2.0S met sportnokkenas van cat cams van 312°

Forumindex Forums Techniek Cih 2.0S met sportnokkenas van cat cams van 312°

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234959

    hoi,

    ik ben bezig op mn 2.0S een sportnokkenas aan het steken van 312° max lift 109 dacht ik
    verder is het blokje origineel maar wel gereviseerd geweest met een 2.0E krukas en 2.0S pistongs

    staat rechtstaande weber set op iemand een idee wat mijn max toerental mag zijn als ik er geraak natuurlijk om verdere schade te vermeiden

    alvast bedankt Groeten Alex

    #17846780

    @knoll wrote:

    hoi,

    ik ben bezig op mn 2.0S een sportnokkenas aan het steken van 312° max lift 109 dacht ik

    alvast bedankt Groeten Alex

    volgens mij gaat dat niet lekker branden hoor :D :D :D :D :D :D

    #17846779

    @js 400 wrote:

    @knoll wrote:

    hoi,

    ik ben bezig op mn 2.0S een sportnokkenas aan het steken van 312° max lift 109 dacht ik

    alvast bedankt Groeten Alex

    volgens mij gaat dat niet lekker branden hoor :D :D :D :D :D :D

    wat bedoel je daarmee? snap niet wat je bedoeld

    #17846781

    Volgens Lahouter motorsport uit westvlaanderen moet het te doen zijn en volgens een kennis van mij die dezelfde nokkenas zitten heeft in een 2.4 moet het ook lukken ;-)

    #17846782

    Hoeveel toeren zou een 2.0S met die graden nokkenas moeten kunnen doen met hydro klepstoters en alles origineel van klepveren enz. ? hij begint zoals verwacht maar te trekken vanaf +- 2600 toeren en stopt net voor de 5000

    Als ik mij niet vergis moet die toch iets verder gaan … net over de 4000 toeren krijgt hij gelijk nog mini boost en rond de 4800 toeren ongeveer stopt hij kan ook aan de afstelling liggen maar kvraag mij gewoon af of hij Normaal meer toeren kan maken dan 4800… alvast bedankt Groeten Alex

    #17846783

    indien het aan de nokkenas ligt die te scherp is welke nokkenas kan je me aanraden?

    #17846784

    Lijkt mij voor straat gebruik wat extreem. ik heb zelf ook een hurricane blok gehad met een vergelijkbaar nokkenas, maar onder de 3500 toeren was er niet mee te rijden, wat vooral vervelend is in de stad. Ik reed wel met injectie, misschien dat het met carbs beter gaat?

    #17846785

    @2000 wrote:

    Lijkt mij voor straat gebruik wat extreem. ik heb zelf ook een hurricane blok gehad met een vergelijkbaar nokkenas, maar onder de 3500 toeren was er niet mee te rijden, wat vooral vervelend is in de stad. Ik reed wel met injectie, misschien dat het met carbs beter gaat?

    hey ik heb gelijk de indruk dat het mss wel beter met injectie gaat ;-) hij begint iets voor de 3000 bij mij maar stopt veel te vroeg deze week nog eens proberen spelen met hoeveel benzine enz.

    #17846786

    misschien niet echt een antwoord op je vraag maar ik heb laatst gehoord dat een nokkenas van een i200 een super nokkenas
    is voor een 2liter en 2.4. Weet iemand hier iets meer over? hoeveel graden is een i200 nokkenstok?

    #17846787

    dat is een 284 graden stokje
    hoe het met kleplift enz zit zou ik ook niet weten

    zelf draai ik rond met een 324 graden stok draaid super
    het enige wat lastig is in dorp of stad is je blijft schakelen

    #17846788

    oke, maar jij hebt dan denk ik ook heel wat aanpassingen aan het blok gedaan of niet?
    hoe gaat dit met stationeer draaien?

    #17846789

    klopt zitten ook gesmede zuigers in, en versterkte klepveertjes verstelbaar nokkenas tandwiel enz.

    heb eerder een cih gehad met een 284 graden stok zonder verstelbaar tandwiel.
    deze schomelde heel erg in toeren.
    maar was ook zeker niet verkeerd

    dit huidige blok met de 324 graden stok draaid heel goed stationair.
    dat komt omdat de stok veel mooier afgesteld kon worden

    #17846790

    en rij jij op caburateurs of injectie. Ik was van plan om op 48mm webers te gaan rijden.
    ik weet niet of dat nog verschil uit maakt.

    #17846791

    ik rij met 48mm throttle bodies ;)
    en een vrij programmeerbaar pc met dis ontsteking

    #17846792

    zit nu terug met gsi injectie op mn 2.0S blok kdenk dat ik toch maar eens lagere nokkenas ga proberen iemand een aanbeveling voor originele blok enkel met group a uitlaat erop want verlies te veel koppel met 312° alvast bedankt

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.