Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › koppeling x16xel
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2011 om 09:02 #17234096
ik heb eigenlijk geen ervaringen met de hydrolische koppeling van de vectra ,,wel met kabel bediend en dan bedoel ik het gevoel van waneer merk je nou dat de koppeling op z,n eind is .
als ik mijn pendaal oplaat komen grijpt hij zeg maar halverwege de pendaal slag aan(en rolt de auto al) om voor het bovenste punt vol te zijn aangegrepen ,,op de hand rem getrokken stijf en dan trek ik hem in z,n 1 er door heeft er 140.000km op zitten bij tam gebruik .
schakeld en rijd perfect maar is eigenlijk weinig indicatie op de koppeling ..wie heeft hier een mening of idee over en waar kan ik zien welke bak ik er in heb schijnt een F17 en een F23 gemonteerd te zijn ??
dit ik heb is op hbase gekeken naar een koppelings set ex druklager maar die komt op 223€bruto ex nou staat op marktplaats een bedrijf dat voor 85,,,,,€ sets verkoopt merk sach dus de goede dit is dan ex 6,95€ verzenden maar is toch best goedkoper ..vandaar de twijfel over de koppeling en het grote prijs verschil…
tevens de vraag wie op het Forum doet dit soort klussen (uiteraard tegen betaling)
dat je zeg maar de auto daar een dag achterlaat en hem weer weg haald13 maart 2011 om 09:08 #17834201ik zat laatst aan het zelfde te denken.
Erwin
13 maart 2011 om 09:31 #17834202Dat bedrijf op marktplaats heb ik gemaild met de vraag wat het zou kosten incl montage.
Ze stuurde mij: Koppelingsset 1.8 16v 99,- en 250,- de montage.Best intresant.
Maar zal dat setje wel een goed setje zijn???Dirkjan
13 maart 2011 om 10:01 #17834203op http://www.opel-infos.de staat daar gigantisch veel info over ;)
maar op de vectra b kan een F15 of F17 zitten op de x16xel.
en slijtage:
lijkt me dezelfde symptomen als bij een kabel bediende koppeling.
alleen kan je de hydraulische weinig verstellen.
Je merkt vanzelf wel wanneer die meer gaat slippen en echt op is.de hydrauliek is uit 1 reservoir als de remmen, dus als je de remolie ververst en ontlucht, zou ik ook de koppeling doen.
13 maart 2011 om 10:47 #17834204Ja Bas dat weet ik wel ..
maar dit is Opa,s eerste auto met eenhydrolische koppeling en kijk op http://www.hbase.nl daar spreekt men van een f17en f23 dus ook met jou info is er dan nog meer te ???bedenken .
het gaat mij er om er rijden veel van die dingen rond wat waneer komt bijvoorbeeld jou wgen in beweging ??net los van de vloer ook ergens halverwege of helemaal boven in .
ik heb helaas geen vergelijk staat hier een en die is van een marokje en die repareerd met hamer en beitel ..lijkt me geen vergelijk .
en op antwoord die vent die die koppelingen aan bied dat zijn sach sets en geen luk spul .en ja ik kan het allemaal zelf maar het lichaam wil niet meer(beurtjes zie div keer dat ik zeg kom maar kost je niks op de astra kant doe ik nog wel ) dus ik zoek dan mits nodig iemand die dat voor een Forum man kan doen tegen betaling .
bert
dus ik blijf bij mijn vraag waar komt julie koppeling in werking ??????????
13 maart 2011 om 18:46 #17834205F23 is nooit op een 1.6 16V geleverd.
F23 is een bigblock bak. (getrag) met de R rechtsachter ipv linksvoor.
@ D.J.R: dat is dus 100% Excl druklager, deze alleen is al rond de 200 euro, niet vervangen geeft 100% problemen
Willem
13 maart 2011 om 18:47 #17834206slijtage: Als ie gaat slippen is ie op.
een hydraulische koppeling geeft minder gevoel inderdaad, en pedaal pakt altijd vrij hoog op vind ik zelf.
Willem
13 maart 2011 om 20:35 #17834207[rquote=1890462&tid=144422&author=wim-v6]F23 is nooit op een 1.6 16V geleverd.
F23 is een bigblock bak. (getrag) met de R rechtsachter ipv linksvoor.
@ D.J.R: dat is dus 100% Excl druklager, deze alleen is al rond de 200 euro, niet vervangen geeft 100% problemen
Willem[/rquote]
Ja vond het al erg weinig voor z’n setje,maar de prijs staat me wel erg aan.
Kijk nog wel even verder.Dirkjan
14 maart 2011 om 08:17 #17834208kijk op http://www.hbase.nl de indicatie van de koppeling sets als in de handel bij brezan en dat soort zaken prijs daar is bruto ex btw .is voor een set zonder hydro lager dik 200 €
dan is die sachs set voor 85€ niet duur komt wel 6,95€ vracht over maar dan nog en dit is uiteraard zonder hydrolager.
kijk wat Wim V6 aangeeft zijn antwoorden waar je veel aan hebt mijn vraag aan de forum mensen was onder meer waar pakt de gemiddelde vectra koppeling op mijne pakt aan net voor de helft vad de slag van het pendaal en gaat dan rijden rollen en maxium grip is zeg is 2 cm voor het einde van de pendaal slag .
en inderdaad advies koppeling van deze vervangen doe het hydro lager mee vervangen je wilt niet de boel op nieuw loshalen of laten halen .
nu de vraag on der een station x16xel uit 1998 dus late b1 wat zit daar voor een bak onder f17 ?????????
14 maart 2011 om 09:36 #17834209Als ik jou stukje lees pakt mijn koppeling ongeveer hetzelfde.
Erwin
14 maart 2011 om 10:05 #17834210[rquote=1890772&tid=144422&author=Famempeters]
nu de vraag on der een station x16xel uit 1998 dus late b1 wat zit daar voor een bak onder f17 ?????????[/rquote]kan
kan ook een F15 zijn
dat staat op de bak gegraveerd.
achter het linker voorwiel.14 maart 2011 om 22:04 #17834211kan inderdaad een F15 of F17 zijn.
deze delen dezelfde koppeling trouwens.
en zo aan Bert zijn verhaal te lezen is zijn koppeling nog niet op!!
mijne doet ook zo ongeveer, en deze is al de tijd vanaf vervangen tot nu 105.000km verder hetzelfde als Bert omschrijft.
ik heb echter wel een F25 bak eronder (F25 / F23 / F35 zijn bloedverwanten van elkaar, komen alle 3 weg bij Getrag).
Leuk weetje is wel dat de F25 bak, ten alle tijden een V6 bak is, deze is nooit onder een 4pitter geleverd geweest.
Willem
15 maart 2011 om 08:15 #17834212mijn koppeling pakt ongeveer het zelfde op weet alleen niet wanneer die voor het laatst is vervangen. zit nu zo`n
201000 op de teller ik neem aan dat hij een keer is vervagen. want aan de koppelings pedaal voel je niks,
over de staat van de kopeling.merk het van zelf wanneer hij niet meer pakt :D
15 maart 2011 om 10:20 #17834213ik heb net de auto verder klaar gemaakt voor de aan komende lente /zomer bodem en wielkasten lekker schoongemaakt en goed in gespoten ..wat een schitt zooi en werk:angel
verder redelijk gerustgesteld over de koppeling dat wou ik weten wat ik nu lees dat al die hydro koppelingen zo oppakken heb hem net op de handrem getrokken en in z,n 1 geprobeerd op te trekken nou hoe vast hij ook staat hij trekt de hele kont gewoon mee .
nou ik zie wat de koppeling aan gaat wel, ik zit van de zomer in duitsland op vakantie op een camping met een sub dealer van Opel om de hoek en een soort van Bosch vakgarage in het dorp(daar bracht de anwb een hollandse auto heen afgelopen zomer) dus ik vind het wel best.
dus Vectra is nu in top staat ,,, nog even terug te komen op z,n hoge CO bij de keuring en me foute Olie er in .:hmmz zie eerder topic
er zit nu weer 5w40 voll syntheet in en me kleine beetje blauwe pluim bij starten is weer weg ik heb de Temparatuur zensor vervangen loopt ook weer stuk netter lijkt wel zuiniger en me Co laten meten en is weer top ver onder de max .;)
Bert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.