten, en kijken of er een begint te druppelen of zelfs vernevelen (laatste had ik dus, keurig 4 nevelkegels, alleen had de injector dicht moeten wezen)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.