Forumindex › Forums › Modellen › Astra › probleem met grotere remmen monteren
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
23 maart 2011 om 18:51 #17234635
misschien dat iemand van jullie me hiermee kan helpen:
ik wordt al door verschillende anderen geholpen, maar we komen er niet uit.
het is als volgt.
Op mijn Astra GSi heb ik grotere remmen gemonteerd.
voorzijde 308mm OPCachterzijde 300mm van een Saab 9-5 Aero, met bijbehorende klauwen.
alleen het probleem is dat ik met de klauw tegen de schijf aan kom, en dus niet met de boutgaten overeen kom om de beugel vast te schroeven aan de naaf.
de klauwen zijn voor de 300mm schijven, dus daar kan het niet aan liggen.Zou het kunnen dat ik andere naven nodig heb waar ik de remklauwbeugel op moet schroeven?
dus van een bepaald type Opel of van een Saab??hier een voorbeeld foto van andere mensen die zo’n systeem hebben omgebouwd:

23 maart 2011 om 21:24 #17843434Scheelt het veel dan???
willem
23 maart 2011 om 21:54 #178434351.5 cm ongeveer.
ik denk dat ik het waarschijnlijk op kan lossen met platen van een Vectra B (deze hebben 286mm schijven achter.
die 286mm schijven heb ik laatst geprobeert te passen, maar ook dat ging NET niet op de GSi platen.
dus morgen ff snel langs de sloop gaan.
proberen kan altijd.
stel de 300mm schijven passen dan nog niet, dan kan ik altijd de 286mm wel monteren;)
ik wil perse naar de Nurburgring zondag, dus dan moet het in orde zijn.
auto moet nog uitgelijnt worden en het zaakje nog wat inremmen.
als het opgelost is maak ik wel een how to hierzo;)23 maart 2011 om 21:56 #17843436Houd wel rekening met de naven van de 286mm remmen van de Vectra-B, deze zijn 5gaats
vermoed dat het wel gaat lukken, daar de Saab 9-5 op een Vectra-B onderstel staat.
Ik weet wel een astra met deze achteremmen, en die staat ook op 5gaats naven.
Willem
24 maart 2011 om 06:42 #17843437ik heb ook alles omgebouwd naar 5 gaats.
dus passen gaat het zowiezo;)
24 maart 2011 om 08:02 #17843438krijg je geen rembalans problemen met 300 mm rondom (308/300)?
24 maart 2011 om 16:21 #17843439nee, grotere remmen achter hebben als voordeel minder duiken en meer stabiliteit bij remmen vanaf hoge snelheid.
(circuit)alleen het probleem is nog niet opgelost.
Vectra gaat niet passen, die hebben de handrem aan de onderzijde.Saab zal dan wel moeten lukken????????
24 maart 2011 om 17:45 #17843440We hebben volgens mij wel B naven erop, met vulplaten tussen de naven zodat de handrem kabel er wel op kan.
staan gelijk de wielen meer naar buiten zonder dat de wiellagers er meer van op hun klote krijgen.
Willem
24 maart 2011 om 20:13 #17843441wielen meer naar buiten kan ik niet echt gebruiken nu.
het gaat nu maar net achter qua aanlopen.maar het gaat goed komen;)
24 maart 2011 om 21:55 #17843442[rquote=1899201&tid=145108&author=GSI Racer]wielen meer naar buiten kan ik niet echt gebruiken nu.
het gaat nu maar net achter qua aanlopen.maar het gaat goed komen;)[/rquote]
Vectra-A / Calibra naven
26 maart 2011 om 07:12 #17843443het probleem is opgelost.
na ff logisch na denken tot de volgende conclusie gekomen.
Astra GSi heeft op de achteras 260mm schijven.
Saab 9-3 heeft 286mm schijven, maar voor de rest is alles hetzelfde (klauw, handrem e.d)
dus als je dan logisch gaat denken.
De klauw van de Saab zit op een schijf die 26mm groter is dan die van de Astra, dus moet deze klauw ook verder naar buiten gemonteerd zijn om de schijf te kunnen monteren.
Hier ligt toevallig een man met alleen maar Saab onderdelen.
dus daar gisteren vliegensvlug 2 naven gehaald. Gemonteerd, en klaar is Maikel:D;)Weer bedankt voor de moeite iig;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.