Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › menig of idee over te hoog Co
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2011 om 13:32 #17233868
Mijn Vectra vandaag gekeurd natuurlijk goed gekeurd
zou niet best zijn als het anders was .nu een vraag wie weet het volgende ik rij alleen maar korte stukjes de hele winter en had een vrij hoog Co gehalte ,nou deed hij hier niet zo moeilijk over .
ik heb een b1 x16xel met 140.000km gasklephuis super schoon en nu komt het EGR is met orgineel plaatje afgestopt.
nou had hij het natuurlijk heel stuk ff goed door draaien dan is het stukken beter en nu komt het een flesje ???bij de benzine gooien en dat 1 tank voor de volgende apk zeg is 6000km verder .
wie heeft hier ervaring mee ik heb het niet op flesje
zo maar ergens bij gooien .dus graag hier een antwoord of een mening over zullen best meer mesen mee behebt zijn
8 maart 2011 om 14:05 #17831443Ik zou eerst kijken waar het aan ligt waarom de auto niet het co percentage haalt.
Mijn vectra haalt na een ritje van nog geen 3 kilometer al ruimschoots de eis.En de egr heeft niks met het co te maken!!
Hoe zijn de rest van de waardes dan. bedoel dan voornamelijk hc en o2
8 maart 2011 om 14:14 #17831444Das waarschijnlijk Forté Fuel Clean geweest. Ik weet niet of het helpt maar het kan sowieso geen kwaad volgens mij. Een flinke lange snelwegrit heeft als je mij vraagt hetzelfde effect.
8 maart 2011 om 14:19 #17831445[rquote=1886244&tid=144127&author=Astraman]Das waarschijnlijk Forté Fuel Clean geweest. Ik weet niet of het helpt maar het kan sowieso geen kwaad volgens mij. Een flinke lange snelwegrit heeft als je mij vraagt hetzelfde effect.[/rquote]
op mijn werk gebruiken we forte voor de diesel auto’s.
Merken wel verschil met en zonder dat spul.Maar eens in de zoveel tijd goed warm rijden kan nooit kwaad.
8 maart 2011 om 14:48 #17831446ja kijken waar het aan ligt is een erg algemeen antwoord ..hier wat gegevens
nieuwe bougie,s , loopt heel mooi op 4 poten , geen storings melding ,verbruik 1 op 13/14 ,nieuwe temp zensor. dus waar moet je zoeken wat ik al zei schoon gasklephuis stappen moter mooi schoon reageerd ook goed .en de co was ???twijfel achtig APK man gaf aan aan had hem maar eff een stukje opgejaagd was nu zo gepakt en 2 km verder slang in de pijp .
dus duidelijk de vraag nogmaals
wat moet je nazien of schoonmaken alles is afgeregeld of gewoon voor die tijd ff een suk goed rijden zodat hij buiten gewoon goed warm en schoongebrand is .
Bert
8 maart 2011 om 15:40 #17831447lambda regeld goed?
anders kat?8 maart 2011 om 16:06 #17831448bijde een zwak punt inderdaad, zowel de lambmda als de katalysator bij de 1.6 16V motoren.
Mijne heeft ook altijd moeite om erdoor te komen, maar gaat altijd net gelukkig, nu kan dit aan de powerbox liggen, of aan dat de lambda slechts op 1 cilinder word gemeten, natuurlijk.
ik rijdt veel korte stukken met de 1.6 16V (zelfs sludge aan de peilstok haha..)
voor de APK martel ik m altijd even, zo zijn de waarden altijd net okeej.
Ik heb wel een voordeel, en dat is mijn olieverbruik, ik heb tot nu toe de ervaring dat motoren die wat olie verbranden, vaak wel een lagere uitstoot weergeven op de meetapparatuur.
Mijn corsa-A Gsi orig katloos co 0,0 t/m 0,1
Onze corsa-A 1.2i co 0,2
maat van mijn zijn gare roestende civic met gaar onderblok co 0,0 t/m 0,2@ Arjontje: Diesel.
> Gewoon zorgen dat ze allemaal in een kadett 1.7 diesel gaan rijden, onze zet met de roetmeting altijd tussen een Kwaarde van 0,67 en 0,95 in, terwijl 2,5 voor ongeblazen diesels zonder roetfilter toegestaan is.
en dan werd de auto altijd (VEEL TE) rustig bereden, er is nooit een toevoeging nodig geweest, en t apparaat rookte als een stoomboot (wel gemiddeld 1 op 18,5 in de stad / 1op 25 snelweg (110km/u))onze ford Escort 1.8D had hier de grootste moeite mee, die heeft een 8,7 gemiddeld gehaald op het apparaat!!
Ik doe bij diesels die er moeite mee hebben, altijd het dieselfilter compleet vullen met dieselreiniger, en het restant dieselreiniger in de liefts bijna lege tank.
Willem
8 maart 2011 om 17:30 #178314492 jaar geleden had ik het zelfde , verleden jaar vlak voor de Apk ook al omdat er wat meer speelde een nieuwe temparatuur zensor gemonteerd en de wagen was warm bij het Apk gebeuren en top
nu na 6000km zou dat een stuk minder zijn..kat regeld goed daar heeft hij na en opgemeten ook al om dat het een bevriende Vak garage is .
dus ik denk dan maar samenloop te koude motor en ik twijfel aan de temparatuur senzor hij blijft ook vrij lang wat sneller stationait lopen dus ik ben bang dat dat imi ding niet fris is .
ook ik heb nu sluds aan me peil stok heb ik eigenlijk niet vaak last van er werd mij aangeraden van 5w40 voll syntheet over te gaan (zou beter zijn voor de moter boven de ton)naar 10w40 half syntheet(best wel dure) ook al om dat dit blok altijd als mikpunt gebruikt word slecht !!! en dat zit er nou 300km in .
en ik ben er niet echt gelukkig daar mee ,had met de voll syntheet nagenoeg geen olie verbruik 1 liter op de 6000km en geen sluds en nu wel ,ik ga weer wisselen denk ik had geen beetje blauwe rook bij starten en nu wel ,,moet ff schit,,
Bert
8 maart 2011 om 18:00 #17831450tja, ik rijdt met welke kmstand dan ook, gewoon op 5w40 volsyntheet.
Willem
8 maart 2011 om 18:25 #17831451openlucht filter wil oook vaak een hogere waarden geven
8 maart 2011 om 18:44 #17831452ga morgen weer over op de 5w40 voll syntheet ,,heb gewoon standaard lucht filter dus geen open filter .tja Wim je hoort via een VW relatie zelf ook (opel rijder F astra 1600 8 klepper ) dat zij vaak de wissel maken van een 5w40 naar 10w40 half syntheet boven de 100.000km heb het zonder plezier geprobeerd.
en laat na wisselen van me teparatuur zensor nog ff meten ben er van overtuigd dat dat ook het hoge co veroorzaakt vind hem lang versneld staan lopen en erg ??zo als men dat zegt rijk .
word vervolgd .
bert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.