Motor met bak inbouwen Senator A1 ( Brug nodig?)

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Motor met bak inbouwen Senator A1 ( Brug nodig?)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234358

    Binnenkort begin ik met een motor zwap in mijn Senator A1

    de C30NE gaat eruit, en een C30SE gaat erin, met de 4 traps automaat Aisin Warner 03/71l.

    Redt ik dit zonder brug?

    Ik heb:

    Oprijbeunen
    Motortakel
    Diverse kriks
    En vier kleine pootjes.

    #17840012

    ja makkelijk er zit niet zo veel aan de onderkant wat los moet

    #17840013

    Het liefst demonteer ik niet de bak, en laat deze aan het blok zitten met uitnemen van de C30NE

    Bij het monteren van de C30SE wil ik vooraf de bak al aan het blok monteren, en deze er compleet inlepelen. Heb ik dan voldoende ruimte onder de auto om de draai met de staartbak te kunnen maken. ( De auto staat dan met de voorwielen op twee oprijbeunen)

    #17840014

    Het is niet ideaal, maar moet kunnen

    #17840015

    denk wel dat het makkelijker is als hij gewoon met de voorwielen op de grond staat .
    voordat ik een brug had deed ik het altijd boven een put maar dan trek je de motor en bak er met een takel zo uit

    #17840016

    Als de bak er aan blijft zitten dan is het juist handig als de auto aan de voorkant iets hoger staat, dan heb je wat meer ruimte om te kantelen.

    #17840017

    Ik wil dat straks ( als ik er nog tijd voor krijg :( ) ook nog mee beginnen maar ik heb een brug en een motortakel daar heb ik de 24V ook mee uit de senator B gehaald.
    Als je er niet mee weg komt kan ik wel kijken of je het hier kan doen?

    #17840018

    Omgeving Den Bosch is niet echt in de buurt. Maar toch bedankt voor je aanbod.

    Ik heb eigenlijk alle faciliteiten behalve een brug. Ik wil de motorruimte eerst opknappen, spuiten en de motor cosmetisch mooi maken. De inbouw en afbouw wil ik het liefst bij mij thuis doen omdat ik het rustig wil doen, en geen enkele haast heb.

    Daarom de vraag of deze klus te doen is zonder brug, en wat dan de handigste voldorde is.

    #17840019

    Met de spullen die je hebt moet het ook lukken, maar ik ben geen voorstander van op de grond liggen.
    maar dat is persoonlijk hoor heb dan de volgende dag :swear last van mij rug :hmmz

    #17840020

    Is ook met die van mij gebeurd voorkant iets liften
    En dan eruit takelen

    #17840021

    [rquote=1894978&tid=144757&author=Uniek]Is ook met die van mij gebeurd voorkant iets liften
    En dan eruit takelen [/rquote]

    Met de bak er nog aan vast?

    #17840022

    Yep, alees los en de versnellingsbak aan de achterkant richting straat kantelen, zo krijg je ruimte. (tenminste, bij een 4 cilinder)

    #17840023

    ik heb de 24v hier ook gewoon op het pad los gehaald met alleen 2 bokkies en een motor takel.

    alles rond de motor los gehaald, motorrubbers weggehaald en toen het blok op de vooras laten zakken en toen kon ik bij de bouten van automaat bak, omdat het nogal een groot zwaar geheel is met bak en al en lastig is om de hoek te halen om over de slotplaat te komen.

    dit is wel allemaal B senator misschien dat A iets meer ruimte heb om met bak en al het zwikkie eruit te halen.

    #17840024

    De baksteun en uitlaat zijn lekker makkelijk vast te draaien op de brug.
    Maar als het daar alleen om is, kan ook gewoon onder de auto liggend.
    Je hebt genoeg hulpmiddelen.

    #17840025

    Bij Opel gebruikten ze een takelhulpstuk om het blok makkelijker te “kantelen”

    #17840026

    Brug heb je niet nodig,als je wat handig bent zet je um voor op blokken of net wat,aan de onderzijde hoef je niet veel te doen:
    uitlaten en baksteun en km kabel enz enz..daar hoef je um niet voor op de brug voor te zetten.

    #17840027

    Zo’n ding heet een balancer en die kan je van mij wel even gebruiken, laat maar even weten wanneer je het gaat doen.
    Kun je het blok precies zover laten kantelen als je zelf wilt.

    #17840028

    [rquote=1895533&tid=144757&author=jojonopel]Bij Opel gebruikten ze een takelhulpstuk om het blok makkelijker te “kantelen”

    [/rquote]

    ik heb zo’n balancer en ik wilde deze inderdaad hiervoor gaan toepassen.

    [rquote=1895831&tid=144757&author=GSE]Brug heb je niet nodig,als je wat handig bent zet je um voor op blokken of net wat,aan de onderzijde hoef je niet veel te doen:
    uitlaten en baksteun en km kabel enz enz..daar hoef je um niet voor op de brug voor te zetten.[/rquote]

    En volgens mij moet ook de aandrijfas los bij het cardan, en deze uit de bak schuiven. Of laat je deze gewoon zitten en schuift deze vanzelf uit de bak als je de bak met motor naar voren schuift?

    #17840029

    je kunt de cardanas het beste met 4 boutjes losdraaien van de bak als je het schuifstuk uit de bak trekt loopt er olie uit als je de motor eruit takelt en word het een grote kliederboel

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.