bak omega x20xev in c coupe ??

Forumindex Forums Modellen Kadett bak omega x20xev in c coupe ??

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234490

    hoi

    ik wil mijn c kadett coupe om gaan bouwen naar c20xe
    en nu heb ik nog een omega b station x20xev staan die in onderdelen weg gaat . zou deze 5bak hie rvan kunnen gebruiken ????
    zou wel fijn fijn dan hoef ik ni extra een bak te kopen

    mvg mike

    #17841517

    Die bak past wel achter je blok, alleen je moet wel je hele tunnel vermaken want zon bak is een stuk dikker/groter.

    Je zou ff moeten zoeken opt forum, zijn meer topics over geweest. Die omega bak is een r25 bak als ik het goed heb.

    #17841518

    Succes, heb er nu ook 1 achter mijn c20xe in mijn c coupe. Blok hangt er nu in, wel wat scheef en schuin maar ik ga eerst rijden en dan van de winter er weer lekker aan sleutelen.

    Groeten LAU.

    #17841519

    is wel hydralische koppeling zo’n omega…

    #17841520

    ja dat wist ik is zoon een hydrolische koppeling een probleem dan????
    is dat moeilijjk om te maken in een c ???

    #17841521

    Nee is nie moeilijk, je hebt dan een R28 bak

    #17841522

    Je mag hem bij mij wel om komen ruilen tegen eentje met een mechanische koppeling. Ligt hier toevallig nog eentje in de schuur.:)

    #17841523

    wat is dan beter mech of hydro koppeling??
    wat moet ik hie rvoor aan passen aan de c kadett??? behalve d etunnel

    #17841524

    met mechanisch bedoel ik kabelkoppeling net als de c-kadett origineel heeft..;)

    #17841525

    Dat snap ik maar mijn vraag was wat ik dan bij het pedaal moet veranderen bij de c

    wat heb ik dan voor aan aandrijf as nodig ????

    bvd mike

    #17841526

    Als je hydraulische koppeling wil moet je een koppelingscilinder (vergelijkbaar met hoofdremcilinder) aan je pedaal bouwen en leidingen aanleggen.

    #17841527

    kan ik die gewoon van de omega gebruiken????
    heeft iemand dit al eerder gedaan bij een c kadett???

    #17841528

    kabelkoppeling kun je zo gebruiken, de kadett heeft ook een kabel.

    cardanas is lastiger. Omega heeft zo’n rubberen donut erin zitten en heeft geen schuifstuk.:(

    #17841529

    en een van een c kadett/manta/ofzo iets gebruiken???is dat niet mogelijk
    moet dat hele oldtimer gebeuren nog leren is namelijk me eerste

    normaal alleen kadettgsi/astragsi/vectra2000 gewend:P:P

    #17841530

    Manta 18S bak past er zo tegenaan en is de makkelijkste optie, aandrijfas en koppelingskabel probleem heb je dan niet. Is alleen lastig te vinden en reken maar op een fikse aanschafprijs, 400 euro is niks aparts tegenwoordig.:(

    #17841531

    ja dat wist ik dat ha dik al ergens gelezen

    maar denk dat ik eerst eens die omega bak ga proberen:P
    lijkt me dan wel apart zo een hydrokoppeling in een ckadett:P
    miss een stomme vraag maar zou je dan ni van een omega aandrijf as en een van een kadett een as kunnen maken??
    dmv snijden en lassen ??
    ik moet er nog aan beginnen heb de coupe tijdje terug uit een weiland gered waar hij stond weg te roesten:P:P
    dus hij hoeft dit jaar toch niet af hehe

    #17841532

    Het probleem is dat de as een beetje van lengte moet kunnen veranderen. Als de auto in en uitveert wordt de as uitgerekt of juist ingeduwd. Dat wordt opgevangen door een schuifstuk te plaatsen. Bij de kadett zit het schuifstuk in de bak geschoven. Een Omega heeft geen schuifstuk nodig want de as zit op een vaste afstand tot de bak, daar hoeft geen lengteverschil opgevangen te worden. Ik denk dat als je een omega deeel aan de kadett as maakt je wel een passende as hebt maar dat het rubber erg snel kapot zal gaan door de trek en duwkrachten. Je zult er een schuifstuk tussenmoeten maken denk ik zo.

    #17841533

    maar kun je zo maar 2 assen aan me kaar maken????

    #17841534

    kan wel, enkel is het dan wel aan te raden het spulletje uit te laten balanceren.

    #17841535

    en waar kan ik dat laten doen ??? wat voor een soort bedrijf??

    #17841536

    bijv bij TechnoTrans in Hoogezand, maar zal wel op meer plekken kunnen, ff googlen;)

    #17841537

    hoe zou ik dat schuifstuk moeten maken dan???

    #17841538

    tja… beetje creativiteit is hier wel vereist:D Heb het al eens gezien met een schuifstuk van een bmw, maar zelf iets hiervoor bedenken kan ook

    #17841539

    dan moet ik hier eens goed voor gaan zitten eerst hem maar eens uit een trekken :P:P

    #17841540

    Het probleem is dat de as een beetje van lengte moet kunnen veranderen. Als de auto in en uitveert wordt de as uitgerekt of juist ingeduwd. Dat wordt opgevangen door een schuifstuk te plaatsen. Bij de kadett zit het schuifstuk in de bak geschoven. Een Omega heeft geen schuifstuk nodig want de as zit op een vaste afstand tot de bak, daar hoeft geen lengteverschil opgevangen te worden. Ik denk dat als je een omega deeel aan de kadett as maakt je wel een passende as hebt maar dat het rubber erg snel kapot zal gaan door de trek en duwkrachten. Je zult er een schuifstuk tussenmoeten maken denk ik zo.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.