Grotere remmerij Manta A

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Grotere remmerij Manta A

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234975

    Hallo medeliefhebbers, denkers en tipgevers:

    Zoals de meeste wel weten ben ik met een Manta A bezig.
    Deze is afgelopen week goedgekeurd waardoor ik
    eindelijk een stuk kon gaan rijden.
    Ze rijdt werkelijk waar super, maaaaaaar (en nu komt het)
    ik ben niet tevreden over de remmerij.

    Vergeleken met de C kadett waar ik dagelijk in rij, remt de
    manta werkelijk voor geen meter!.
    Met mijn C-kadett rij ik met 2.2 remmerij van een rekord
    (de geventileerde versie).

    Ik heb nog een set 2.2 remmerij liggen, maar het monteren
    op de manta is hem niet geworden omdat ik dan met
    mijn remslangen in de knoop kom. Omdat deze (bij een manta)
    De veren moeten kruisen, want het beugeltje voor de slang
    zit bij de manta aan de voorkant van de veren in tegenstelling
    tot de kadett waar het beugeltje op het chassis achter de veren zit.
    Hierdoor hoeven de remslangen bij de kadett de veren niet te ”kruisen”.

    Nu is mijn vraag aan jullie. Wat bouwen jullie in een A-manta?
    En van welke type auto’s?
    Eventuele tips? (foto’s zijn heel erg welkom).

    mvg Gerry

    #17847047

    Volgens mij is de honda schijven met volvo 240 klauwen combo goed te doen, is vierpots met 262 mm geventileerde schijven. Ik heb het zelf gebouwd om op me b kadett te komen, maar bij jou zat het niet veel anders moeten zijn.

    #17847048

    Ik heb momenteel de remklauwen van een e kadett gsi 16v eronder zitten, ook met geventileerde schijven. Maar dan heb je hetzelfde probleem met de remslangen, ik heb er 2 aan elkaar geknoopt om genoeg lengte te hebben (na lang zoeken in de “ouderemslangenbak” van de groothandel hier).
    Dit remt wel aardig hard, maar ik ben van plan om over te gaan op de vierpots met 262 schijven (wat hierboven ook staat), aangezien de kadett remklauwen net iets tever naar binnen komen en de stabilisator stang dan net raken. Heb ik opgelost door m’n maximale stuuruitslag in te korten maar das niet altijd even fijn rijden.

    Verder komen op m’n achteras ook schijven, met n verdeler ertussen zodat ik de remdruk naar achter kan regelen (wel zo fijn met nat weer)

    #17847049

    he die 1600 remmen ken ik van de week halen heb je ze nog nodig om te proberen?

    #17847050

    Waarom moeilijk doen als het zo gemakkelijk is! :D
    Het beugeltje achter de veer plaatsen. :vertag
    :kewlpics :jerry :jerry :jerry

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.