Stappenmotor demonteren??

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Stappenmotor demonteren??

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233596

    Hoe Opel het verzonnen heeft om hem op die plek te monteren weet ik niet maar hoe moet ik in godsnaam de stappenmotor van een in de auto zittende motor los halen :o??
    Het kreng zit potdomme onder/achter/tussen het inlaatspruitstuk op een ontzettend lastig te bereiken plek.

    #17827806

    :D had ik ook met mijn c20xe heb me dan maar op knieen gezet op mijn motorblok :P

    #17827807

    Wat voor gereedschappen heb je dan gebruikt?? Er is amper of geen ruimte om een sleutel op de slangklem te krijgen :P Mijn armen/handen zijn opzich dun genoeg om er bij te komen dat is het probleem niet.

    #17827808

    Is wel al een jaar of 5 geleden , maar ik had een dop sleuteltje gebruikt denk ééntje van 6 of 8 mm.
    Is idd zeer lastig om aan te kunnen en let ook effe op met de stekker die erop zit dat het metalen klipje er niet uitspringt.

    #17827809

    Stekker krijg ik nog wel fatsoenlijk los maar het is inderdaad een 6mm schroefje op de slangklem.. zelfs een dopsleuteltje valt er gewoon onmogelijk op te krijgen :mad:

    #17827810

    Ik heb het toevallig paar dagen geleden bij vinci mogen zien op de C20xe! Dat is geen sleutelen joh.. Bij een 8v ligt ie er gewoon op! Het eerste wat je ziet! je niest hem er nog af..
    Slecht bedacht..

    #17827811

    [rquote=1881849&tid=143768&author=kaneelschep]Ik heb het toevallig paar dagen geleden bij vinci mogen zien op de C20xe! Dat is geen sleutelen joh.. Bij een 8v ligt ie er gewoon op! Het eerste wat je ziet! je niest hem er nog af..
    Slecht bedacht..
    [/rquote]

    Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen?? Bij mijn vorige auto lag het potje inderdaad netjes bovenop :cry

    #17827812

    idd bij een cali turbo is het gewoon een hel.

    laatste keer ben ik zelf een uur bezig geweest om die eronder uit te krijgen.

    #17827813

    Met een ringsleutel 6, een mini ratel met dop of wat anders?

    #17827814

    gewoon met een platte schroevendraaier
    ( palm schroevendraaier )

    doe ik t altijd mee en gaat prima

    #17827815

    [rquote=1881969&tid=143768&author=TRPower]gewoon met een platte schroevendraaier
    ( palm schroevendraaier )

    doe ik t altijd mee en gaat prima[/rquote]

    Ok dan ga ik daar naar op zoek als het echt zo prima gaat met de motor nog in de auto :)
    Hopelijk is dat meteen de goede oorzaak van de weigering om stationair te blijven lopen en het stokverrotte en véél te rijke lopen als je hem met het gaspedaal aan de praat moet houden.

    #17827816

    is het niet makelijker lngs onder …

    #17827817

    Langs onder gaat niet heb daar meteen naar gekeken, zowel de aandrijfas als verdeelbak zitten in de weg.

    #17827818

    ik doe het altijd onderlangs.. al hebk er geen verdeelbak aan hangen.. dat zal wel goed wat ruimte wegnemen.

    #17827819

    Heb je niet zo’n flexibele slangenklemschroevendraaier?

    Jeroen

    #17827820

    Dat wel maar zie hem er maar eens op te krijgen in die mega krappe ruimte :o

    #17827821

    Ja, zal er helemaal aan liggen hoe de vorige de slangenklem heeft aangedraaid, zult net zien dat het kopje op de meest ongelukkige manier vastzit…
    Is het misschien geen optie om de slangen niet aan de stappenmotor, maar aan het spruitstuk los te maken?

    #17827822

    Die ene aan het spruitstuk zal nog wel gaan maar waar zit die andere vast dan?

    #17827823

    als je die aan t spruitstuk los hebt, kan je m gewoon naar boven halen

    het uiteinde zit aan het inlaathoedje vast onder de turbo kap

    #17827824

    Uhuh je vergeet de 2e slang die ook nog ergens aan vast zit ;) De eerste zit inderdaad aan het inlaathoedje vast.

    #17827825

    gewoon de kop van een bit houder proberen des noods van een flex schroevedraaien zoals boven afgebeeld.

    bitjes hebben namelijk een 6,2 mm kop past dus over de moer van de slangklem

    #17827826

    Hmm een nieuwe luchtmassameter later loopt hij godzijdank onder belasting weer aardig normaal maar klinkt nog altijd groggy met soms wat gehik er tussendoor, zelfs het stationair is weer redelijk te noemen maar zo rommelig als een dronkenlap en ontzettend instabiel.
    Hij zal nog geen zin hebben om uit zijn 1 jaar lange winterslaap te komen want na een paar keer begon hij pas te luisteren :P Flesje injectorreiniger/brandstofreiniger dat volgens het label blokkerende vuilresten oplost ligt al klaar.

    #17827827

    kijk de bekabeling van de lmm anders ook eens na.

    #17827828

    Zoals eerder gezegd, heb je je benzine er al eens uit gegooit? Een LET vind 1 jaar oude benzine echt niet leuk;)

    #17827829

    Ik ben op het moment niet in de gelegenheid de tank er onder uit te halen dus als er een andere methode is om dat voor elkaar te krijgen hou ik me aanbevolen :)
    Ga het eerst proberen met het flesje benzine/injector reiniger.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.