kopbouten c20let

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) kopbouten c20let

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234812

    Zijn er verschillende types kopbouten? Meen er ooit eens wat van gelezen te hebben, maar kan met de zoekfunctie niets vinden. Het gaat om een c20let met coscastkop.

    #17845228

    ja 2 type 105mm en 110mm ( in en uit wendige torx )
    gebruiken wat er uit komt.
    als je niet wet wat er uitkomt zou ik een oude kop bout passn in de loss kop.

    #17845229

    Of overschakelen op ARP kwaliteit.:thumbup

    #17845230

    [rquote=1901414&tid=145335&author=OPCdriver]Of overschakelen op ARP kwaliteit.:thumbup[/rquote]

    ;)

    #17845231

    Ik heb hier nog ARP kopbouten liggen. Deze zaten in een andere 16v die ik ooit eens heb gehad. Zijn deze wel te hergebruiken? En is er een verschil in aanhaalmomenten?

    #17845232

    http://www.arp-bolts.com/
    FF daar kijken.

    Ze zijn wel herbruikbaar volgens mij.

    #17845233

    [rquote=1903314&tid=145335&author=Corsa_GSi]http://www.arp-bolts.com/
    FF daar kijken.

    Ze zijn wel herbruikbaar volgens mij.[/rquote]

    Kopbouten hergebruiken = NO GO!

    #17845234

    [rquote=1906299&tid=145335&author=XpLoD][rquote=1903314&tid=145335&author=Corsa_GSi]http://www.arp-bolts.com/
    FF daar kijken.

    Ze zijn wel herbruikbaar volgens mij.[/rquote]

    Kopbouten hergebruiken = NO GO![/rquote]

    owh ja, dat hangt ervan af wat voor kopbout.
    Niet elke fabrikant gebruikt rekbouten.

    Bij standaard opel bouten is het idd een no go.
    Een ARP durf ik echt wel vaker te gebruiken.

    Prijs verschil is dan ook duidelijk aanwezig.
    Deze haal je niet voor 20 euro…

    ARP heeft ook alleen maar studs is nog mooier

    #17845235

    De lengte van de bout had toch te maken met het bouwjaar van de motor…

    Vanaf een bepaald motornummer zijn ze andere bouten gaan gebruiken?

    #17845236

    pak de 110mm, bij de 105mm wil je nog wel eens de draad uit het onderblok trekken.
    heb het al een paar keer gezien.
    wil je het testen, duw een kopbout door de kop, meet wat er aan de onderkant uitsteekt op.
    bout er weer uit halen, en in het onderblok draaien.
    dan kijken hoever hij erin gaat, i.v.m. diepte draad in het blok.
    ik heb zelf bij mijn derde motor, de korte eruit gegooid, en de lange erin gezet.
    gaat toch alweer een paar jaar mee.

    groeten.

    #17845237

    [rquote=1906446&tid=145335&author=kadett4x4]pak de 110mm, bij de 105mm wil je nog wel eens de draad uit het onderblok trekken.
    heb het al een paar keer gezien.[/rquote]

    Jup, ik heb het zelfde ervaren met mijn c20let! Zou ook voor de 110mm gaan.

    #17845238

    ook het zelfde gehad met de c20let.
    en toch te lang is ook niet goed.
    zoals kadett 4×4 zegt even testen als je niet zeker bent.

    #17845239

    ff off topic.
    maar lees nu dat er meer zijn die de draad een keer verziekt hebben.
    hoe hebben jullie dat opgelost?

    ik ben zelf eerst een keer met heli coils aan de slag geweest.
    dit was geen succes.
    heb er nu een bus met binnen m11x1,25 buiten m14x1,5 draad ingedraaid.
    gelijk maar arp studs er in gedaan.
    want dan ben je van draaien van de draad in het onderblok af.
    tot nu toe (500 km verder) ziet alles er nog goed uit.

    zag trouwens ook een andere manier ipv een heli coil
    (time sert) http://www.timesert.com/

    zou hier eerder voor gaan
    omdat bij heli coils moet je 2 coils gebruiken.
    bij mij heeft de kop bout bij de overgang tussen de 2 coils de onderste kapot gedrukt.
    koppakking is toen later weer gaan lekken.

    misschien leuke info voor mensen die hier mee te maken hebben.

    #17845240

    het verschil zit hem in de koppen toch, de lengte die de bout onder de kop uitsteekt moet een bepaalde lengte hebben.

    aan de hand daar van kan je de verschillende bouten uit elkaar houden. onderblokken zijn gelijk.

    #17845241

    ja bij de ks 400 had ik korte bij de ks 700 lange

    #17845242

    [rquote=1906299&tid=145335&author=XpLoD][rquote=1903314&tid=145335&author=Corsa_GSi]http://www.arp-bolts.com/
    FF daar kijken.

    Ze zijn wel herbruikbaar volgens mij.[/rquote]

    Kopbouten hergebruiken = NO GO![/rquote]

    Kopbouten zou ik ook niet gebruiken, maar ARP levert STUDS met moeren en geen bouten.
    Dus kan je die wel hergebruiken.

    #17845243

    [rquote=1907026&tid=145335&author=jason]ff off topic.
    maar lees nu dat er meer zijn die de draad een keer verziekt hebben.
    hoe hebben jullie dat opgelost?

    [/rquote]

    Had een set Volvo 440 cilinderkopbouten (ook rekbouten en uitwendige torx) gekocht in de maat M12x1.5x112mm. Heb toen het draad wat stuk was naar M12x1.5 getapt. Heb de bout qua lengte net zo lang gemaakt als de Opel kopbouten (110mm). Nu rijd ik dus met 1 cilinderkopbout van een Volvo.
    Voor ik de kop erop had gezet had ik nog wel gekeken hoever de bouten in het onderblok gedraaid konden worden, hoever ze uit de kop staken en dit ging prima. Heb de Volvo kopbout met dezelfde waarde vastgedraaid als de rest. Rijd er nu al 2 jaar mee, dus ik kan uit ervaring zeggen dat het prima werkt.

    #17845244

    [rquote=1907479&tid=145335&author=Orang-pinda][rquote=1907026&tid=145335&author=jason]ff off topic.
    maar lees nu dat er meer zijn die de draad een keer verziekt hebben.
    hoe hebben jullie dat opgelost?

    [/rquote]

    Had een set Volvo 440 cilinderkopbouten (ook rekbouten en uitwendige torx) gekocht in de maat M12x1.5x112mm. Heb toen het draad wat stuk was naar M12x1.5 getapt. Heb de bout qua lengte net zo lang gemaakt als de Opel kopbouten (110mm). Nu rijd ik dus met 1 cilinderkopbout van een Volvo.
    Voor ik de kop erop had gezet had ik nog wel gekeken hoever de bouten in het onderblok gedraaid konden worden, hoever ze uit de kop staken en dit ging prima. Heb de Volvo kopbout met dezelfde waarde vastgedraaid als de rest. Rijd er nu al 2 jaar mee, dus ik kan uit ervaring zeggen dat het prima werkt.[/rquote]

    gaat het moment van vast zetten niet veraderen als je naar een andere draad spoed gaat?:hmmz

    dus van 1,25 naar 1,5

    #17845245

    Dat vroeg ik mij ook af destijds, alleen mijn opa zei dat ik de bout met dezelfde waarde moest vastdraaien. Hij heeft ruim 40 jaar als machine monteur gewerkt in een fabriek, dus ik twijfelde geen moment en heb dat dus ook netjes gedaan.

    Rijd er nu al ruim 2 jaar mee, heb er iets van 13.000km mee afgelegd, heb 2 keer meegedaan aan de Toyo shootout in Assen (waar t motortje aardig warm werd), op de openbare weg heeft t motortje ook veel te verduren gehad en nog steeds is alles goed. Dus ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het een prima oplossing is.

    #17845246

    dan moet het goed weze :D

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.