wiellager rekord e1 vervangen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD wiellager rekord e1 vervangen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234899

    Rechtsvoor dus. Is dit te doen of moet jer speciaal gereedschap voor hebben? Zie graag jullie reacties.

    #17846237

    Piece of cake van de week nog gedaan meer of minder toen ik mijn remschijven heb laten afdraaien.

    Remklauw los draaien 2 bouten
    Remklauw op een kist of aan een draad hangen de remslang mag niet het gewicht van de remklauw op zich krijgen daar is de slang niet voor gemaakt.

    Dan neem je de stofkap los met een schroevendraaier
    neem de borgpen los die door de moer zit
    moer losdraaien
    plaatje achter de moer lospakken
    en je kunt de naaf met de lager zo losnemen

    In elkaar zetten werkt hetzelfde
    maak alles goed schoon gebruik voldoende vet op de nieuwe lagers
    de stel moer aandraaien tot ie vast zit en dan een tikkeltje losser
    borg pen derin
    stofkap derop
    remklauw derop
    wiel derop

    klaar is kees

    #17846236

    Mooi dan lukt het vast wel. Nu nog een lager opscharrelen. Bedankt!

    #17846235

    wel de oude lagerschaaltjes uit de naaf tikken he :thumb

    #17846234

    nee joh mike… mooi laten zitten.

    kun je binnenkort gewoon weer :P

    idd, ff die schaaltjes eruit tikken, en nieuwe erweer in tikken
    isse zo klaar klusje

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.