dweilen opde weg

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233852

    Mijn rekord-e ligt niet vast op de weg .zeker met spoorvorming is het net of hij het spoor ingetrokken wordt.
    ik kan geen speling op stuurkogels ofzo ontdekken .
    er liggen 195-65-16 banden onder . Waar kan ik verder nog naar kijken ?

    #17831318

    Dit is de 1ste keer, dat ik dit hoor bij Rekord E !

    Ben benieuwd wat het uiteindelijk zal zijn..

    #17831319

    waarschijnlijk omdat de ET waarde van je velgen niet klopt of iets met je banden.

    #17831320

    Heb hetzelfde bij een *kuch* japanse auto gehad, bleek dat de 20-17-40 bandjes te vlak waren geworden, als in geen bolling meer in de band. Rubber was ook slecht (wanli banden) zelfde resultaat. Alsof je elk moment de vangrail in kan knallen. Andere banden er onder en het probleem was helemaal verdwenen.

    #17831321

    Ik heb zelf dan een E1 Berlina, waar ik dagelijks in rij, en ik vind de auto geen echt toonbeeld van super stabiel weggedrag, zeker niet bij zijwind of spoorvorming. Daar is de auto best gevoelig voor. Ook als je een vrachtauto passeert en er staat ook nog eens wind, dat voel je dat goed in de auto. Is er (haast) geen wind, of is de weg gewoon goed vlak, dan is er niks aan de hand.

    Ik heb gewoon de standaard maat eronder 175-80-14 met de standaard stalen velgen. Vorig jaar zijn er bij mij ook nieuwe banden er opgeggaan (alle 4), en het weggedrag is wel iets verbeterd, maar niet wereldschokkend. Voor de rest is alles bij mij gewoon standaard en in uitstekende conditie, schokbrekers, wielophanging, enz. Dus daar ligt het niet aan. Het zit gewoon in het comfortabele karakter c.q. afstemming van de auto. Het is absoluut geen “bochtenridder”. Ik heb ook wel eens een E2 geereden, en die vond ik qua afstemming iets stugger dan een E1, maar ook weer niet dat de auto retestrak op de weg ligt.

    Ik vind de Kadett D van m’n vrouw een betere wegligging hebben dan de Rekord. En m’n Monza staat daar weer een paar klasses boven. Maar na een paar jaar en 30 DKm verder ben ik wel gewend geraakt aan het weggedrag van de Rekord, en pas daar mijn rijstijl op aan. Voor de rest een heerlijke, comdfortabele (reis) auto met ruim bemeten meubilair erin. Ik ben er op en neer naar Praag mee geweest, en stapte absoluut niet vermoeid uit de auto na de rit (toch 10 a 11 uurtjes tuffen).

    Heb je “slechte” banden, dan zullen andere (lees nieuwe) banden zeker een verbetering opleveren, maar verwacht geen wonderen. Stuggere dempers zullen waarschijnlijk ook helpen, al doe je dan misschien het comfortabele karakter van de auto geweld aan.

    #17831322

    Ik weet niet hoe lang je de auto al kent maar als ie ooit eens schade aan de voorkant gehad heeft kan dat de sporing ook nogal beinvloeden.
    Maar zeg inderdaad eens wat voor merk banden en welke maat velgen je rijdt.

    #17831323

    ik heb de auto pas vanaf eind januari 2011 . de vorige eigenaar had er voor de apk in okt 2010 nieuwe banden opgezet .Falken 195-55-r16 verder staat er ziex ze912 op .De velgen zijn van RIAL maar kan niet vinden wat de velgen maat is ,er staat wel iets van JLL op . Verder heeft de motorkap wel licht kleurverschil over de kap lopen ,dus dat zou van een eerdere schade kuinnen zijn .De kopl;ampen zijn ook niet allebei het zelfde

    #17831324

    Die Falken banden kwamen voor ‘goedkopere’ banden geloof ik erg goed uit de tests. Velgen maat is vaak goed verstopt. :) Vaak staat de J maat en ET waarde ook aan de binnenkant vd velg.
    Verkeerde ET waardes kunnen zeker rare sporingen veroorzaken zoals deziggy al zegt.
    Is er onder de kap misschien nog iets van bijgewerkte schade te zien aan de chassisbalken of voorbalk? extra veel verf/tectiel/lasnaden/vliegroest?

    #17831325

    heb even 1 velg eraf gehaald en aan de binnenzijde stond 7j x 16 h2
    ET 38

    #17831326

    verder aan de binnenzijde niets te zien van schade of zo

    #17831327

    Een Rekord is geen super aslfaltklever natuurlijk. Ik heb er zelf 2 voor dagelijks gebruik gehad. Maar wat de een prima vindt, vindt de ander niets. Banden, schokdempers en uitluining zijn zeer belangrijk natuurlijk. Dit merk zet ik wel vraagtekens bij eerlijk gezegd. Ik denk dat er ook een stukje persoonlijke smaak bij komt. :hmmz

    #17831328

    Ik denk dat je dit met uiltijnen wel een heel eind goed kan krijgen hoor. En anders andere banden proberen.

    Een Rekord is idd standaard geen bochtenridder, maar de auto’s hebben wel een goede rechtuitstabiliteit, zijn echt auto’s om lekker lange stukken mee over de snelweg door te halen.

    #17831329

    Falken is een goed merk….is wel goedkoper dan Michelin bijv….maar kwa prijs kwaliteit verhouding komen deze banden al jaren goed uit de tests….

    #17831330

    Ok, ik had er nog niet van gehoord.

    #17831331

    [rquote=1886090&tid=144100&author=hans-rekord-e]heb even 1 velg eraf gehaald en aan de binnenzijde stond 7j x 16 h2
    ET 38[/rquote]

    ET 38 is wel netjes, daar zit het dus niet in.

    Maar misschien is het wel ongewennigheid bij jou. Als je een moderne auto gewend bent, dat zit er best wel verschil in de wegligging van die moderne auto en de Rekord. Zitten toch al weer een paar autogeneraties tussen.

    #17831332

    ET waarde zijn zeker laag, ik had een D Rekord met et15, kwam ik van een stukje nieuwe wegdek op de spoorvorming, zwiep….daar ging ie zoeken. linke soep met glad weer.

    #17831333

    [rquote=1886190&tid=144100&author=rinus de boer][rquote=1886090&tid=144100&author=hans-rekord-e]heb even 1 velg eraf gehaald en aan de binnenzijde stond 7j x 16 h2
    ET 38[/rquote]

    ET 38 is wel netjes, daar zit het dus niet in.

    Maar misschien is het wel ongewennigheid bij jou. Als je een moderne auto gewend bent, dat zit er best wel verschil in de wegligging van die moderne auto en de Rekord. Zitten toch al weer een paar autogeneraties tussen.[/rquote]

    38 is wel goed toch?

    #17831334

    Standaard heeft Rekord ET 43 dus ET 38, zou dat veel verschil maken?

    #17831335

    Als het maar rond de ET 40 zit, dan heeft het niet zoveel effect op de wegligging. Hoe lager de ET waarde, des te meer de wielen naar buiten gaan staan.

    Op m’n Monza heb ik ET19 liggen (BBS velgen), en hij staat daardoor wat breder op z’n sloffen. De velgen hebben echter wel dezelfde maat als de originele, en de banden zijn ook gewoon dezelfde maat als Opel toendertijd voorschreef. De auto ligt zelfs stabieler op de weg, zeker in de bochten.

    Een lagere ET waarde kan dus ook positief uitvallen, alleen moet je niet extreem gaan qua bandbreedte. Ook niet gezien het gevaar dan van aanlopen.

    #17831336

    Waarom een Rekord een dweil is:
    Ballon banden
    Veels te slappe vering
    Te smalle banden
    Mogelijk uitgesleten stuurkogels en hulp pitmanarm bus.

    Gooi der maar eens een verlagings set onder met Koni schobrekers,en bv 225/45-17 banden..

    Kijk dan maar eens hoe ie op de weg ligt,ik rij zelf een Monza met stuggere veren en brede banden voor iets verlaagt en dit is allemaal een vooruitgang ten opzichte van origineel kwa weg gedrag..
    Een Monza heeft wel onafhankelijke wiel ophanging wat misschien ook een verbetering is.

    Maar dat origineel spul is niet je van het wat betreft weg ligging.

    #17831337

    vind het helemaal geen slingerboten, die rekords.
    maar doe voor de grap maar eens een schokbreker test.
    als die dingen slap of bijna op zijn, is het ook een geslinger

    #17831338

    volgens een site ,steekmaat.nl, heeft de rekord e et38 en dat zit er ook onder, ik weet wel dat het geen nieuwe auto qwa weggedrag maar hij wordt echt duidelijk het spoor ingetrokken. Ik heb nog een escort MK2 uit 79 en die heeft dat niet ,zal de uitlijning laten controleren en eventueel kijken wat hij doet met de standaard velgen en banden

    #17831339

    hey hans-rekord
    wat voor soort auto heb je voor de rekord gehad??????????????

    zelf reed ik een vectra c2 uit 2006 voor die total-los ging nu ben ik de trotse eigennaar van een commodore uit 72 en vergeleken met de vectra is het ook een dweil maar dat ligt geloof ik aan dat je er aan moet wennen this geen stap vooruit maar je gaat terug in de tijd (de goeie tijd zal ik maar zeggen):D:angel:D

    #17831340

    de rekord is voor mijn prive kilometers, voor mijn werk kilometers rijd ik een hyundia h200,de escort staat stil voor restauratie, Dit is geen kwestie van wennen , daarvoor wordt hij echt te veel opzij getrokken , zoals ik al zei ga ik eerst proberen met orginele velgen en banden en eventueel uitlijnen

    #17831341

    begin eerst maar met uitlijnen dat zijn de kosten niet en weet je zeker dat dat goed is want als je stuurstangen net niet goed staan afgesteld is het net of je altijd op glad wegdek rijd en word je inderdaad bij kleinste rukje wind of spoorvorming alle kanten opgeslingert.
    stel dat het niet aan de uitlijning ligt dan zien de mensen die kunnen uitlijnen vaak erg snel wat het dan wel is.

    ik zelf heb ook een rekord E1 en vind het totaal niet een slappe zwabber bak.

    ook kunnen slechte kwaliteit of oude hard geworden banden een rol spelen bij de spoorvorming/ dweilen.

    loopt de 1800 nu met mijn oude cillinderkop??
    heb je de kop nog gecontrolleerd en rubbers vervangen enz??

    groeten Theo.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.