nokkenassen slijpen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) nokkenassen slijpen

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235197

    Is er iemand die een adres heeft waar ik de nokkenassen van mijn c20xe m2.8 kan laten slijpen?
    of moet ik een setje catcams aanschaffen?

    #17849377

    neem een setje catcams,
    ben je in 1 keer klaar.

    Hoef je ook geen rare fratsen uit te halen.
    Dan weet je wat je hebt. ;)

    #17849378

    Of Dbilas of Schrick of van elke goede nokkenas leverancier.

    Verslijpen doe je eigenlijk alleen als je een profiel wilt dat echt niet leverbaar is, maar dan nog zou ik ze dan uit blanks laten maken.

    #17849379

    Is dat beter dan de oude te laten verslijpen ivm metaal vermoeiing?

    #17849380

    dacht dat je dan ook met schims moest gaan werken want anders krijg je nog je lift en duratie niet wat je wil…

    #17849381

    Je kan alleen maar afslijpen he, niet bijslijpen, dus veel kan je niet die doen met je huidige nokkenas..

    #17849382

    is er misschien hier iemand die een setje nokkenassen te koop heeft?

    #17849383

    [rquote=1907555&tid=145816&author=rally driver]is er misschien hier iemand die een setje nokkenassen te koop heeft?[/rquote]

    ik heb nog een setje schrick nokkenassen liggen.
    hebben enkele 1000 kilometers in mn kadett 16v gelegen.
    mogen eventueel wel weg

    #17849384

    [rquote=1907519&tid=145816&author=Mad Max]Je kan alleen maar afslijpen he, niet bijslijpen, dus veel kan je niet die doen met je huidige nokkenas..[/rquote]

    Nokkenassen worden ook opgelast alvorens te herslijpen.

    Anders heeft het geen zin.

    #17849385

    [rquote=1910402&tid=145816&author=robert1701][rquote=1907519&tid=145816&author=Mad Max]Je kan alleen maar afslijpen he, niet bijslijpen, dus veel kan je niet die doen met je huidige nokkenas..[/rquote]

    Nokkenassen worden ook opgelast alvorens te herslijpen.

    Anders heeft het geen zin.

    [/rquote]

    Nokkenassen worden niet opgelast!
    Als je een tekeningetje ziet dan snap je het hoe je meer lift kunt krijgen.

    #17849386

    [rquote=1911002&tid=145816&author=Miruni]
    Nokkenassen worden niet opgelast!
    Als je een tekeningetje ziet dan snap je het hoe je meer lift kunt krijgen.[/rquote]

    Wat wordt bedoeld met “lift”?

    Als je de kleppen grafiek wilt veranderen, het openen van de kleppen wilt vervroegen, moet er op die “vroegere” plaats wel al het begin van de nok zijn. Dit kan enkel door toevoegen van materiaal.

    Ik heb bij een bedrijf ooit geïnformeerd naar prijzen en ik kreeg toen de keuze tussen: een nieuwe nokkenas of mijn oude laten oplassen en slijpen.

    #17849387

    [rquote=1914724&tid=145816&author=robert1701][rquote=1911002&tid=145816&author=Miruni]
    Nokkenassen worden niet opgelast!
    Als je een tekeningetje ziet dan snap je het hoe je meer lift kunt krijgen.[/rquote]

    Wat wordt bedoeld met “lift”?

    Als je de kleppen grafiek wilt veranderen, het openen van de kleppen wilt vervroegen, moet er op die “vroegere” plaats wel al het begin van de nok zijn. Dit kan enkel door toevoegen van materiaal.

    Ik heb bij een bedrijf ooit geïnformeerd naar prijzen en ik kreeg toen de keuze tussen: een nieuwe nokkenas of mijn oude laten oplassen en slijpen.
    [/rquote]
    Je kan ook het hele profiel wijzigen (tot op zekere hoogte) en dan werken met shims. Dus je over de hele nok zeg maar 2 mm weg om het profiel te wijzigen, en dat verschil weer opvangen met shims.

    Vervroegen kan toch ook met andere verstelbare tandwielen?

    Een nokkenas oplassen zou wel het laatste zijn wat ik zou doen, want de structuur van het staal wordt er echt niet beter op.

    #17849388

    anders kan je ook is contact op nemen met mannessen uit soesterberg. http://www.mannessen.nl/tuning/nokkenassen
    ze zijn zeer goed en niet duur zeer goede service.

    #17849389

    [rquote=1914724&tid=145816&author=robert1701][rquote=1911002&tid=145816&author=Miruni]
    Nokkenassen worden niet opgelast!
    Als je een tekeningetje ziet dan snap je het hoe je meer lift kunt krijgen.[/rquote]

    Wat wordt bedoeld met “lift”?

    Als je de kleppen grafiek wilt veranderen, het openen van de kleppen wilt vervroegen, moet er op die “vroegere” plaats wel al het begin van de nok zijn. Dit kan enkel door toevoegen van materiaal.

    Ik heb bij een bedrijf ooit geïnformeerd naar prijzen en ik kreeg toen de keuze tussen: een nieuwe nokkenas of mijn oude laten oplassen en slijpen.
    [/rquote]

    dacht dat ik alles gehoord had, nokkenassen oplassen :wors
    :P

    en dan vooral ook met de stelligheid waarmee het geschreven wordt….

    #17849390

    [rquote=1914958&tid=145816&author=mr-turbo]
    dacht dat ik alles gehoord had, nokkenassen oplassen :wors
    :P
    en dan vooral ook met de stelligheid waarmee het geschreven wordt….[/rquote]
    Dat niet iedereen op de hoogte is van alle technieken, kan ik aannemen, maar dat wilt niet zeggen dat het niet bestaat.
    Lees bvb. in deze pdf bovenaan blz. 15: http://www.innovam.nl/RPTPowerUp/Zelfstudie/ebat/ebat_143.pdf

    In andere forums kan je zelfs posts lezen van mensen die het al hebben laten doen.

    En, de aarde is rond, niet plat. Voor in’t geval iemand dit ook nog niet moest weten. :D

    #17849391

    [rquote=1914746&tid=145816&author=2000]Een nokkenas oplassen zou wel het laatste zijn wat ik zou doen, want de structuur van het staal wordt er echt niet beter op.[/rquote]
    De bedrijven die dat doen zullen wel weten waarmee ze bezig zijn. Als het niet goed gedaan was, zouden ze snel zonder klanten zitten.
    Ik heb ergens gelezen dat het soms in een gasgevulde kast gelast wordt.

    Je kan altijd nog de slijtageweerstand verbeteren door middel van “lasercladden”.
    http://www.nedclad.nl/default.asp?mid=reconditioneringpraktijk3

    Je kan je niet voorstellen wat er allemaal aan een motor gedaan wordt om er de laatste pk’s uit te halen.

    Spijtig dat hier in de handel niet zoveel voorhanden is als in de US.
    Een collega van me heeft z’n Amerikaan getuned en dit kon gewoon door stukken te bestellen uit een cataloog.
    Toen hij de eerste keer z’n garage uitreed lieten de banden al direct een laagje rubber achter. De wagen is nu net een wild beest.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.