storingscode #73

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234786

    op 18 maart hebben we een tropische regenbui gehad op Aruba…waarbij het eiland plaatselijk is ondergelopen…:cry
    nu was ik onderweg met de Senator 24V, en die kon zoveel water niet aan…het water liep door de deuren naar binnen…en de motor hield er mee op…:cry
    Volgende dag de auto opgehaald en zat er water in de LMM, ook het filter was nat geworden…dus de motor heeft water opgezogen ipv lucht…:o
    Heb de LMM en de aan en afvoerslangen daarvan goed schoon gemaakt en een middag laten drogen in de zon…:thumbup
    daarna starten en lopen…maar nu begint de motor zo nu en dan tegen te sputteren en krijg ik het motorstoringslampje op mijn dashboard…:o
    gisteren uitgelezen…en blijkt het code 73 te zijn…”luchtstroom sensor lage spanning”
    nu heb ik een ‘airflow master cleaner’ gekocht om alles nogmaals schoon te maken…maar hebben jullie ook nog tips…?:hmmz

    tropische groet :afro
    Jan

    #17844909

    even de stekkertjes van de LMM loshalen en reinigen. best kans dat dat vol vocht zit.

    #17844910

    [rquote=1901623&tid=145299&author=beheraceeend]even de stekkertjes van de LMM loshalen en reinigen. best kans dat dat vol vocht zit.[/rquote]

    thanx…:thumbup
    heb ik gedaan inmiddels…zelfde resultaat…:thumbdown

    #17844911

    als het water ook bij de ECU is geweest ook daar het zelfde herhalen. anders ergens een andere LMM proberen te vinden en daarmee testen. (misschien nog iemand met een 24v op het (toch niet) altijd zonnige eiland, dat je hem ff kan lenen)

    #17844912

    zal die contactjes ook eens nakijken…:thumbup

    en nee, het is de enige 24V (Opel) op het eiland…!
    meestal is dat heel leuk, om uniek te zijn…maar niet altijd dus…:P

    #17844913

    kijk hier even jan, miss vindt je hier iets over die code

    http://www.opelcustomclub.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=152

    code 73 : Air Flow Sensor (AFS) Low voltage :hmmz

    #17844914

    Die melding had hij er zelf ook al bij gezet. maar een andere oplossing is de boel doormeten. ik heb alleen niet de standaard meetwaarden liggen voor de 24v. enkel voor de 12v 3.0E. Weet iemand of de connector aansluiting en de weerstanden voor diagnostiek gelijk zijn?

    #17844915

    dat zou wel wat zijn…!
    meten = weten…:vertag

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.