Hoe kachelhuis B ascona met C20XE

Forumindex Forums Modellen Ascona Hoe kachelhuis B ascona met C20XE

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234835

    Wij zijn bezig met een ascona waar een C20XE in moet komen met de ontsteking op de orginele plek.
    weet iemand hoe je die kachelhuis moet aanpassen ?
    liefste met foto’s als uitleg

    #17845516

    kachelhuis opnieuw maken, zodat je een ruimte krijgt onder je paravan..
    voor foto’s zie mijn topic. Asconac20let!

    gr mats en voor foto’s of verdere vragen even u2u, kan ik je wat dingentjes doorsturen!

    #17845517

    kan je dit ook toe passen in een c kadett coupe met 16v ???

    #17845518

    Nee, in een kadett hou je niks over. Wat ze wel is doen is een polo kachel op de plaats van de accu zetten.
    C20xe met dis gaat weer wel. Ontsteking verplaatsen naar de voorkant kan ook.

    #17845519

    [rquote=1901652&tid=145361&author=CoupeetjeJr]Wij zijn bezig met een ascona waar een C20XE in moet komen met de ontsteking op de orginele plek.
    weet iemand hoe je die kachelhuis moet aanpassen ?
    liefste met foto’s als uitleg[/rquote]

    je kunt het kachel huis delen
    en dan wel zo dat je dat deel waar de radiator in hangt
    over de kopgaat

    dan komt de radiator dus onder n andere hoek

    zo heb ik dat al eens gedaan in 98

    mischien dat kadettsr wel ff n plaatje wil postten van de motorruimte van nu zijn 400r

    heb er zelf ook nog wel foto,s van enkel is het kachel huis gedeelte wat te donker
    op de foto,s;)

    #17845520

    zal morgen even fotootje schieten van het kachelhuis in de motorruimte

    #17845521

    Ik ben benieuwd:D

    #17845522

    [rquote=1901652&tid=145361&author=CoupeetjeJr]Wij zijn bezig met een ascona waar een C20XE in moet komen met de ontsteking op de orginele plek.
    weet iemand hoe je die kachelhuis moet aanpassen ?
    liefste met foto’s als uitleg[/rquote]

    Misschien heb je hier wat aan. Zo heb ik het gedaan bij mijn Ascona met c20XE.
    Citaat uit mijn Topic:
    :) Ook maar ‘even’ het kachelhuis verbouwd. De kachelradiateur aansluitingen zaten toch niet zo lekker in de originele positie (vanwege de stroomverdeler hoefde het niet, want die komt er niet meer op).

    Het hele kachelhuis uit elkaar gezaagd. De lucht klep verwijderd en het hele kachelhuis omgedraaid (bovenkant was onderkant). Nieuwe opening gemaakt voor de ventilator en een schotje intern geplaatst. Alle lucht moet nu altijd via de kachelradiateur. De warm/koud regeling moet dadelijk via een kachelkraan (wel-/geen circulatie over de kachelradiateur). De ventilator is hierdoor wel 78mm naar de bijrijderskant verplaatst.

    Ik heb daarna een kachelkraan van een Toyota Starlet/Corolla van de sloop gehaald. Deze aangesloten op de bestaande staaldraad voor kachelbediening. Werkt prima!

    #17845523

    Ingebouwd en aangesloten kan het er dan zo uitzien:

    Volgens mij heb ik zelfs de verwarmingsslangen van zo’n Toyota gebruikt (kwam best mooi uit met de voorgevormde bochten).

    #17845524

    kachelhuis
    wat ik had gedaan ziet er bijna net zo uit
    ook het rechtse deel over dekop gegooit
    enkel heb ik ook de klep die er origineel inzit
    weer gebruikt
    enkel het asje waar die klep aanvast zit ook op de kop gemonteerd

    zodat de hevel wel weer boven op het kachel huis kwam;);)

    en dus ook geen losse kachel kraan gebruikt;)

    #17845525

    heb je daar misschien foto’s van?
    bijvoorbaad dank

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.