weinig bottom power zaf opc???

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen weinig bottom power zaf opc???

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234168

    Mijn zafira opc lijkt moeite te hebben met flink optrekken.
    Als ik bij stoplicht flink gas geef lijkt hij zn power niet helemaal kwijt te kunnen bij lage toeren. Hij houd wat in en lijkt wat te stotteren, bij hogere toeren gaat het over en bij tussendoor sprintjes lijkt het niet te zijn.

    Heb sinds vorige week ook veel olie verbruik. Hij lijkt bij warme motor na even te draaien wat blauwe rook uit uitlaat te persen. Is niet altijd en naar mijn idee alleen bij optrekken en niet onder rijden zelf.

    Kan dit samen iets zijn of kan dit niets met elkaar te maken hebben?

    Ik rij over het algemeen rustig en schakel bij 2500/3000 toeren tot de temp goed is en dan nog rij ik meestal rustig in toeren.. Vandaar dat het inhouden nu pas opvalt…

    Iemand enig idee

    #17835476

    Hoi Maham,

    Waarschijnlijk zal je een blauwe pluim zien bij het optrekken als de auto wat langer stationair heeft gedraaid. Als dat zo is, zijn waarschijnlijk je klepseals versleten. :(
    Het olie verbruik zal (veel) hoger zijn dan normaal.

    #17835477

    Bedankt voor je reaktie
    Maar zijn die klepseals ook de oorzaak dat ie slecht optrekt vanuit stilstand?

    Sorry ik weet niks van auto’s :sleeping

    En zo ja en ik laat die klepseals vervangen….waar moet/kan ik nog meer opletten en eventueel beter gelijk vervangen? Als ze toch daar bezig zijn :hmmz

    #17835478

    toevallig NGK iridium bougies erin??

    Willem

    #17835479

    Geen idee… Heb de auto net dus zal er bij daglicht is naar kijken

    #17835480

    Dan zou ik er toch maar eens mee terug gaan naar de garage mocht je nog garantie hebben.

    Dit is niet goed.

    #17835481

    Heb je nog garantie? :vertag

    Ik zou zelf de slang naar de intercooler controleren (achter de voorbumper). Als er in deze slang “veel” olie ligt, is de turbo aan vervanging toe!

    #17835482

    Geen garantie verkoper. In plaats daarvan is de auto onder garantie bij http://www.autotrust.nl
    Ik betaal maandelijks en alles behalve slijtage delen vallen onder garantie.
    Vandaar dat ik graag wil weten wat er precies mis mee is.
    Dan kan ik de opel een offerte laten maken en worden de kosten betaalt door autotrust.
    Maar daarvoor heb ik wel specifiek het euvel nodig.

    Dus geen garantie maar wel ingedekt voor mankementen.:wors

    #17835483

    Nog nooit gehoord van dat systeem, zal wel wat kosten?

    #17835484

    Kost mij 35euro per maand.

    De auto is voor aankoop door dekra gekeurd. Dat waren de voorwaarde om de garantie af te kunnen sluiten.
    De keuring koste waren 159 euro en de maandelijkse kosten voor de garantie zijn 35euro.
    Alles valt onder garantie, ook het garage uurloon. Behalve slijt delen als remmen, bande, slangen en koppelingsplaten.

    #17835485

    maar een turbo slijt toch ook??

    #17835486

    Nee een turbo gaat kapot.

    Banden slijten door het rijden en remschijfen blokken slijten door remmen. En is normale onderhoud.
    Een turbo valt niet onder slijtage… Polis zegt ook dat turbo onder garantie valt, mits ongwijzigd doormiddel van motor tuning.

    #17835487

    dan meteen terug naar de garage :P

    #17835488

    inderdaad, meestal gaat een turbo kapot, en slijt deze in princiepe bijna niks.

    willem

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.