graag advies

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) graag advies

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234536

    heren als ik een c20xe ga inbouwen wat raden jullie aan……
    met of zonder de oliekoeler

    #17841968

    altijd met…. aangezien dt standaard is.. ik zou niet zonder rijden

    #17841969

    ik rijd al een paar jaar zonder, en is echt niet altijd rustig.
    heb er nog nooit geen problemen mee gehad, en zo ken ik er nog wel wat meer die zonder rijden.
    op onze crosswagens, hebben we er nog nooit geen gehad.
    is wat je zelf wil.

    groeten.

    #17841970

    Ik rij al een tijd zonder, met gewoon rijden heb je geen last van warme olie, en met hard trappen op de snelweg ook niet echt.
    Alleen op het circuit wordt de boel toch wel aardig warm volgens het klokje. Dus ga ik nu een apparte oliekoeler monteren.

    #17841971

    Ding gaat pas bij enorm hoge temp. open. Weet zeker dat er vloksstammen al tijden rondrijden zonder dat de thermostaat ook maar één keer open is geweest.

    #17841972

    Klopt,

    ik kreeg de olie op het klokje al eens 120 graden. Nu vertrouw ik die RAIDHP nightflght meters voor geen meter…maar toch.

    Weet je ook wanneer de originele adapter opent?

    #17841973

    Ik zou het met oliekoeler doen, beter nu ineens dan achteraf weer te moeten aanpassen omdat de olie toch te warm word..

    #17841974

    Volgens mij opent de originele adapter bij 120 graden…

    #17841975

    @opelpower89 wrote:

    altijd met…. aangezien dt standaard is.. ik zou niet zonder rijden

    helemaal mee eens, met langdurig gassen(autobahn) zal je het verschil zien in temperatuur
    die ouwe rot wat mij altijd helpt :wors , die wil!!dat de oliekoeler aangesloten word

    #17841976

    voor normaal straat gebruik lekker eraf laten.
    Dingen kunnen alleen maar gaan lekker.

    Goeie olie kun je beter in investeren dan de aanpassingen om een goeie oliekoeler te vinden.

    Mocht je hem monteren zorg ervoor dat je de oliekoeler ook vult met olievoordat je hem monteerd.
    Op het moment dat dat ding open gaat ben je haast een liter olie kwijt. Ooit eens gehad is niet grappig

    #17841977

    Daar zatik ook al aan te denken, de koeler vol met olie gooie. Enige wat dan nog is is dat de slangen droog staan. Maar dat is niet zoveel

    #17841978

    even nog een vraagje ,een maatje van mij wil hem bij zijn blok eraf halen.
    kun je deze er zo af draaien en daarna een oliefilter er weer zo op draaien ?

    #17841979

    nee, je moet er dan een ander draadbusje in zetten, waar je je oliefilter opzet.
    als je deze eruit draait, heb je een lange met een stuk zonder draad.
    je moet dan de korte hebben met helemaal draad.
    heb er geen foto’s meer van, heb ze pas verkocht.

    groeten.

    #17841980

    ok en waar zijn deze te krijgen
    of is er iemand hier die er een heeft voor mij

    #17841981

    Zo zit het nu:

    En dit moet je hebben:

    http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vauxhall-xe-c20xe/lubrication/standard-filter-adaptor” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17841982

    :thumb :thumb :thumb bedankt vinci

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.