Vraagje aan de turbo coupe rijders. En een vraag over invoer

Forumindex Forums Modellen Astra Vraagje aan de turbo coupe rijders. En een vraag over invoer

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234515

    Ik ben een tijdje aan het kijke na astra coupe’s.
    Ik wil eigelijk een 2.2 16v maar kom nu een turbo tegen.

    Wat kan ik verwachte kwa koste aan een astra coupe turbo?
    Volgens de advertentie is de km stand 73xxx met een carpas (belgie dus)

    Ik wil de auto dus laten invoere hier enzo. Weet ook iemand toevallig wat het gaat kosten? Heb echt geen ervaring met dat soort dingen.

    #17841720

    houd de turbo in de gaten, een bekend probleem van deze motoren is dat de turbo inwendige lekkage krijgt omdat door een fabrieksfout een te hoge olietoevoer naar de turbo is.

    dit geeft blauwe rook uit de uitlaat

    Ook de kleprubbers willen roken veroorzaken.

    voor de olietoevoer is een oplossing te vinden n het OPC of turbo motoren gedeelte (olie restrictor bout).

    Willem

    #17841721

    kosten:

    het duurste: BPM

    het is geheel afhankelijk wat de nieuwwaarde was en welke opties er op zitten en de leeftijd, maar ter indicatie, ik was voor mijn astra cabriolet (nieuwwaarde ongeveer gelijk als coupe turbo) uit op 1600 euro BPM 1 jaar geleden

    keuren bij RDW was iets van 100 euro
    kentekenplaten 40 euro
    verzekering voor die ene dag iets van 20 euro
    eventueel kun je er gelijk APK op laten zetten dan komt er nog iets van 50 euro bij

    En dan de kosten nog wat het transport van Belgie naar NL en zo, dat is net wat jij regeld. Het makkelijkste en vaak het goedkoopste is een autoambulance aanhanger huren en ophalen

    als je maximaal 2000 euro aan houd zit je aardig goed, maar dat is dus geheel afhankelijk van hoe duur is de nieuwwaarde, welk bouwjaar, en hoe regel ik het transport naar NL

    #17841722

    bpm hangt af van het bouwjaar. op autoweek kun je zien wat het ongeveer kost.

    #17841723

    bpm kun je wel zien /traceren wat dat is bij nieuw waarde

    elke maand gaat daar 1 % af tot de auto 90 maanden
    oud is dan blijft de overige 10% staan

    tot de auto 25 jaar oud is dan vervalt alle bpm

    bpm is weer een percentage van de catalogus waarde van de auto

    ik weet zo niet hoevel dat percentage is

    kenteken keuren is normaal 60 euro
    moet de auto nog gewogen worden(is alleen nodig als het gewicht niet bekend is/niet op t kentken staat;))
    dan komt er ik dacht 30 of 35 euro bij

    ook kun je meteen apk laten doen
    die kostten komen er dan weer bij

    maar apk mag je ook zelf regelen bij
    een garage naar keuze

    succ6 met de zoektocht / aankoop;)

    #17841724

    invoeren + apk is €131,50 en de bpm bij 1 uit 2001 zal rond de 600 zijn en 1 uit 2003 zal rond de 1100 zijn

    auto wordt niet gewogen bij invoeren, de auto is in NL geleverd en zijn al die gegevens bekend.
    heb mn zafira OPC 2 weken geleden ingevoerd.

    #17841725

    Ik ben op autoweek aan het kijken maar kan het zo niet echt vinden.
    Het is een turbo van bouwjaar 2002 met km stand 73xxx als die echt waar is en klopt… Wat zijn daar de invoer kosten van?

    En een auto uit belgie hoef ik tog nie te schorsen enzo? Als ik die bijv koop en thuis zet dat ik geen boetes ga krijgen want moet dan eerst me auto zien te verkopen daarna:P

    #17841726

    [rquote=1896661&tid=144952&author=Basgsi]invoeren + apk is €131,50 en de bpm bij 1 uit 2001 zal rond de 600 zijn en 1 uit 2003 zal rond de 1100 zijn

    auto wordt niet gewogen bij invoeren, de auto is in NL geleverd en zijn al die gegevens bekend.

    das niet standaard zo;):o
    laatst nog met een range rover gehad
    dingen zijn er ook zat origineel in nederland geleverd
    toch moest die gewogen worden
    en ik betaalde 60 euro voor alleen de kenteken keuring
    en ik dacht 30 voor t wegen
    lijkt me ook sterk dat ze in groningen goedkoper zijn???;)

    heb mn zafira OPC 2 weken geleden ingevoerd.[/rquote]

    #17841727

    [rquote=1896673&tid=144952&author=Maurice89]Ik ben op autoweek aan het kijken maar kan het zo niet echt vinden.
    Het is een turbo van bouwjaar 2002 met km stand 73xxx als die echt waar is en klopt… Wat zijn daar de invoer kosten van?

    En een auto uit belgie hoef ik tog nie te schorsen enzo? Als ik die bijv koop en thuis zet dat ik geen boetes ga krijgen want moet dan eerst me auto zien te verkopen daarna:P[/rquote]

    inderdaad zolang je de auot niet hebt ingevoerd
    (dus bij rdw bent geweest)

    hoef je niet te schorsen;)

    #17841728

    bpm zal afhankelijk van de eerste toelating (welke maand) en de extra opties die erop zitten rond de €800 zitten.

    Hmm owkee mijn beide auto’s zijn niet gewogen en had bij beide geen cvo, wel de originele fahrzeugbrief waar veel info op staat, misschien dat dat het was.

    Ik heb de bon er ff bijgepakt en in Arnhem heb ik voor het volgende betaald:

    personenauto indentificatie €53
    leges voertuigbewijs (deel 1a) €38
    leges tenaamstelling ( deel 1b) € 9,25
    APK €31

    totaal 131,25

    zou wel raar zijn als goedkoper is , maar misschien heb jij ze op bedrijfsnaam gezet?

    #17841729

    nope was ook prive

    zal wel ff zie of ik de bon nog ergens heb
    denk t wel

    ik heb ook het chasis nr opnieuw inlaten slaan
    (was niet best leesbaar en wou daar later geen gezeur bij de apk meehebben)
    dat was wel pittig qua prijs
    was ook 90 euro dacht ik

    enige wat ik dan kan bedenken dat er verschil zit
    tussen oldtimer
    en jonge auto???????

    de meine was van 84;)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.